Nem fontosak a márkaemlítések a Google algoritmusa számára
John Mueller, a Google munkatársa válaszol arra a kérdésre, hogy a márkaemlítések fontosak-e a Google algoritmusa számára.
A kérdezők most arra voltak kíváncsiak, hogy a nem linkelt, hanem csak megemlített márkák mennyire fontosak a keresőmotornak. Érdekes, hogy hosszú fejtegetés után John Mueller azt válaszolta, hogy nem igazán számítanak, bár értékük lehet a webhely látogatói számára.
Márkaemlítések
A SEO-közösségben régóta él az az elképzelés, hogy a Google egy weboldal említéseit egyfajta linkként használja. Az elképzelés egyik változata szerint, ha valaki egy ilyen URL-t tesz közzé, mint ez: https://www.pelda.hu, de anélkül, hogy linkké tenné, akkor a Google valószínűleg linknek számítja.
A link nélküli URL-ről később az az elképzelés alakult ki, hogy ha egy webhely megemlíti egy másik webhely márkanevét, akkor a Google azt is linknek tekinti. Erre azonban soha nem volt bizonyíték egészen 2012 körülig, amikor a Google közzétette a Ranking Search Results (Keresési eredmények rangsorolása) nevű szabadalmát.
Akkor fontosak a linkek vagy nem?
Sokszor halljuk a link kifejezést, amikor az online világról beszélünk, azonban a téma még mindig zavart okoz a felhasználók között. Rengeteg olyan kifejezés létezik, amit mindennap használunk, de nem mindig értünk tisztán.
A link egy másik helyre mutat, ami lehet egy másik bejegyzés, cikk vagy oldal. A linkek által közvetlen forgalmat lehet generálni egy weboldalra, növelve annak láthatóságát. Emellett lehetővé teszik az oldal nagyobb tekintélyét és bizalmi szintjét a keresőmotorok számára.
A belső linkek nagyon hasznosak, mivel segítenek a keresőmotornak egyik helyről a másikra ugrani, hogy könnyebben feltérképezhessék az internetet. Ráadásul a felhasználói élményt is javítják, amitől sokkal rendezettebb módon tudnak hozzáférni a tartalomhoz. Ha az egyik cikkünk tetszett az olvasónak, akkor lehet, hogy a másikra is át fog kattintani.
Aztán ott vannak a backlinkek, vagy visszamutató linkek, amik egy másik weboldalról mutatnak ránk. Ez az a link, amit a Google nagyon értékel, feltéve, ha minőségi oldalról érkezik. Egy spammal tűzdelt weboldal nem fogja feljebb vinni az eléréseinket, de egy több ezer olvasóval rendelkező magazin igen. Ezeknél a linkeknél nagyon fontos, hogy relevánsak legyenek.
Végül ott vannak a kifelé mutató linkek, amiket mi helyezünk el a tartalomban, és máshova viszik el a látogatót. Ezek nagyon fontosak, mivel lehetővé teszik számunkra, hogy sokkal több hírnevet szerezzünk magunknak, mivel a látogatókat egy releváns oldalra irányítjuk.
Mennyire releváns a márka?
Itt jön a képbe a márka. Nem ugyanaz a márka neve és a rá mutató link. John Mueller világosan kifejtette, hogy a Google nem fogja a márka nevét úgy értékelni, mint egy igazi linket, ezért teljesen felesleges telepakolni a szöveget különböző nevekkel. Ha azonban a tartalom és a relevancia miatt leírható, akkor nyugodtan tegyük meg. Minden bizonnyal éppen a felhasználót fogjuk elérni vele, amit a Google is értékelni fog.
Minőségi Szolgáltatásaink
Legfrissebb SEO hírek
Milyen tényezőket érdemes figyelembe venni weboldalunk Domain nevének kiválasztásánál?
Egy honlap élete, létrehozása a név kiválasztásával kezdődik, ez pedig
Miért érdemes szakemberre bízni a weboldalkészítést?
Manapság a digitális jelenlét nagyon fontos, és egyre nagyobb jelentőséggel
Hogyan befolyásolja a keresőoptimalizálás az oldalunk látogatottságát?
Legyen szó bármilyen vállalkozásról, a cél jó esetben mindig megegyezik:
Mindent, amit a tartalommarketing fontosságáról tudnunk kell
Tartalommarketingnek azt a marketing formát hívhatjuk, melyen át releváns, értékes,
Hasznos tippek és tudnivalók a linképítéssel kapcsolatban
A linkek a honlapok közötti vezérlést teszik lehetővé. Az oldal
Legfrissebb Bejegyzések
Milyen tényezőket érdemes figyelembe venni weboldalunk Domain nevének kiválasztásánál?
Egy honlap élete, létrehozása a név kiválasztásával kezdődik, ez pedig egy meghatározó pillanat. Mivel a megfelelő domain név kiválasztása egy hosszú távú befektetés, valami, ami megalapozhatja az online sikereinket, mindenképp alapos megfontolást kíván.
Miért érdemes szakemberre bízni a weboldalkészítést?
Manapság a digitális jelenlét nagyon fontos, és egyre nagyobb jelentőséggel bír egy hatékony weboldal megléte. Kisvállalkozások, helyi vállalkozások, szakemberek, szolgáltatók, online kereskedése, de még a non-profit szervezetek és közösségi szervezetek számára is elengedhetetlen, hogy az online térben megfelelően képviseltethessék magukat.