Rövid cikk sok linkkel vagy hosszú szöveg kevés hivatkozással. Melyiket válasszuk?
Sokszor merül fel a kérdés, ha keresőoptimalizálásról van szó, hogy a Google mit is szeret pontosan. Ma már tudjuk, hogy nem feltétlenül kell telebombázni egy cikket a fontos kulcsszóval.
Sőt, egyes esetekben még büntetés is járhat kulcsszó halmozásért. Ebből látszik, hogy ami néhány éve még trendi volt a SEO körökben, ma már semmit nem ér. A keresőoptimalizálási szokások változását pedig mint mindig, egy új Google algoritmus hozza el.
Az egyik legújabb Google algoritmus ugyanis képes már a szövegeket értelmezni is és nem csupán a kulcsszavak meglétét ellenőrzi. A hatékony, vektor alapú, matematikai műveletekkel dolgozó Rankbain képes ugyanis a “sorok között is olvasni”. A rendkívül hasznos algoritmus felfogja, hogy miről írunk és az alapján kerülünk be a találati listába, hogy mennyire részletesen beszélünk egy-egy kulcsszóhoz kötődő témakörről. A kérdés már csak az, hogy vajon a rövid cikk ugyanolyan hatásos, mint a hosszú cikk? Vajon mi számít jobban a Google-nek? Az, hogy sok link mutasson a rövid cikkünkre, vagy inkább legyen kevesebb linkünk, de hosszabb, kidolgozottabb tartalmunk?
Hogyan álljunk hozzá, az új, mesterséges intelligenciához?
A Google tehát ma már képes “kitalálni”, hogy mire gondolunk, mit is keresünk pontosan. Akkor is, ha éppen nem a megfelelő, optimalizált kulcsszót is üssük be. A Google egy óriási adatbázis alapján, bonyolult matematikai műveletekkel képes beazonosítani, mi a keresésünk pontos célja és ezek alapján megfelelő találatokat biztosítani. Ez pedig egyaránt jó a kereső felhasználónak és a weboldal tulajdonosoknak is.
A webmestereknek nagy segítség, hogy a mesterséges intelligencia már elhozza a jövőt, hiszen olyan szavakat és kifejezéseket is használhatnak, ami jobban kifejezi az adott témakört és nem kényszeríti őket egy bizonyos kulcsszóban való gondolkodásra. A részletes, változat dús cikkek pedig a felhasználóknak is jobban kedvükre tesznek, hiszen a minőség mindenki számára fontos. Ha szeretnénk jó helyezést elérni, megéri külön tervet is készíteni egy-egy íráshoz, hogy az pontosan meghatározza a szükséges kulcsszavakon túl a kapcsolódó kifejezéseket is. Ez egy jó kis mankóként nyújthat segítséget a szövegíróknak.
Mennyit számít manapság a DA érték?
A minőségi szövegírás önmagában nem minden – szokták mondani. Hiába van egy jó cikkünk, ha arra nem mutat semmilyen link. Ez félig meddig igaz is, hiszen minél több minődési helyről mutat ránk hivatkozás, azt a Google meg fogja hálálni. Ez a közelmúltig, szinte bibliai idézetként lebegett minden SEO szaki előtt. Azonban mostanra kénytelenek leszünk felrúgni ezt a régi beidegződést, ugyanis az új algoritmus ezen a területen is okozott változásokat.
A tapasztalatok alapján ugyanis elmondhatjuk, hogy a találati lista élére kerülhetnek a 3-5 hely közé is olyan oldalak, amelyek alig vagy egyáltalán nem is rendelkeznek rá mutató linkekkel. DA érték így egyre kevésbé lesz fontos a Google szemében. Sokkal inkább a tartalmak minősége és azok hossza játszik szerepet az új találati listákban. Így egy 1500 karakteres, de sok linkkel rendelkező oldal lehet hátrébb kerül a listában mint egy 30.000 karakteres, de elenyésző számú rámutató linkkel rendelkező cikk oldala. Fejtsük tehát ki minél bővebben a témát, ha tehetjük, mert a Google szereti, ha körüljárjuk az adott témát és helyezésekkel fogja jutalmazni igyekezetünket!
Vannak azonban olyan célterületek, ahol önmagában kevés a jó tartalom, ilyenkor prémium minőségű hivatkozásokkal segíthetjük előrébb juttatni az adott cikket, témát vagy weboldalt.
Minőségi Szolgáltatásaink
Legfrissebb SEO hírek
Változik a LinkedIn algoritmusa
Valószínűleg ez az egyik legnagyobb létező platform, ugyanakkor a felhasználók
Elon Musk 44 milliárd dollárért megvette a Twittert
A La Vanguardia magazin legújabb szerint Elon Musk nem kevesebb,
A Retail Search az online kiskereskedőknek készült és javítja a felhasználói élményt
Az új Retail Search a Google kontextust és felhasználói szándékot
Google indexelés és linképítés 2022-ben. Terítéken a Valóság (Vélemény)
Nem nagyon szokott szakmai írás kikerülni az oldalra, leginkább SEO
Nem fontosak a márkaemlítések a Google algoritmusa számára
John Mueller, a Google munkatársa válaszol arra a kérdésre, hogy
Legfrissebb Bejegyzések
Változik a LinkedIn algoritmusa
Valószínűleg ez az egyik legnagyobb létező platform, ugyanakkor a felhasználók számára az egyik legkevésbé ismert. Ennek pedig pontosan ez az oka: a használata főleg a szakmai ügyekre fókuszál. A LinkedIn egy olyan közösségi hálózat, amelyet azért hoztak létre, hogy a
Elon Musk 44 milliárd dollárért megvette a Twittert
A La Vanguardia magazin legújabb szerint Elon Musk nem kevesebb, mint 44 000 millió (44 milliárd) dollárért megvette a Twitter nevű közösségi médiát, ami a marketingeseknek is érdekes hír lett. Máris új ötleteket fogalmazott meg a platformmal kapcsolatban, többek között