Nem mindenki tud haladni a technológiai elvárásokkal, ami gyakran azt jelenti, hogy az ember nem mer új irányba nyitni. A vállalkozások számára éppen ilyen lehet a saját weboldal létrehozása, így egyesek évekig halogatják.

Ha te is félsz a weboldaltól, akkor olvass tovább, mert ebben a cikkben egy sokkal egyszerűbb dologról lesz szó: a blogról.

Amennyiben nem akarunk azonnal több százezer forintot költeni egy honlapra, akkor kipróbálhatjuk a blogolást. Amennyiben ráérzünk az ízére, úgy biztosan szeretnénk majd eggyel feljebb lépni a létrán. Nincs más dolgunk, mint kiválasztani egy platformot, ami lehet Blogger vagy WordPress.

Előbbi ingyenes és intuitív, utóbbiból könnyebben lehet professzionális weboldalt létrehozni, bár számolni kell azzal, hogy valamivel drágább. Az a legjobb, hogy nem kell HTML szakértőnek lennünk, mivel kész témák közül tudunk válogatni, így a beállítás csak pár kattintáson múlik.

Ha eldöntöttük, hogy hol akarunk megjelenni, akkor jöhet a név. Legyen rövid, emlékezetes, érthető, és olyan, aminek valamilyen köze van a vállalkozáshoz. Ha például marketingről akarsz írni, akkor ne legyen a neved ablak.hu, mivel ez félrevezeti a felhasználókat.

Először mennyiség, utána minőség

Az első bejegyzések megszületésénél teljesen felesleges arra gondolni, hogy mi érdekli az embereket. A fenti példánál maradva bármilyen marketing témájú dologról írhatsz, a legfontosabb, hogy téged érdekeljen. Amikor megfogalmazzuk a gondolatainkat, akkor gyorsan le lehet szűrni, hogy mennyire vagyunk érdekeltek a témában.

Ha marketingben utazol, akkor minden bizonnyal szeretsz róla beszélni, de ennek érződnie kell a bejegyzésekben is. Nem baj, ha az elején nem akarsz semmit eladni, a legfontosabb, hogy leküzd a félelmeidet, és saját tartalommal rukkolj elő. Mindig lesznek olyan emberek, akik pont a te témádat keresik.

Egy kisebb cég vagy vállalkozó akkor lehet sikeres, ha nem fél az interakciótól. Ha elkezdesz blogolni, akkor nagy eséllyel fog reakciót kiváltani valakiből, akik kommentelnek, kérdeznek vagy épp leszólnak. Ha megosztod a tartalmadat a közösségi médiában, akkor még több ember olvassa el, azonban ez nem jelenti azt, hogy mindenki szeretni fogja. Az a legjobb, ha csak a saját célcsoportodra koncentrálsz, hiszen nekik akarsz majd eladni.

Kitartás és türelem

Sok kezdő hibája, hogy az első bejegyzés után elkezdi hirdetni a blogot, és úgymond teleszórja spammel az ismerőseit. Teljesen normális, hogy büszkék vagyunk az oldalra, hiszen végre-valahára rászántuk magunkat, azonban a többiek nem szoktak ennyire rajongani érte. Minél erősebben toljuk a képükbe, annál kevésbé fogja őket érdekelni. Az a legjobb, ha szelektívek vagyunk, és olyan embereket keresünk fel először, akik hasonló érdeklődési körűek.

Igaz, hogy a blog nem feltétlenül a vállalatról szól, azonban sokkal könnyebben rád találnak, ha a témával kapcsolatos cikkeket írsz. Az emberek kíváncsiak, szeretnek olvasni, és ha jónak találják, amit írtál, akkor hamarabb megnézik a vállalatodat is. Ha pedig megszokod az internetes jelenlétet, akkor hamar váltasz saját weboldalra.