A mobilnézet régen előnyt jelentett, de a mai világban vitathatatlan fontossága van. A felhasználók annyira hozzászoktak a kis képernyőhöz, hogy ha nem kapják meg, akkor visszalépnek. A mobilnézet azonban nem elég, mivel a maximális sebesség is ugyanolyan elvárt lett, így egyre több szempontnak kell megfelelnünk, ha nem akarjuk elveszíteni a felhasználók 80%-át.

Ha már rendelkezünk honlappal, akkor minden bizonnyal hallottunk a mobilfogyasztók fontosságáról, és remélhetőleg ellenőriztük a kinézetet.

Miért fontos?

A világban 2015 jelentette a fordulópontot, mivel akkor lett több a mobilfelhasználók száma, mint a számítógépes olvasóké. A Google szerint ez akkor igazi furcsaságnak számított, de az utóbbi években a szám fokozatosan nőtt, így a megjelenés végül a SEO részévé vált. Ha azt akarjuk, hogy a Google jól rangsorolja a honlapunkat, akkor minden elvárást figyelembe veszünk, így a mobilnézetet is. Lényegében a Google prioritást nyújt az optimalizált oldalaknak, hogy a metrón ülő internetezők kedvében tudjon járni.

A mobilozó ügyfelek általában a közelben szoktak élni. Gondoljunk azokra, akik az utcán sétálnak, és szeretnének enni egy finom pizzát. Előveszik a telefont, majd beírják a pizza szót a keresőbe. Ebben az esetben nagyon fontos, hogy a közelben legyünk, bár a példa ugyanúgy érvényes csempével és festékkel is. Ennél a pontnál nemcsak a SEO lesz fontos, hanem a helyi keresőoptimalizálás, tehát időben a Google tudtára adni, hogy melyik városban érnek el minket a legkönnyebben. Ez segít a felhasználóknak, hogy hamarabb megtalálják, amit keresnek.

Így alakítsuk ki

A mobilbarát kialakítást általában észre sem szoktuk venni. Akkor kezdünk el furcsán nézni, amikor nagyítanunk kell a szöveget vagy éppen zsugorítanunk kell a képernyőt. Ez akkor történik meg, amikor az adott weboldal csak egy bizonyos méretre van felkészülve, és megfeledkezett arról, hogy egyre több elektronikai eszköz létezik. Nem mindegy, hogy 6 vagy 7 colos a képernyő, ahogy a tabletek mérete is eltérő lesz.

Ha minden méretnek meg akarunk felelni, akkor szükségünk lesz egy reszponzív kialakításra, ami automatikusan alkalmazkodik a látogatók által használt eszköz típusához, és mindig megváltoztatja a felbontást, a képméretet, a menüket és a többi funkciót.

Ha már beállítottuk a mobilnézetet, akkor érdemes leellenőrizni kicsit. Győződjünk meg róla, hogy az oldalak gyorsan töltődnek be, még akkor is, ha a felhasználó kevesebb internettel rendelkezik. Nagyon fontos, hogy a webhely ne használja fel a látogató összes adatát, mert az emberek nem fognak többet belépni hozzánk. Ma már rengeteg ingyenes eszközzel lehet elemezni az oldal sebességét, és több trükk bevethető a lassulás kiküszöbölésére.

Az a legjobb, ha egyszerű és rövid navigációs menüt használunk, ahol minél kevesebb oldal és aloldal található. A lényeg, hogy a felhasználónak ne kelljen keresgélnie, hanem azonnal megtalálja, amit akar. Nyugodtan méretezzük át a képeket, és minden esetben kerüljük a nagy fájlokat. Ezután csak a megfelelő tartalom és a gombok elhelyezésére kell figyelnünk.