A saját weboldal létrehozása elengedhetetlen a mai világban. Ha be akarjuk mutatni a személyes márkánkat, ha információt akarunk nyújtani a tevékenységünkről, akkor ez az egyetlen módja az érvényesülésnek. Ebben a cikkben összegyűjtöttük, hogy mire kell odafigyelned.

Először is, tisztázzuk, hogy mi a weboldal. Általában digitális információval rendelkező felületnek hívják, ahol az átadni kívánt információ lehet szöveg, hang, kép, videó vagy ezeknek a kombinációja. Ha valakinek vállalkozása van, akkor kötelező elemnek számít a saját weboldal, mivel csak így tud könnyen kommunikálni a vásárlóival.

Egy weboldalnak számos célja lehet. Bizonyos esetekben csak arra használják, hogy megmutassák a munkájukat, és így elérjék az újabb potenciális ügyfeleket. Mások a termékeiket vagy a szolgáltatásaikat árulják, és megkönnyítik az internetes vásárlást.

Ha te is weboldalt akarsz készíteni a céged számára, akkor az első lépés, hogy kiválaszd az igényeidnek megfelelő weboldalt. Ez mindig a munkádtól és a céljaidtól függ, tehát érdemes jól átgondolni a választást. Ha pedig sikerült dönteni, akkor jöhet a tervezés!

Mindig elsők az ügyfelek

Ma rengeteg lehetőség létezik, ha valaki saját honlapot akar. Vannak olcsóbb és drágább megoldások, de akár ingyenes blogokat is nyithat az ember. Ha azonban komoly vállalkozást működtetünk, akkor nagyon fontos a keresőoptimalizálás, amihez lényegesen komolyabb eszközök fognak kelleni. Meg kell oldani, hogy amikor a potenciális ügyfelünk beír valamit a keresőbe, akkor a mi vállalkozásunkat az elsők között dobja ki. Ehhez azonban nagyon fontos a minőségi weboldal, tehát nem érdemes ezen spórolni.

Mielőtt bármit is publikálnánk, el kell döntenünk, hogy milyen célunk van az oldallal. Eladni akarunk? információt átadni? Esetleg szórakoztatni? Minden lehetőség más-más megoldást igényel, és általában a használt eszközök is változni fognak.

Persze nem elég kitalálni valami szuper projektet, meg kell nézni a szabadidőnket is. Csak az észszerű elvárások mellett fogunk elég időt feláldozni a tartalomgyártásra, úgyhogy mindig legyünk őszinték magunkkal. Ha túlvállaljuk a kapacitásunkat, akkor az egész projektnek annyi.

Figyeljünk az apró részletekre

A célkitűzés és az észszerűség után jöhet a weboldal kinézete. Válasszunk olyan dizájnt, ami kifejezi a termékünket vagy a szolgáltatásunkat, és elnyeri a felhasználók tetszését. Nem mindegy, hogy milyen színű az oldal, figyelni kell a logó minőségére és a használt betűtípusra. Hiába fognak hamar ránk találni, ha egyszerűen élvezhetetlen a honlap kinézete. Biztosak lehetünk benne, hogy az internetezők egyetlen másodpercet sem fognak olyan helyen tölteni, ahol nem érzik jól magukat.

Végül jöhet a tartalom. Ha több elérésre vágyunk, akkor rendszeresen frissíteni kell a tartalmat, de ehhez tudni kell, hogy mi érdekli az embereket. Keressük meg a célcsoportunkat, vizsgáljuk meg a szokásaikat, és próbálkozzunk újra meg újra. Lesznek olyan stratégiák, amik egyáltalán nem működnek, de olyanok is, amik több vásárlót hoznak. Gondolkodjunk az ügyfeleink fejével, és akkor könnyebben ránk találnak.