Nem fontosak a márkaemlítések a Google algoritmusa számára
John Mueller, a Google munkatársa válaszol arra a kérdésre, hogy a márkaemlítések fontosak-e a Google algoritmusa számára.
A kérdezők most arra voltak kíváncsiak, hogy a nem linkelt, hanem csak megemlített márkák mennyire fontosak a keresőmotornak. Érdekes, hogy hosszú fejtegetés után John Mueller azt válaszolta, hogy nem igazán számítanak, bár értékük lehet a webhely látogatói számára.
Márkaemlítések
A SEO-közösségben régóta él az az elképzelés, hogy a Google egy weboldal említéseit egyfajta linkként használja. Az elképzelés egyik változata szerint, ha valaki egy ilyen URL-t tesz közzé, mint ez: https://www.pelda.hu, de anélkül, hogy linkké tenné, akkor a Google valószínűleg linknek számítja.
A link nélküli URL-ről később az az elképzelés alakult ki, hogy ha egy webhely megemlíti egy másik webhely márkanevét, akkor a Google azt is linknek tekinti. Erre azonban soha nem volt bizonyíték egészen 2012 körülig, amikor a Google közzétette a Ranking Search Results (Keresési eredmények rangsorolása) nevű szabadalmát.
Akkor fontosak a linkek vagy nem?
Sokszor halljuk a link kifejezést, amikor az online világról beszélünk, azonban a téma még mindig zavart okoz a felhasználók között. Rengeteg olyan kifejezés létezik, amit mindennap használunk, de nem mindig értünk tisztán.
A link egy másik helyre mutat, ami lehet egy másik bejegyzés, cikk vagy oldal. A linkek által közvetlen forgalmat lehet generálni egy weboldalra, növelve annak láthatóságát. Emellett lehetővé teszik az oldal nagyobb tekintélyét és bizalmi szintjét a keresőmotorok számára.
A belső linkek nagyon hasznosak, mivel segítenek a keresőmotornak egyik helyről a másikra ugrani, hogy könnyebben feltérképezhessék az internetet. Ráadásul a felhasználói élményt is javítják, amitől sokkal rendezettebb módon tudnak hozzáférni a tartalomhoz. Ha az egyik cikkünk tetszett az olvasónak, akkor lehet, hogy a másikra is át fog kattintani.
Aztán ott vannak a backlinkek, vagy visszamutató linkek, amik egy másik weboldalról mutatnak ránk. Ez az a link, amit a Google nagyon értékel, feltéve, ha minőségi oldalról érkezik. Egy spammal tűzdelt weboldal nem fogja feljebb vinni az eléréseinket, de egy több ezer olvasóval rendelkező magazin igen. Ezeknél a linkeknél nagyon fontos, hogy relevánsak legyenek.
Végül ott vannak a kifelé mutató linkek, amiket mi helyezünk el a tartalomban, és máshova viszik el a látogatót. Ezek nagyon fontosak, mivel lehetővé teszik számunkra, hogy sokkal több hírnevet szerezzünk magunknak, mivel a látogatókat egy releváns oldalra irányítjuk.
Mennyire releváns a márka?
Itt jön a képbe a márka. Nem ugyanaz a márka neve és a rá mutató link. John Mueller világosan kifejtette, hogy a Google nem fogja a márka nevét úgy értékelni, mint egy igazi linket, ezért teljesen felesleges telepakolni a szöveget különböző nevekkel. Ha azonban a tartalom és a relevancia miatt leírható, akkor nyugodtan tegyük meg. Minden bizonnyal éppen a felhasználót fogjuk elérni vele, amit a Google is értékelni fog.
Minőségi Szolgáltatásaink
Legfrissebb SEO hírek
Tippek a SEO-stratégia megtervezéséhez
Sokan még mindig nem tudják pontosan, hogy mi is az
A mesterséges intelligencia és a tartalomgyártás
Nem kérdés, hogy a mesterséges intelligencia már most elkezdett nagy
A népszerű tartalom előállításának legegyszerűbb módja
Van úgy, hogy jó tartalmunk van, és mégsem hozza a
Ezért nem működnek a Facebook hirdetések
A keresőoptimalizálás, tartalomgyártás, online jelenlét világában elkerülhetetlen a közösségi médiában
A képek használata a weboldalakon
Amikor weboldalunk dizájnját megtervezzük, nyilván azt szeretnénk, hogy az pozitív
Legfrissebb Bejegyzések
Tippek a SEO-stratégia megtervezéséhez
Sokan még mindig nem tudják pontosan, hogy mi is az a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás és hogy miért fontos, hogy vállalatunknak legyen egy SEO-stratégiája. Erre nézve ad tippeket a moz.com, ami hangsúlyozza, hogy a SEO-stratégia célja, hogy javítsa egy weboldal
A mesterséges intelligencia és a tartalomgyártás
Nem kérdés, hogy a mesterséges intelligencia már most elkezdett nagy hatást gyakorolni azokra, akik nap mint nap tartalmat készítenek. A jövő már itt van – mondják a szakemberek, mások pedig tartanak attól, hogy a „robotok” elveszik az emberek munkáját.