Google: a duplikált tartalom nem negatív rangsorolási tényező
John Mueller, a Google munkatársa megint tisztázta a duplikált tartalmakkal kapcsolatos tévhitet, és azt mondta, hogy a duplikált tartalom nem negatív keresési rangsorolási tényező.
Az, hogy ugyanaz a tartalom több oldalon is megismétlődik, nem olyan dolog, ami miatt egy webhely rosszabb helyre kerülne a keresési eredményekben. Mueller szerint normális, ha az oldalakon van bizonyos mennyiségű duplikált tartalom. A Google algoritmusai úgy vannak kialakítva, hogy ezt kezelni tudják.
A duplikált tartalom olyan téma, amely rendszeresen felmerül a SEO-k körében, és sok szakember ellenőrzi ezt a webhely auditálásakor. Befolyásolja a keresési rangsorolást? Ha igen, milyen mértékben?
A Google John Muellerje a duplikált tartalomról
Ha egy webhelyen teljes tartalmi elemek duplikálódnak, akkor a Google az egyiket rangsorolja, a másikat pedig nem jeleníti meg. Ugyanannak az oldalnak a többszörös másolata nem küld negatív rangsorolási jeleket. Ha egy webhelyen belül tartalmi részek ismétlődnek, például a fejlécben vagy a láblécben található tartalom, a Mueller megerősíti, hogy ez sem küld negatív rangsorolási jeleket.
Az ilyen típusú duplikált tartalmak esetében nem annyira arról van szó, hogy negatív pontszám társul hozzájuk. Sokkal inkább arról van szó, hogy ha pontosan ugyanazt az információt találjuk több oldalon, és valaki kifejezetten erre az információra keres, akkor a keresőmotor megpróbálja megtalálni a legjobban illeszkedő oldalt.
Ha tehát több oldalon is ugyanaz a tartalom található, akkor nem fogjuk az összes oldalt megtalálni, a saját keresési eredményeink alapján látjuk a legrelevánsabbat. Ez viszont nem jelent negatív elérést, csak a korlátozottat. Jó példa erre, ha valamilyen terméket adunk el. Az e-kereskedelemben gyakran megesik, hogy mindenki ugyanazt a fehér bögrét készíti el. Ha van egy termékünk, és valaki más is árulja ugyanazt a terméket, akkor duplikált tartalomnak számít. Ettől azonban nem lesz kevesebb vásárlónk.
Az online vásárlás egy olyan vertikális terület, ahol a tartalom mindenhol ismétlődik. Gyakori, hogy a kiskereskedők ugyanazt a terméket árulják, és a termékoldalak valószínűleg nagyrészt ugyanazt a tartalmat használják. A Google nem fog negatív jeleket értelmezni egy olyan termékleírás feltérképezéséből, amely máshol is megjelenik egy másik kiskereskedő webhelyén.
Akkor mától szabadon másolhatunk?
Természetesen NEM. Attól, hogy szó szerint kimásoljuk más weboldalak tartalmát, még nem leszünk előrébb. Sőt! Nagy eséllyel a felhasználók mindig a többi oldalt fogják látni, mi pedig láthatatlanok leszünk. Miért? Ahogy fentebb említettük, a Google a releváns tartalmat is nézi.
Ha találomra másolunk építészetről, egészségről és utazásról, ráadásul úgy, hogy a cikkeknek semmi közük egymáshoz, akkor a többi oldal fog megjelenni. Sokkal jobban járunk, ha megmaradunk a tematikánknál, és leginkább a minőségre törekszünk. Innentől kezdve mi leszünk az alap weboldal, ahonnan a többiek másolni fognak, a Google azonban a mi webhelyünket fogja mutatni.
Minőségi Szolgáltatásaink
Legfrissebb SEO hírek
Tippek a SEO-stratégia megtervezéséhez
Sokan még mindig nem tudják pontosan, hogy mi is az
A mesterséges intelligencia és a tartalomgyártás
Nem kérdés, hogy a mesterséges intelligencia már most elkezdett nagy
A népszerű tartalom előállításának legegyszerűbb módja
Van úgy, hogy jó tartalmunk van, és mégsem hozza a
Ezért nem működnek a Facebook hirdetések
A keresőoptimalizálás, tartalomgyártás, online jelenlét világában elkerülhetetlen a közösségi médiában
A képek használata a weboldalakon
Amikor weboldalunk dizájnját megtervezzük, nyilván azt szeretnénk, hogy az pozitív
Legfrissebb Bejegyzések
Tippek a SEO-stratégia megtervezéséhez
Sokan még mindig nem tudják pontosan, hogy mi is az a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás és hogy miért fontos, hogy vállalatunknak legyen egy SEO-stratégiája. Erre nézve ad tippeket a moz.com, ami hangsúlyozza, hogy a SEO-stratégia célja, hogy javítsa egy weboldal
A mesterséges intelligencia és a tartalomgyártás
Nem kérdés, hogy a mesterséges intelligencia már most elkezdett nagy hatást gyakorolni azokra, akik nap mint nap tartalmat készítenek. A jövő már itt van – mondják a szakemberek, mások pedig tartanak attól, hogy a „robotok” elveszik az emberek munkáját.