Lejár a kiterjesztett szöveges hirdetések ideje

Kezdőlap » Lejár a kiterjesztett szöveges hirdetések ideje

Lejár a kiterjesztett szöveges hirdetések ideje

2022. június 10.

2022. június 30-tól a Google nem teszi lehetővé a felhasználók számára a kiterjesztett szöveges hirdetések létrehozását és szerkesztését.

A változás 2021 augusztusában lett bejelentve, de most még aktuálisabbá válik, hiszen a hónap végén elbúcsúzhatunk ezektől a hirdetésektől. A vállalat szerint azért döntöttek így, mert le akarják egyszerűsíteni a hirdetések létrehozását és automatizálását, ami még több felhasználót fog a használatra ösztönözni.

Nincs több kiterjesztett szöveges hirdetés

A kiterjesztett szöveges hirdetések eddig három címsor mezővel rendelkeztek. Az első kettő kötelező volt, a harmadik azonban opcionális. Az extra címsor mező lehetővé tette, hogy még több szöveget írjunk a hirdetésbe, bár címszavanként 30 karaktert használhattunk. Júliustól azonban a felhasználók csak a normál keresőkampányokban hozhatnak létre vagy szerkeszthetnek reszponzív keresőhirdetéseket.

A Google szerint azok a hirdetők, akik a kiterjesztett szöveges hirdetésekről a reszponzívra váltanak át, átlagosan 7%-os konverziónövekedést tapasztalnak majdnem hasonló költségek mellett.

A szöveges hirdetések megszüntetése lépés az automatizálás felé

A Google eredeti bejelentésében feltárta, hogy a keresési lekérdezések 15%-a láthatatlan szokott lenni. Annak érdekében, hogy a hirdetők könnyebben elérjék a tartalmukra, termékeikre és szolgáltatásaikra igényt tartó embereket, valamint hogy a fejlődő trendeknek a csúcsán maradjanak, a keresőmotor az automatizálásra támaszkodik. A reszponzív keresőhirdetések a gépi tanulás erejét használják, hogy a releváns tartalmak több ember elé kerüljenek.

Mit jelent ez a marketingesek? A meglévő kiterjesztett szöveges hirdetések továbbra is működnek és megjelennek a teljesítményjelentésekben, de újakat nem lehet létrehozni.

Hogyan készítsünk hirdetéseket?

Fontos átcsoportosítani a nagy teljesítményű szöveges tartalmakat reszponzív keresőhirdetésekké. Ezáltal még nagyobb hangsúlyt kap a fogalmazás, mivel a főcímeket és az egyéb szövegeket a meghatározott céllal kell leírni, valamint figyelni kell a tesztelésre is.

Egy kampánynál megállás nélkül ellenőrizni kell az eléréseket, és javítani, ha nem hozza az elvárt eredményt. Most arra lesz szükség, hogy a megjelenések, kattintások és konverziók növekedésének értékelése hirdetéscsoportonként és a kampányonként történjen.

A keresőmotor a Smart Bidding használatát is ajánlja a széles egyezésű kulcsszavakra a reszponzív keresőhirdetésekben. Ez lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy új, nagy teljesítményű lekérdezéseket érjenek el, és valós időben optimalizálják a liciteket.

Nem muszáj újra írni mindent, nyugodtan hasznosíthatjuk az eddigi tartalmainkat. A Google személyes segítséget is nyújt, mivel minden fiókban megjeleníti az ajánlásokat, amivel segít megteremteni a tökéletes hirdetést.

Összességében a változás célja, hogy könnyebben elkészíthető és jobban működő hirdetéseket hozzunk létre, miközben a pontos fogalmazás és ellenőrzés elengedhetetlenné válik.

Minőségi Szolgáltatásaink

Legfrissebb SEO hírek

Legfrissebb Bejegyzések

Milyen tényezőket érdemes figyelembe venni weboldalunk Domain nevének kiválasztásánál?

2023. szeptember 29.|

Egy honlap élete, létrehozása a név kiválasztásával kezdődik, ez pedig egy meghatározó pillanat. Mivel a megfelelő domain név kiválasztása egy hosszú távú befektetés, valami, ami megalapozhatja az online sikereinket, mindenképp alapos megfontolást kíván.

Miért érdemes szakemberre bízni a weboldalkészítést?

2023. szeptember 29.|

Manapság a digitális jelenlét nagyon fontos, és egyre nagyobb jelentőséggel bír egy hatékony weboldal megléte. Kisvállalkozások, helyi vállalkozások, szakemberek, szolgáltatók, online kereskedése, de még a non-profit szervezetek és közösségi szervezetek számára is elengedhetetlen, hogy az online térben megfelelően képviseltethessék magukat.

Go to Top