Prémium minőségű SEO szövegírás a Rankbrain algoritmus segítségével
A Rankbrain algoritmus a Google egyik, pár éve szabadalmaztatott terméke, amely a keresés minőségét hivatott javítani. A szabadalmaztatott technológia már nem a korábban használt, egyszerű, kulcsszavak köré épül, hanem azokat sokkal mélyebb kontextusba helyezve értelmezi.
A mesterséges intelligenciával rendelkező rendszer egy nagyon bonyolult matematikai műveletsorozat segítségével képes meghatározni, hogy egy-egy kulcsszó milyen más kísérő szavak köré csoportosítható.
Ezáltal képes úgy is értelmezni egy keresési kifejezést, hogy az akár nem is tartalmazza a szükséges kulcsszót. Néhány évvel ezelőtt ez még elképzelhetetlennek tűnt, most azonban már a magyar nyelvterületen íródott weboldalaknál is remekül működik. Az angol oldalaknál természetesen még professzionálisabb módon működik a szabadalmaztatott technológia, hiszen egy sokkal egyszerűbb nyelvről van szó. Szerencsére a Rankbrain algoritmus nagyon könnyen tanul és a mi anyanyelvünk kontextusait is képes volt gyorsan magába táplálva, a magyar ajkú kereső ügyfeleket is kiszolgálni.
Szemléltető példa a Rankbrain algoritmus működéséhez
- Sok felhasználó (pl. Y generáció) már úgy keres, hogy kérdést ír be, a Google pedig értelmezni tudja és olyan weboldalakat listáz, melyek választ adnak az adott kérdésre
- Ha párszóval körülírunk egy kifejezést, akkor a Google automatikus hozzá társítja a háttérben a hozzá tartozó kulcsszót, és azokat a találatokat helyezi előtérbe, melyeknek a témája a “rejtett” kulcsszó. Pl. ugató állat beírása esetén a képtalálatoknál csupa kutyát tartalmazó képek jelennek meg
Érdekesen és hatékonyan működik az értelmező rendszer
Ahhoz, hogy megértsük, mekkora intelligenciára is van szüksége egy mesterséges intelligenciának, gondoljunk bele, hogy az anyanyelvünk hány különböző kifejezést képes használni egy, ugyanazon dologra. Ilyen érdekes példa lehet a “kutya” kifejezés is. Mi, mindannyian az állatra gondolunk, ami ugat, de eddig a keresők ezt nem tudhatták, csupán ellenőrizni tudták, hogy a “kutya” kifejezés szerepel-e egy szövegben. Ha például azt írtuk, hogy “kutya hideg van”, akkor is esélyes volt, hogy a kereső azt gondolja, itt is egy állatról beszélünk, pedig mi tudjuk, hogy köze nincs hozzá. Akárcsak, egy jól megfogalmazott “A kutya fülét” kifejezés esetén.

Prémium minőségű SEO szövegírás a Rankbrain algoritmus segítségével
Ha a példánál maradunk, már is felmerül a kérdés, hogy ha “kutya” szóra keresünk, vajon egy olyan oldal is bekerül-e találati listában, ahol eb-ként, ölebként, csahosként, bolhazsákként, négylábúként vagy éppen blökiként hivatkozunk négylábú állatkánkra. Valószínűleg ezzel már nehezebben birkózott meg a rendszer, arra azonban biztosan nem volt képes, hogy olyan bonyolult összefüggéseket is vizsgáljon, mint manapság. Ma ugyanis már elég beírni a keresőbe, hogy “ugató állat” és a képtalálatoknál már láthatjuk saját szemünkkel, hogy egy halom kutyus liheg vissza ránk a képernyőről, annak ellenére, hogy a “kutya” kifejezés és annak szinonímiái sem szerepeltek a kereső kifejezésben.
Hogyan képes minderre a Rankbrain algoritmus?
A 2016-ban nyílvánosságra hozott Google szabadalom már nem csak a kulcsszavakra koncentrál, hanem a szövegkörnyezetre és a kulcsszavak jelentésére is. Az algoritmus alaposan feltérképezi, hogy egy-egy írás pontosan miről is szól. A mesterséges intelligencia képes ugyanis matamatikai, vektoros műveletekkel a kulcsszavakhoz más szópárokat súlyozottan hozzárendelni és azok előfordulását elemezni a cikkekben. Az írásokban előfordulási arányok számát aztán összeveti, mérlegeli és kiértékeli. A végeredményt pedig egy-egy kulcsszóra hegyezve képes beazonosítani, hogy a kereső felhasználó mire is gondolt valójában.
Az értelmes algoritmus így nem csak a szavakat keresi, hanem magát a bepötyögött szó értelmét is. Ez pedig egyes esetekben azt is jelenti, hogy még a fontos kulcsszónak sem kell szerepelnie egy írásban, hogy a felhasználó ráakadjon a Google szerint hasznos irományra. Az információ áramlás ezzel egy új szintre lépett és a kereső egy új dimenzióját vetítette előre, nagyon is hatékonyan. Az értelmi kötődéseken alapuló keresőmotor ezentúl még hatékonyabban szolgálja ki a felhasználókat, mint eddig és büntetések nélkül képes szelektálni a keresőlistát manipulálni szándékozó weboldalak között is. Így biztosan mindig értékes, és valóban releváns találatot fogunk kapni, ha a Google-ben keresünk.
Amennyiben keresőoptimalizálás vagy prémium linképítés megbízására kérsz fel bennünket, biztos lehetsz abban, hogy a Google számára legalkalmasabb szövegírást adoptáljuk a szolgáltatásainkban, hiszen évek óta ennek megfelelően dolgozunk. Régóta értékeli már a keresőóriás a minőségi tartalmakat, ezt korábban is felismertük, most viszont kiadott egy hivatalos algoritmust is rá. Keress minket, megéri!
Minőségi Szolgáltatásaink
Legfrissebb SEO hírek
Hogyan befolyásolja a keresőoptimalizálás az oldalunk látogatottságát?
Legyen szó bármilyen vállalkozásról, a cél jó esetben mindig megegyezik:
Mindent, amit a tartalommarketing fontosságáról tudnunk kell
Tartalommarketingnek azt a marketing formát hívhatjuk, melyen át releváns, értékes,
Hasznos tippek és tudnivalók a linképítéssel kapcsolatban
A linkek a honlapok közötti vezérlést teszik lehetővé. Az oldal
Minden, amit tudnunk kell a tartalommarketingről
Napjainkban bátran kijelenthetjük, hogy a digitális marketing többet ér, mint
A tartalom szerepe a hatékony keresőoptimalizálásban
A SEO-iparág folyamatosan fejlődik, egyre másra születnek az újabb és
Legfrissebb Bejegyzések
Hogyan befolyásolja a keresőoptimalizálás az oldalunk látogatottságát?
Legyen szó bármilyen vállalkozásról, a cél jó esetben mindig megegyezik: elérni, hogy a leendő vásárlóink minket válasszanak, és ne a konkurenciát. Az biztos, hogy a mai modern világban az online jelenlét nélkül nem tudunk hosszú távon láthatóak maradni, ha pedig
Mindent, amit a tartalommarketing fontosságáról tudnunk kell
Tartalommarketingnek azt a marketing formát hívhatjuk, melyen át releváns, értékes, és izgalmas tartalmakat oszthatunk meg olyan módon, hogy az viszonylag gyorsan, és könnyedén el tudjon jutni a meghatározott célközönségéhez. Ennek során pedig természetesen törekedni kell arra, hogy az oldal látogatóiból