Egyre több felhasználó választja a mobiltelefonját, ha olvasásról van szó, esetleg valamilyen témában végez kutatást. Ilyenkor az emberek be szokták érni az első találatokkal, és csak ritkán lapoznak a második, harmadik vagy tizedik oldalra.

Amikor a lap aljára érünk, akkor nem szoktunk rámenni a tovább gombra, hanem beérjük az első találatokkal. Azonban ennek most hivatalosan is vége!

A Google úgy döntött, hogy zökkenőmentessé és intuitívvá teszi a keresési találatokat, hogy a telefonon megállás nélkül töltődjenek be az újabb oldalak. Igaz, hogy a tartalommarketingnek és a keresőmotoroknak hála általában az első pár találat között megtaláljuk, amit keresünk, azonban mindig lesznek olyan kérdések, amikre rengeteg válasz létezik.

Keressünk például kerti dekorációs ötletekre. Valószínűleg több hasonló oldalt találunk, de az összes tipp megszerzéséhez mélyebbre kell ásnunk. Az olyan kérdések, amikre nem csak egy válaszlehetőség létezik, megérdemlik a folyamatos görgetést, ami több találatot és több kattintást generálhat.

Milyen tartalmak kerülnek előtérbe?

A mai emberek mindent tudni akarnak, nem érik be egy válasszal. Miközben régen a könyvtárakban kerestek megoldást a különböző problémákra, ma egyszerűen beírják a Google keresőjébe. Persze, ez nem jelenti azt, hogy a légkondi működésének többféle magyarázata is létezik, azonban a szabadabb témákat érdemes alaposabban körül járni.

Azoknak a weboldal tulajdonosoknak kell figyelniük, akik eladási céllal vannak az interneten. Bizonyos tulajdonosok cikkeket, érdekességeket és tippeket gyűjtögetnek, miközben egyedül a tartalom között megjelenő hirdetésekre építenek. Nekik nem kell tovább mélyíteniük egy témát, mivel a sokszínűség miatt alapból több emberhez jutnak el. De mi van azokkal, akik egy bizonyos szolgáltatást vagy terméket árulnak?

Ebben az esetben muszáj a dolgok mélyére ásnunk. Az alap problémák mellett olyan kérdéseket kell feltennünk magunknak, amire csak mi tudjuk a választ. Lehet, hogy az embereknek már nem kell lapozniuk, azonban a túl hosszú görgetés sem szokott nekik tetszeni. Az a lényeg, hogy minél feljebb kerüljünk a találati listán, és minél hamarabb észrevegyenek minket a potenciális vásárlóink.

A görgetés hátulütői

Ha eddig az első találatok között szerepeltünk, akkor most még jobban kell figyelnünk a tartalomra. Ha megszűnik a görgetés, akkor az emberek tovább fognak lapozni. Az egész életük a lapozásról szól, ezt csinálják a Facebookon, az Instagramon és a Tiktokon is. Nem állnak meg az első képnél, hanem görgetnek és görgetnek.

Ha a felhasználó nem ütközik neki az oldal aljának, akkor minket is tovább fog görgetni. Ha nem sikerül már az első találatokkal felhívni magunkra a figyelmét, akkor simán tovább megy, hiszen nem fogja érezni a keresés végét. Innentől kezdve egy esélyünk marad: a legjobb és leghívogatóbb tartalom összeállítása. Amennyiben azonnal válaszolunk a felhasználó kérdésére, akkor nem fog tovább görgetni, hanem megáll nálunk. Ehhez azonban minőségi kivitelezés kell.