A digitális marketing világában a landing page az az oldal, ahol a potenciális ügyfél „landol”, miután rákattintott egy linkre vagy egy hirdetésre. A hagyományos weboldalaktól eltérően ennek csak egy célja van: cselekvésre bírni a látogatót. Ha jól építjük fel a landing page-et, akkor nagyobb konverziót tapasztalunk majd, ha pedig nem, akkor ideje alakítani rajta kicsit.

Az oldal célja

A landing page-nek rengeteg célja lehet, ezt valójában a weboldal tulajdonosa dönti el. Egyesek bejelentik, hogy egy online áruház hamarosan elérhető lesz, mások az új terméket harangozzák be rajta. Az is lehet a célunk, hogy új feliratkozókat gyűjtünk össze, de akár egy bizonyos terméket is megpróbálhatunk eladni. Bármelyiket válasszuk is, a legfontosabb, hogy az oldalnak csak egy célja legyen, és azt kőkeményen dolgozzuk ki. A frappáns szöveg mellé kelleni fog egy CTA gomb, azaz olyan gomb, ami azonnali cselekvésre ösztönzi a felhasználót.

Ha saját landing page-et akarunk létrehozni, akkor el kell döntenünk, hogy mi lesz az oldal célja. Válasszunk egy cselekvést, majd magyarázzuk el az előnyeit. Ha új feliratkozókat szeretnénk gyűjteni, akkor az egész oldalnak a feliratkozásról kell szólnia, és meg kell mutatnia a különböző előnyöket. Használhatunk például valamilyen csalit, amit a feliratkozásért cserébe ajándékba elküldünk az e-mail-címre.

Landing page készítése

Bármit is válasszunk, az első lépés, hogy az oldalnak egyszerűnek kell lennie. Kerüljük a többszörösen összetett mondatokat, és válasszunk figyelemfelkeltő szöveget. Nézzük rá egy példát!

Rossz példa: A feliratkozás teljesen ingyenes mindenki számára, így Önnek is előnye származik belőle. Ha most megteszi, akkor ajándékot küldünk ki az e-mail-címére, ami megmutatja, hogy miként tudja hatékonyan kifesteni a nappaliját.

Jó példa: Ki akarja festeni a nappalit? Iratkozzon fel most, és ingyen megkapja a Hatékony nappalifestés című ebookot, ami 20 kihagyhatatlan trükköt mutat be.

A két példa ugyanazzal a céllal készült, azonban nem ugyanúgy működik. A landing page-nek egyszerűnek és világosnak kell lennie, meg kell mondania, hogy pontosan mit várunk el a látogatótól, ahogy azt is meg kell mutatnia, hogy mit nyer vele. A háttérnek, a színeknek és a mondatok hosszának is igazodnia kell a célunkhoz, ellenkező esetben feleslegesen készítettük el az oldalt. Használjunk nyugodtan címeket, feliratokat, gombokat és képeket, az ember akaratlanul is kattintson oda. Nem véletlen, hogy sokan professzionális segítséget kérnek a vizuális kinézet megtervezéséhez, hogy még hatékonyabban működjön az oldal.

A jó landing page létrehozásához a következő lépéseket tegyük meg:

  1. határozzunk meg a célt
  2. döntsük el a céloldal kinézetét
  3. készítsünk CTA gombot
  4. válasszunk csábító dizájnt
  5. írjunk egyszerű szöveget
  6. használjunk képeket
  7. emeljük ki az előnyöket
  8. legyünk közvetlenek

A landing page egyik előnye, hogy viszonylag könnyen kezelhető, így akár többet is létrehozhatunk, és tesztelhetjük a hatékonyságukat. Legközelebb már tudni fogjuk, hogy a célközönségünk melyik oldalra reagál jobban.