Megint újul a Google keresés, jön a MUM algoritmus!
A Google ismét alkotott, újra tervezte a keresőszolgáltatását, ami innentől kezdve intuitív módon segíti az új témák felfedezését. A bejelentés szeptember végén történt, és jövőre mindenkit érinteni fog.
A MUM algoritmus kicsit megborzolja a kedélyeket, mivel a találati listák át fognak alakulni, és új módokat kapunk a tartalmak felfedezésére. Úgy tűnik, hogy a kulcs megint a minőségben lesz, ez fogja megmenteni a weboldalakat a teljes eltűnéstől.
Milyen változások várhatóak?
A legfontosabb változásokat három kategóriába sorolhatjuk:
- Tudnivalók (Things to Know)
- Témakör mélyítése (Topic Zoom)
- Vizuális böngészés (Visually browsable search results)
A következő hónapokban fokozatosan vezetik be ezeket a változásokat, ahol egy kicsit máshogy kell megterveznünk a tartalommarketing alapjait.
Mit tud az algoritmus?
A MUM különlegessége, hogy nemcsak szöveget fog elemezni, hanem a képeket is figyelni kezdi. A mesterséges intelligencia végre jobban megérti a képek tartalmát és jelentését, így nagyobb eséllyel kerülünk vele a keresés elejére.
A MUM valójában egy nyelvi modell, ami képes szöveget olvasni, szöveget értelmezni, miközben a videós és képi tartalmakat is figyeli. A 75 elérhető nyelv között úgy tűnik, hogy a magyar is ott van, úgyhogy nem szabad figyelmen kívül hagynunk ezt az új frissítést.
A MUM a Multitask Unified Model elnevezésből származik, és arról fog gondoskodni, hogy a találati lista vizuálisabbá váljon. A tanulmányok azt mutatják, hogy egyre többen szeretnek képeket nézni, mint könyveket olvasni, a Google pedig nem áll a változás útjába. A sok bejegyzés helyett videókra is számítanunk kell.
Most akkor megváltozik a keresés?
Sajnos igen. A MUM bevezetése alapjaiban változtatja meg a keresést, és még inkább felhasználóbaráttá teszi az internetet. A böngészők nem olvasgatni akarnak, hanem azonnali válaszokat követelnek, és nem szeretnének értékes perceket veszíteni az életükből. Ez a változás könnyebbé teszi a keresést, legalábbis olvasói szemszögből.
A Things to Know funkció lényege, hogy egy témában az összes lehetséges választ kilistázza. Ha például az akril festésre keresünk rá, akkor a Google az összes olyan témakört bedobja, amiben megjelenik ez a művészeti ág. A MUM azonosítani fogja a legnépszerűbb és legrelevánsabb tartalmakat, amik sokkal több emberhez eljutnak.
A Topic Zoom feladata, hogy a felhasználó egy adott témakörön belül maradjon. Kedve szerint szűkítheti vagy tágíthatja a találatokat, de nem fog új témákba ütközni, végig annál marad, ami tényleg számít neki.
A Visual Exploration pedig a fényképekre és a vizuális megjelenítésekre helyezi a hangsúlyt, ami csak akkor lesz elérhető, ha tényleges keresési szándékunk van. Értelemszerűen a random szavaknál ez nem fog előugrani, de egy dekorációs ötleteknél igen.
Befolyásolja a weboldal tulajdonosokat?
Valójában egy nagyszerű lehetőség előtt állunk, mivel a minőségi és érdekes tartalommal a hátunk mögött sokkal hamarabb ránk találnak, így a keresőoptimalizálás szerint előrébb kerülhetünk.
Minőségi Szolgáltatásaink
Legfrissebb SEO hírek
Milyen tényezőket érdemes figyelembe venni weboldalunk Domain nevének kiválasztásánál?
Egy honlap élete, létrehozása a név kiválasztásával kezdődik, ez pedig
Miért érdemes szakemberre bízni a weboldalkészítést?
Manapság a digitális jelenlét nagyon fontos, és egyre nagyobb jelentőséggel
Hogyan befolyásolja a keresőoptimalizálás az oldalunk látogatottságát?
Legyen szó bármilyen vállalkozásról, a cél jó esetben mindig megegyezik:
Mindent, amit a tartalommarketing fontosságáról tudnunk kell
Tartalommarketingnek azt a marketing formát hívhatjuk, melyen át releváns, értékes,
Hasznos tippek és tudnivalók a linképítéssel kapcsolatban
A linkek a honlapok közötti vezérlést teszik lehetővé. Az oldal
Legfrissebb Bejegyzések
Milyen tényezőket érdemes figyelembe venni weboldalunk Domain nevének kiválasztásánál?
Egy honlap élete, létrehozása a név kiválasztásával kezdődik, ez pedig egy meghatározó pillanat. Mivel a megfelelő domain név kiválasztása egy hosszú távú befektetés, valami, ami megalapozhatja az online sikereinket, mindenképp alapos megfontolást kíván.
Miért érdemes szakemberre bízni a weboldalkészítést?
Manapság a digitális jelenlét nagyon fontos, és egyre nagyobb jelentőséggel bír egy hatékony weboldal megléte. Kisvállalkozások, helyi vállalkozások, szakemberek, szolgáltatók, online kereskedése, de még a non-profit szervezetek és közösségi szervezetek számára is elengedhetetlen, hogy az online térben megfelelően képviseltethessék magukat.