A hírlevél egy e-mail üzenet, amit a korábban regisztrált feliratkozóknak küldünk. A tartalom általában híreket, tippeket, ajánlatokat vagy más releváns témákat tartalmaz. Alapvetően két csoportját különböztetjük meg:

  • egyedi hírlevél: ez egy adott promócióval kapcsolatos.
  • időszakos hírlevél: adott témát érintő sorozat, aminek nem kell hetente megismétlődnie, a lényeg, hogy többször kiküldjük.

A vállalatok számára a hírlevelek az ügyfelekkel való kommunikáció fontos eszközét jelentik. Ezzel lehet fenntartani az érdeklődést, vagy rávenni őket a vásárlásra.

A hírlevelek előnye és hátránya

A saját hírlevélnek rengeteg előnye és kevés hátránya van. Kezdjük az előnyökkel:

  • Nincs sok költség: a hírlevél költsége lényegesen olcsóbb, mint a postai levelek feladása.
  • Azonnal elérhető: elég megnyomni a küldés gombot, és már ott is van. Sőt, ezt ma már programok végzik, nekünk nem is kell ott lennünk.
  • Több céllal lehet használni: adhatunk kupont, küldhetünk linket, bármit!
  • Könnyű hozzáférés: ma már mindenkinek van telefonja, így a hírlevél bármikor eljut hozzájuk.

Ha őszinték akarunk lenni, akkor a hátrányokkal is számolnunk kell, bár ebből lényegesen kevesebb van.

  • Nem kap semmit az ügyfél: sokan jobban szeretik a kézzel fogható dolgokat, a hírlevél nem ilyen.
  • Túl sok spam: az emberek rengeteg e-mailt kapnak, amik általában a szemetesben landolnak. Ha nem akarunk automatikusan a kukába kerülni, akkor be kell tartanunk bizonyos kritériumokat.

Hogyan készítsünk hírlevelet?

Most, hogy megbeszéltük az alapokat, jöhet a saját hírlevél létrehozása. Ehhez az első lépés a szervezés és a tervezés. A célunk mindig az, hogy az ügyfelek örömmel olvassanak tőlünk, mert így nem fognak leiratkozni. Most kell eldönteni a küldés gyakoriságát és a címzetteket is. Érdemes jó pár üzenetet előre elkészíteni, mert így nem fogunk az üres lap felett ülni. Próbáljuk meg kitalálni, hogy mikor a legideálisabb a küldés beütemezése, mikor fogja több ember megnyitni. Szintén segít, ha készítünk egy hosszú listát a leendő e-mailekről.

Második lépés a tartalom összeállítása. Nem elég, ha a honlapunk szép és olvasható, a hírlevélnek is ugyanígy kell működnie. Használhatunk professzionális, fizetett eszközöket, amik még esztétikusabbá varázsolják az üzeneteinket. Figyeljünk a megszólításra, a megfelelő tárgyra és az izgalmas tartalomra. Amit írunk, az legyen logikus, kifejező és lényegre törő. Senki sem fog hosszú oldalakat olvasni a szabadidejében, főleg, ha nem szól semmiről. Külön kiemelném, hogy nagyon figyeljünk a képekre, mert nem minden telefonon lesznek jól láthatók.

Végül jöhet a küldés. Ez tűnik a legegyszerűbb lépésnek, de itt nincs vége. Nagyon fontos, hogy elemezzük a kapott adatokat, nézzük meg, hogy melyik hírlevelek felkapottak, és melyiket nem nyitja meg senki. Keressük a népszerű tartalmat, és figyeljünk a felhasználói visszajelzésekre. Idővel rá fogunk érezni az ízére, és képesek leszünk olyan e-maileket küldeni, amit az ügyfeleink örömmel nyitnak meg.

Ha a hírlevél használata mellett döntünk, akkor mindig járjunk utána a jogi oldalának is.