Google: a duplikált tartalom nem negatív rangsorolási tényező

Kezdőlap » Google: a duplikált tartalom nem negatív rangsorolási tényező

Google: a duplikált tartalom nem negatív rangsorolási tényező

2022. március 2.

John Mueller, a Google munkatársa megint tisztázta a duplikált tartalmakkal kapcsolatos tévhitet, és azt mondta, hogy a duplikált tartalom nem negatív keresési rangsorolási tényező.

Az, hogy ugyanaz a tartalom több oldalon is megismétlődik, nem olyan dolog, ami miatt egy webhely rosszabb helyre kerülne a keresési eredményekben. Mueller szerint normális, ha az oldalakon van bizonyos mennyiségű duplikált tartalom. A Google algoritmusai úgy vannak kialakítva, hogy ezt kezelni tudják.

A duplikált tartalom olyan téma, amely rendszeresen felmerül a SEO-k körében, és sok szakember ellenőrzi ezt a webhely auditálásakor. Befolyásolja a keresési rangsorolást? Ha igen, milyen mértékben?

A Google John Muellerje a duplikált tartalomról

Ha egy webhelyen teljes tartalmi elemek duplikálódnak, akkor a Google az egyiket rangsorolja, a másikat pedig nem jeleníti meg. Ugyanannak az oldalnak a többszörös másolata nem küld negatív rangsorolási jeleket. Ha egy webhelyen belül tartalmi részek ismétlődnek, például a fejlécben vagy a láblécben található tartalom, a Mueller megerősíti, hogy ez sem küld negatív rangsorolási jeleket.

Az ilyen típusú duplikált tartalmak esetében nem annyira arról van szó, hogy negatív pontszám társul hozzájuk. Sokkal inkább arról van szó, hogy ha pontosan ugyanazt az információt találjuk több oldalon, és valaki kifejezetten erre az információra keres, akkor a keresőmotor megpróbálja megtalálni a legjobban illeszkedő oldalt.

Ha tehát több oldalon is ugyanaz a tartalom található, akkor nem fogjuk az összes oldalt megtalálni, a saját keresési eredményeink alapján látjuk a legrelevánsabbat. Ez viszont nem jelent negatív elérést, csak a korlátozottat. Jó példa erre, ha valamilyen terméket adunk el. Az e-kereskedelemben gyakran megesik, hogy mindenki ugyanazt a fehér bögrét készíti el. Ha van egy termékünk, és valaki más is árulja ugyanazt a terméket, akkor duplikált tartalomnak számít. Ettől azonban nem lesz kevesebb vásárlónk.

Az online vásárlás egy olyan vertikális terület, ahol a tartalom mindenhol ismétlődik. Gyakori, hogy a kiskereskedők ugyanazt a terméket árulják, és a termékoldalak valószínűleg nagyrészt ugyanazt a tartalmat használják. A Google nem fog negatív jeleket értelmezni egy olyan termékleírás feltérképezéséből, amely máshol is megjelenik egy másik kiskereskedő webhelyén.

Akkor mától szabadon másolhatunk?

Természetesen NEM. Attól, hogy szó szerint kimásoljuk más weboldalak tartalmát, még nem leszünk előrébb. Sőt! Nagy eséllyel a felhasználók mindig a többi oldalt fogják látni, mi pedig láthatatlanok leszünk. Miért? Ahogy fentebb említettük, a Google a releváns tartalmat is nézi.

Ha találomra másolunk építészetről, egészségről és utazásról, ráadásul úgy, hogy a cikkeknek semmi közük egymáshoz, akkor a többi oldal fog megjelenni. Sokkal jobban járunk, ha megmaradunk a tematikánknál, és leginkább a minőségre törekszünk. Innentől kezdve mi leszünk az alap weboldal, ahonnan a többiek másolni fognak, a Google azonban a mi webhelyünket fogja mutatni.

Minőségi Szolgáltatásaink

Legfrissebb SEO hírek

Legfrissebb Bejegyzések

A Google a negatív SEO támadások kezeléséről beszél

2022. november 28.|

A keresőoptimalizálás (SEO) egy dinamikus módszer, amely örökké változik, hogy lépést tartson az információkeresők modern igényeivel. Manapság a Google kereső első oldalán való megjelenés hatalmas teljesítmény, amely átgondolt kulcsszókutatást, tartalomfejlesztést, közösségi stratégiát, kampánymérést és helyszíni optimalizálást igényel.

Go to Top