Rövid cikk sok linkkel vagy hosszú szöveg kevés hivatkozással. Melyiket válasszuk?
Sokszor merül fel a kérdés, ha keresőoptimalizálásról van szó, hogy a Google mit is szeret pontosan. Ma már tudjuk, hogy nem feltétlenül kell telebombázni egy cikket a fontos kulcsszóval.
Sőt, egyes esetekben még büntetés is járhat kulcsszó halmozásért. Ebből látszik, hogy ami néhány éve még trendi volt a SEO körökben, ma már semmit nem ér. A keresőoptimalizálási szokások változását pedig mint mindig, egy új Google algoritmus hozza el.
Az egyik legújabb Google algoritmus ugyanis képes már a szövegeket értelmezni is és nem csupán a kulcsszavak meglétét ellenőrzi. A hatékony, vektor alapú, matematikai műveletekkel dolgozó Rankbain képes ugyanis a “sorok között is olvasni”. A rendkívül hasznos algoritmus felfogja, hogy miről írunk és az alapján kerülünk be a találati listába, hogy mennyire részletesen beszélünk egy-egy kulcsszóhoz kötődő témakörről. A kérdés már csak az, hogy vajon a rövid cikk ugyanolyan hatásos, mint a hosszú cikk? Vajon mi számít jobban a Google-nek? Az, hogy sok link mutasson a rövid cikkünkre, vagy inkább legyen kevesebb linkünk, de hosszabb, kidolgozottabb tartalmunk?
Hogyan álljunk hozzá, az új, mesterséges intelligenciához?
A Google tehát ma már képes “kitalálni”, hogy mire gondolunk, mit is keresünk pontosan. Akkor is, ha éppen nem a megfelelő, optimalizált kulcsszót is üssük be. A Google egy óriási adatbázis alapján, bonyolult matematikai műveletekkel képes beazonosítani, mi a keresésünk pontos célja és ezek alapján megfelelő találatokat biztosítani. Ez pedig egyaránt jó a kereső felhasználónak és a weboldal tulajdonosoknak is.
A webmestereknek nagy segítség, hogy a mesterséges intelligencia már elhozza a jövőt, hiszen olyan szavakat és kifejezéseket is használhatnak, ami jobban kifejezi az adott témakört és nem kényszeríti őket egy bizonyos kulcsszóban való gondolkodásra. A részletes, változat dús cikkek pedig a felhasználóknak is jobban kedvükre tesznek, hiszen a minőség mindenki számára fontos. Ha szeretnénk jó helyezést elérni, megéri külön tervet is készíteni egy-egy íráshoz, hogy az pontosan meghatározza a szükséges kulcsszavakon túl a kapcsolódó kifejezéseket is. Ez egy jó kis mankóként nyújthat segítséget a szövegíróknak.
Mennyit számít manapság a DA érték?
A minőségi szövegírás önmagában nem minden – szokták mondani. Hiába van egy jó cikkünk, ha arra nem mutat semmilyen link. Ez félig meddig igaz is, hiszen minél több minődési helyről mutat ránk hivatkozás, azt a Google meg fogja hálálni. Ez a közelmúltig, szinte bibliai idézetként lebegett minden SEO szaki előtt. Azonban mostanra kénytelenek leszünk felrúgni ezt a régi beidegződést, ugyanis az új algoritmus ezen a területen is okozott változásokat.
A tapasztalatok alapján ugyanis elmondhatjuk, hogy a találati lista élére kerülhetnek a 3-5 hely közé is olyan oldalak, amelyek alig vagy egyáltalán nem is rendelkeznek rá mutató linkekkel. DA érték így egyre kevésbé lesz fontos a Google szemében. Sokkal inkább a tartalmak minősége és azok hossza játszik szerepet az új találati listákban. Így egy 1500 karakteres, de sok linkkel rendelkező oldal lehet hátrébb kerül a listában mint egy 30.000 karakteres, de elenyésző számú rámutató linkkel rendelkező cikk oldala. Fejtsük tehát ki minél bővebben a témát, ha tehetjük, mert a Google szereti, ha körüljárjuk az adott témát és helyezésekkel fogja jutalmazni igyekezetünket!
Vannak azonban olyan célterületek, ahol önmagában kevés a jó tartalom, ilyenkor prémium minőségű hivatkozásokkal segíthetjük előrébb juttatni az adott cikket, témát vagy weboldalt.
Minőségi Szolgáltatásaink
Legfrissebb SEO hírek
Milyen tényezőket érdemes figyelembe venni weboldalunk Domain nevének kiválasztásánál?
Egy honlap élete, létrehozása a név kiválasztásával kezdődik, ez pedig
Miért érdemes szakemberre bízni a weboldalkészítést?
Manapság a digitális jelenlét nagyon fontos, és egyre nagyobb jelentőséggel
Hogyan befolyásolja a keresőoptimalizálás az oldalunk látogatottságát?
Legyen szó bármilyen vállalkozásról, a cél jó esetben mindig megegyezik:
Mindent, amit a tartalommarketing fontosságáról tudnunk kell
Tartalommarketingnek azt a marketing formát hívhatjuk, melyen át releváns, értékes,
Hasznos tippek és tudnivalók a linképítéssel kapcsolatban
A linkek a honlapok közötti vezérlést teszik lehetővé. Az oldal
Legfrissebb Bejegyzések
Milyen tényezőket érdemes figyelembe venni weboldalunk Domain nevének kiválasztásánál?
Egy honlap élete, létrehozása a név kiválasztásával kezdődik, ez pedig egy meghatározó pillanat. Mivel a megfelelő domain név kiválasztása egy hosszú távú befektetés, valami, ami megalapozhatja az online sikereinket, mindenképp alapos megfontolást kíván.
Miért érdemes szakemberre bízni a weboldalkészítést?
Manapság a digitális jelenlét nagyon fontos, és egyre nagyobb jelentőséggel bír egy hatékony weboldal megléte. Kisvállalkozások, helyi vállalkozások, szakemberek, szolgáltatók, online kereskedése, de még a non-profit szervezetek és közösségi szervezetek számára is elengedhetetlen, hogy az online térben megfelelően képviseltethessék magukat.