Nem fontosak a márkaemlítések a Google algoritmusa számára

Kezdőlap » Nem fontosak a márkaemlítések a Google algoritmusa számára

Nem fontosak a márkaemlítések a Google algoritmusa számára

2022. április 4.

John Mueller, a Google munkatársa válaszol arra a kérdésre, hogy a márkaemlítések fontosak-e a Google algoritmusa számára.

A kérdezők most arra voltak kíváncsiak, hogy a nem linkelt, hanem csak megemlített márkák mennyire fontosak a keresőmotornak. Érdekes, hogy hosszú fejtegetés után John Mueller azt válaszolta, hogy nem igazán számítanak, bár értékük lehet a webhely látogatói számára.

Márkaemlítések

A SEO-közösségben régóta él az az elképzelés, hogy a Google egy weboldal említéseit egyfajta linkként használja. Az elképzelés egyik változata szerint, ha valaki egy ilyen URL-t tesz közzé, mint ez: https://www.pelda.hu, de anélkül, hogy linkké tenné, akkor a Google valószínűleg linknek számítja.

A link nélküli URL-ről később az az elképzelés alakult ki, hogy ha egy webhely megemlíti egy másik webhely márkanevét, akkor a Google azt is linknek tekinti. Erre azonban soha nem volt bizonyíték egészen 2012 körülig, amikor a Google közzétette a Ranking Search Results (Keresési eredmények rangsorolása) nevű szabadalmát.

Akkor fontosak a linkek vagy nem?

Sokszor halljuk a link kifejezést, amikor az online világról beszélünk, azonban a téma még mindig zavart okoz a felhasználók között. Rengeteg olyan kifejezés létezik, amit mindennap használunk, de nem mindig értünk tisztán.

A link egy másik helyre mutat, ami lehet egy másik bejegyzés, cikk vagy oldal. A linkek által közvetlen forgalmat lehet generálni egy weboldalra, növelve annak láthatóságát. Emellett lehetővé teszik az oldal nagyobb tekintélyét és bizalmi szintjét a keresőmotorok számára.

A belső linkek nagyon hasznosak, mivel segítenek a keresőmotornak egyik helyről a másikra ugrani, hogy könnyebben feltérképezhessék az internetet. Ráadásul a felhasználói élményt is javítják, amitől sokkal rendezettebb módon tudnak hozzáférni a tartalomhoz. Ha az egyik cikkünk tetszett az olvasónak, akkor lehet, hogy a másikra is át fog kattintani.

Aztán ott vannak a backlinkek, vagy visszamutató linkek, amik egy másik weboldalról mutatnak ránk. Ez az a link, amit a Google nagyon értékel, feltéve, ha minőségi oldalról érkezik. Egy spammal tűzdelt weboldal nem fogja feljebb vinni az eléréseinket, de egy több ezer olvasóval rendelkező magazin igen. Ezeknél a linkeknél nagyon fontos, hogy relevánsak legyenek.

Végül ott vannak a kifelé mutató linkek, amiket mi helyezünk el a tartalomban, és máshova viszik el a látogatót. Ezek nagyon fontosak, mivel lehetővé teszik számunkra, hogy sokkal több hírnevet szerezzünk magunknak, mivel a látogatókat egy releváns oldalra irányítjuk.

Mennyire releváns a márka?

Itt jön a képbe a márka. Nem ugyanaz a márka neve és a rá mutató link. John Mueller világosan kifejtette, hogy a Google nem fogja a márka nevét úgy értékelni, mint egy igazi linket, ezért teljesen felesleges telepakolni a szöveget különböző nevekkel. Ha azonban a tartalom és a relevancia miatt leírható, akkor nyugodtan tegyük meg. Minden bizonnyal éppen a felhasználót fogjuk elérni vele, amit a Google is értékelni fog.

Minőségi Szolgáltatásaink

Legfrissebb SEO hírek

Legfrissebb Bejegyzések

A Google a negatív SEO támadások kezeléséről beszél

2022. november 28.|

A keresőoptimalizálás (SEO) egy dinamikus módszer, amely örökké változik, hogy lépést tartson az információkeresők modern igényeivel. Manapság a Google kereső első oldalán való megjelenés hatalmas teljesítmény, amely átgondolt kulcsszókutatást, tartalomfejlesztést, közösségi stratégiát, kampánymérést és helyszíni optimalizálást igényel.

Go to Top