Lejár a kiterjesztett szöveges hirdetések ideje
2022. június 30-tól a Google nem teszi lehetővé a felhasználók számára a kiterjesztett szöveges hirdetések létrehozását és szerkesztését.
A változás 2021 augusztusában lett bejelentve, de most még aktuálisabbá válik, hiszen a hónap végén elbúcsúzhatunk ezektől a hirdetésektől. A vállalat szerint azért döntöttek így, mert le akarják egyszerűsíteni a hirdetések létrehozását és automatizálását, ami még több felhasználót fog a használatra ösztönözni.
Nincs több kiterjesztett szöveges hirdetés
A kiterjesztett szöveges hirdetések eddig három címsor mezővel rendelkeztek. Az első kettő kötelező volt, a harmadik azonban opcionális. Az extra címsor mező lehetővé tette, hogy még több szöveget írjunk a hirdetésbe, bár címszavanként 30 karaktert használhattunk. Júliustól azonban a felhasználók csak a normál keresőkampányokban hozhatnak létre vagy szerkeszthetnek reszponzív keresőhirdetéseket.
A Google szerint azok a hirdetők, akik a kiterjesztett szöveges hirdetésekről a reszponzívra váltanak át, átlagosan 7%-os konverziónövekedést tapasztalnak majdnem hasonló költségek mellett.
A szöveges hirdetések megszüntetése lépés az automatizálás felé
A Google eredeti bejelentésében feltárta, hogy a keresési lekérdezések 15%-a láthatatlan szokott lenni. Annak érdekében, hogy a hirdetők könnyebben elérjék a tartalmukra, termékeikre és szolgáltatásaikra igényt tartó embereket, valamint hogy a fejlődő trendeknek a csúcsán maradjanak, a keresőmotor az automatizálásra támaszkodik. A reszponzív keresőhirdetések a gépi tanulás erejét használják, hogy a releváns tartalmak több ember elé kerüljenek.
Mit jelent ez a marketingesek? A meglévő kiterjesztett szöveges hirdetések továbbra is működnek és megjelennek a teljesítményjelentésekben, de újakat nem lehet létrehozni.
Hogyan készítsünk hirdetéseket?
Fontos átcsoportosítani a nagy teljesítményű szöveges tartalmakat reszponzív keresőhirdetésekké. Ezáltal még nagyobb hangsúlyt kap a fogalmazás, mivel a főcímeket és az egyéb szövegeket a meghatározott céllal kell leírni, valamint figyelni kell a tesztelésre is.
Egy kampánynál megállás nélkül ellenőrizni kell az eléréseket, és javítani, ha nem hozza az elvárt eredményt. Most arra lesz szükség, hogy a megjelenések, kattintások és konverziók növekedésének értékelése hirdetéscsoportonként és a kampányonként történjen.
A keresőmotor a Smart Bidding használatát is ajánlja a széles egyezésű kulcsszavakra a reszponzív keresőhirdetésekben. Ez lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy új, nagy teljesítményű lekérdezéseket érjenek el, és valós időben optimalizálják a liciteket.
Nem muszáj újra írni mindent, nyugodtan hasznosíthatjuk az eddigi tartalmainkat. A Google személyes segítséget is nyújt, mivel minden fiókban megjeleníti az ajánlásokat, amivel segít megteremteni a tökéletes hirdetést.
Összességében a változás célja, hogy könnyebben elkészíthető és jobban működő hirdetéseket hozzunk létre, miközben a pontos fogalmazás és ellenőrzés elengedhetetlenné válik.
Minőségi Szolgáltatásaink
Legfrissebb SEO hírek
Tippek a SEO-stratégia megtervezéséhez
Sokan még mindig nem tudják pontosan, hogy mi is az
A mesterséges intelligencia és a tartalomgyártás
Nem kérdés, hogy a mesterséges intelligencia már most elkezdett nagy
A népszerű tartalom előállításának legegyszerűbb módja
Van úgy, hogy jó tartalmunk van, és mégsem hozza a
Ezért nem működnek a Facebook hirdetések
A keresőoptimalizálás, tartalomgyártás, online jelenlét világában elkerülhetetlen a közösségi médiában
A képek használata a weboldalakon
Amikor weboldalunk dizájnját megtervezzük, nyilván azt szeretnénk, hogy az pozitív
Legfrissebb Bejegyzések
Tippek a SEO-stratégia megtervezéséhez
Sokan még mindig nem tudják pontosan, hogy mi is az a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás és hogy miért fontos, hogy vállalatunknak legyen egy SEO-stratégiája. Erre nézve ad tippeket a moz.com, ami hangsúlyozza, hogy a SEO-stratégia célja, hogy javítsa egy weboldal
A mesterséges intelligencia és a tartalomgyártás
Nem kérdés, hogy a mesterséges intelligencia már most elkezdett nagy hatást gyakorolni azokra, akik nap mint nap tartalmat készítenek. A jövő már itt van – mondják a szakemberek, mások pedig tartanak attól, hogy a „robotok” elveszik az emberek munkáját.