Jelentősebb Google algoritmus frissítések, amiket ismernünk kell a 2022. év tervezéséhez
A Google keresési algoritmusait évente több ezer alkalommal frissítik, hogy a legrelevánsabb, legmegbízhatóbb találatok jelenjenek meg a legelőkelőbb helyen. Ez a folyamatos elkötelezettség a keresők élménye és a találatok minősége iránt segített a Google-nek abban, hogy az elmúlt öt évben több mint 40%-kal csökkentse a keresési találati oldalon megjelenő irreleváns találatok számát.
Bár a frissítések túlnyomó többsége észrevétlen marad, időről időre jön egy-egy olyan, amely igazán megrázza a SEO szakemberek dolgát. Ebben a cikkben visszatekintünk azokra a frissítésekre, amelyek az elmúlt évben alakították a SEO-t, és arra, hogy milyen hatással lehetnek a jövőbeli terveinkre.
A Page Experience frissítés
A Google 2021 júniusában kezdte meg a régóta várt Page Experience frissítés bevezetését, és szeptember 2-án jelentette be annak befejezését. A SEO-szakemberek és a marketingesek mindenféleképpen izgatottan várták ezt azóta, hogy 2020 novemberében először nyilvánosságra hozták. Ezzel a frissítéssel együtt érkezett a Page Experience pontszám, amelyet a marketingesek a Google Search Console új jelentésében láthatnak.
A pontszám figyelembe veszi:
- Core Web Vitals: Az oldal teljesítményét.
- Mobil használhatóság: Az oldalnak nem szabad mobil használhatósági hibákat tartalmaznia.
- Biztonsági problémák: Egy webhely biztonsági problémái kizárják a webhely összes oldalát a Jó státuszból.
- HTTPS használat: Egy oldalt HTTPS-en keresztül kell kiszolgálni ahhoz, hogy a Jó oldalélmény státuszra jogosult legyen.
- Hirdetési élmény: Egy webhely nem használhat olyan reklámtechnikákat, amelyek zavaróak, megszakítóak vagy más módon nem járulnak hozzá a jó felhasználói élményhez.
A Google Link Spam frissítése
A frissítés bejelentése megint felkavarta az állóvizet. A Google akkor azt tanácsolta, hogy a SEO-szakemberek és marketingesek győződjenek meg arról, hogy követik a legjobb gyakorlatokat a bejövő és kimenő linkek tekintetében, miközben minőségi tartalmat hoznak létre, és a felhasználói élmény javítására összpontosítanak.
A MUM bevezetése
A Google MUM-mal kapcsolatos terve vitathatatlanul a tavalyi év legnagyobb hatású bejelentése volt a keresésben. A Multitask Unified Model (MUM) a mesterséges intelligencia erejét használja fel arra, hogy segítse a keresőket az összetettebb feladatok elvégzésében. A róla szóló első bejelentéskor a MUM 75 különböző nyelven végzett képzést, és a Google a BERT-nél 1000-szer erősebbnek nevezte. A MUM szövegből és képekből érti meg az információkat, és a Google tervezi, hogy képességei a videóra és a hangra is kiterjednek.
A MUM-technológia gyakorlati alkalmazásait már most is látjuk a Google keresőben. A következő hónapokban és években a Google algoritmusai számára a keresési lekérdezések, a tartalom minősége és relevanciája, és még sok más dolog részletesebb megértését fogja biztosítani. Ez nem olyasmi lesz, amire “optimalizálni” kell; a MUM inkább egy olyan technológia, amellyel tisztában kell lenni és meg kell érteni, mivel kétségtelenül tovább emeli a mércét a tartalom minősége, relevanciája és hasznossága tekintetében.
Minőségi Szolgáltatásaink
Legfrissebb SEO hírek
Tippek a SEO-stratégia megtervezéséhez
Sokan még mindig nem tudják pontosan, hogy mi is az
A mesterséges intelligencia és a tartalomgyártás
Nem kérdés, hogy a mesterséges intelligencia már most elkezdett nagy
A népszerű tartalom előállításának legegyszerűbb módja
Van úgy, hogy jó tartalmunk van, és mégsem hozza a
Ezért nem működnek a Facebook hirdetések
A keresőoptimalizálás, tartalomgyártás, online jelenlét világában elkerülhetetlen a közösségi médiában
A képek használata a weboldalakon
Amikor weboldalunk dizájnját megtervezzük, nyilván azt szeretnénk, hogy az pozitív
Legfrissebb Bejegyzések
Tippek a SEO-stratégia megtervezéséhez
Sokan még mindig nem tudják pontosan, hogy mi is az a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás és hogy miért fontos, hogy vállalatunknak legyen egy SEO-stratégiája. Erre nézve ad tippeket a moz.com, ami hangsúlyozza, hogy a SEO-stratégia célja, hogy javítsa egy weboldal
A mesterséges intelligencia és a tartalomgyártás
Nem kérdés, hogy a mesterséges intelligencia már most elkezdett nagy hatást gyakorolni azokra, akik nap mint nap tartalmat készítenek. A jövő már itt van – mondják a szakemberek, mások pedig tartanak attól, hogy a „robotok” elveszik az emberek munkáját.