A Google ismét alkotott, újra tervezte a keresőszolgáltatását, ami innentől kezdve intuitív módon segíti az új témák felfedezését. A bejelentés szeptember végén történt, és jövőre mindenkit érinteni fog.

A MUM algoritmus kicsit megborzolja a kedélyeket, mivel a találati listák át fognak alakulni, és új módokat kapunk a tartalmak felfedezésére. Úgy tűnik, hogy a kulcs megint a minőségben lesz, ez fogja megmenteni a weboldalakat a teljes eltűnéstől.

Milyen változások várhatóak?

A legfontosabb változásokat három kategóriába sorolhatjuk:

  1. Tudnivalók (Things to Know)
  2. Témakör mélyítése (Topic Zoom)
  3. Vizuális böngészés (Visually browsable search results)

A következő hónapokban fokozatosan vezetik be ezeket a változásokat, ahol egy kicsit máshogy kell megterveznünk a tartalommarketing alapjait.

Mit tud az algoritmus?

A MUM különlegessége, hogy nemcsak szöveget fog elemezni, hanem a képeket is figyelni kezdi. A mesterséges intelligencia végre jobban megérti a képek tartalmát és jelentését, így nagyobb eséllyel kerülünk vele a keresés elejére.

A MUM valójában egy nyelvi modell, ami képes szöveget olvasni, szöveget értelmezni, miközben a videós és képi tartalmakat is figyeli. A 75 elérhető nyelv között úgy tűnik, hogy a magyar is ott van, úgyhogy nem szabad figyelmen kívül hagynunk ezt az új frissítést.

A MUM a Multitask Unified Model elnevezésből származik, és arról fog gondoskodni, hogy a találati lista vizuálisabbá váljon. A tanulmányok azt mutatják, hogy egyre többen szeretnek képeket nézni, mint könyveket olvasni, a Google pedig nem áll a változás útjába. A sok bejegyzés helyett videókra is számítanunk kell.

Most akkor megváltozik a keresés?

Sajnos igen. A MUM bevezetése alapjaiban változtatja meg a keresést, és még inkább felhasználóbaráttá teszi az internetet. A böngészők nem olvasgatni akarnak, hanem azonnali válaszokat követelnek, és nem szeretnének értékes perceket veszíteni az életükből. Ez a változás könnyebbé teszi a keresést, legalábbis olvasói szemszögből.

A Things to Know funkció lényege, hogy egy témában az összes lehetséges választ kilistázza. Ha például az akril festésre keresünk rá, akkor a Google az összes olyan témakört bedobja, amiben megjelenik ez a művészeti ág. A MUM azonosítani fogja a legnépszerűbb és legrelevánsabb tartalmakat, amik sokkal több emberhez eljutnak.

A Topic Zoom feladata, hogy a felhasználó egy adott témakörön belül maradjon. Kedve szerint szűkítheti vagy tágíthatja a találatokat, de nem fog új témákba ütközni, végig annál marad, ami tényleg számít neki.

A Visual Exploration pedig a fényképekre és a vizuális megjelenítésekre helyezi a hangsúlyt, ami csak akkor lesz elérhető, ha tényleges keresési szándékunk van. Értelemszerűen a random szavaknál ez nem fog előugrani, de egy dekorációs ötleteknél igen.

Befolyásolja a weboldal tulajdonosokat?

Valójában egy nagyszerű lehetőség előtt állunk, mivel a minőségi és érdekes tartalommal a hátunk mögött sokkal hamarabb ránk találnak, így a keresőoptimalizálás szerint előrébb kerülhetünk.