Új változások jönnek az Instagramnál, ami a marketingeseket is érdekelni fogja

Kezdőlap » Új változások jönnek az Instagramnál, ami a marketingeseket is érdekelni fogja

Új változások jönnek az Instagramnál, ami a marketingeseket is érdekelni fogja

2022. július 18.

Teljesen természetes, ha egy felkapott közösségi média platform bizonyos időközönként változásokon megy át. Az Instagram Magyarországon talán nem annyira felkapott, mint a Facebook, bár ez attól is függ, hogy melyik korosztály a célcsoportunk.

Az applikáció sikerét az adta meg, hogy a felhasználók bejegyzések írása helyett teljes mértékben a fényképekre koncentrálhattak. Ezáltal bárki kiélhette a fotós kedvét, és akár egy erős követőtábort is begyűjthetett magának.

A fényképek azt jelentették, hogy a marketinges és SEO-s szakemberek ebben az irányban kezdtek gondolkodni. Miközben az internet többi részén leginkább a szöveggel próbáltak hatni, addig az Instagram csak a képekre koncentrált. Az új posztokban éppen ezért vizuálisan kellett megfogni a felhasználókat, amit az utóbbi pár évben nagyjából mindenki elsajátított. Sajnos azonban a világ változik, a legújabb generáció még ennyit sem akar olvasni, úgyhogy a képek helyett a videók kezdenek elterjedni. A terjedés akkora méreteket ölt, hogy az Instagram is be akar csatlakozni a trendbe.

Mark Zuckerberg bejelentése

Mark Zuckerberg az Instagramon keresztül jelentette be, hogy hamarosan megkezdi a fő hírfolyam teljes képernyős tesztelését. A sztorin keresztüli bejelentést többen is lencse végre tudták kapni, úgyhogy végül senki nem maradt le az újdonságokról. Az új dizájn leginkább a TikTokra hasonlít, ami eléggé koppintásnak tűnik, a navigációnak csak egy apró sávot hagynak meg.

Mark szerint a fényképek továbbra is fontos szerepet játszanak az app életében, azonban egészen más formátumot szánnak neki, méghozzá teljes képernyőst. Talán reménykedhetünk abban, hogy az újra tervezés nem fogja az Instát egy újabb videós appá tenni.

Az utóbbi évek során bebizonyosodott, hogy ez az alkalmazás már nem csak és kizárólag a képekről szól. Sokkal fontosabbá váltak a videós tartalmak és az üzenetküldés, amire egy egész stratégia épül, és a legnagyobb márkák is gyakran élnek vele. Úgy tűnik, hogy a fotók már nem fogják meg annyira az embereket, így mindenki keresi a váltást.

Mit fog hozni a változás?

A marketinggel és SEO-val foglalkozó emberek számára a változás azt jelenti, hogy új formátumok után kell nézniük. Most kell megtalálni a teljes képernyős kivitelezést, ami minden telefonon jól mutat. Az Instagram különlegessége, hogy eleinte telefonos applikációként jelent meg, csak utána került fel a számítógépre is. Az emberek a zsebükben hordott eszközön keresztül nézhetik a világot, ahol a kötelező ingerek száma egyre több lesz. Nem készíthetünk egyszerű képeket, muszáj megtalálnunk a teljes képernyős reklámokat, azon belül is a videókat.

Nem véletlen, hogy még a Facebook is a videókra helyezi a hangsúlyt, amit a részvények februári zuhanása váltott ki. És bár nincs garancia arra, hogy ez a lépés megtérül, hiszen arra is nagy az esély, hogy a hűséges felhasználók más megoldások után fognak nézni, főleg azok, akik nem vágynak a rengeteg videóra. Ettől függetlenül jobb, ha felkészülünk a változásra.

Minőségi Szolgáltatásaink

Legfrissebb SEO hírek

Legfrissebb Bejegyzések

Go to Top