Elindult az új, hasznos tartalmakat szűrő (Helpful Content Update) Google frissítés
A Google folyamatosan azon dolgozik, hogy a felhasználók számára még több hasznos információt nyújtson. Ezért elindították az úgynevezett “hasznos tartalomfrissítést” (Helpful Content Update), amely része annak a nagyobb erőfeszítésnek, hogy több eredeti és hasznos tartalom jelenjen meg a keresési eredményekben.
Milyen az embereknek szánt tartalom?
A hasznos tartalom frissítésének célja, hogy jobban díjazza azokat a tartalmakat, amelyek kielégítő élményt nyújtanak a látogatóknak, míg a felhasználók elvárásainak nem megfelelő tartalmak nem fognak jól teljesíteni. Ahhoz, hogy egy weboldal olvasott legyen, nagyon fontos a minőségi tartalom elkészítése. Az emberközpontú szövegírók, podcast és videó készítők a kielégítő tartalom létrehozását helyezik előtérbe, miközben a legjobb SEO-gyakorlatokat alkalmazzák, hogy hozzáadott értéket nyújtsanak a felhasználók számára.
Hogyan működik a frissítés?
A frissítés szeptember elején indult el, azonban csak kilencedikén fejeződött be, úgyhogy lassan érezni lehet a hatását. Ez a frissítés egy új, az egész webhelyre kiterjedő elvárást vezet be, amelyet sok más mellett a weboldalak rangsorolásánál is figyelembe vesznek majd. A keresőrobotok automatikusan azonosítják az alacsony értékűnek tűnő, vagy a keresők számára nem különösebben hasznos tartalmakat.
A weboldalakon az összes tartalmat értékelni fogják. Amennyiben van hasznos tartalom, úgy az kerül majd előtérbe, miközben a kevésbé hasznos tartalom nem fog jól szerepelni a keresőben. Ezt azt is jelenti, hogy a rossz minőségű cikkek vagy videók eltávolításával javíthatjuk a honlap elérését. A nem hasznosnak minősített webhelyeken található célzott tartalmak egy része jól szerepelhet a rangsorban, ha más jelek arra utalnak, hogy releváns a lekérdezés szempontjából. Mindenesetre a legjobb eredmény elérése érdekében érdemes ellenőrizni, hogy eltávolítottuk-e a nem hasznos tartalmat, és hogy megfelelünk-e a Google többi irányelvének.
A Google nyilatkozik arról, hogy miért nem látszik a frissítés hatása
A SEJ kutatása szerint a Twitteren több üzenetet is lehetett olvasni arról, miszerint az új frissítés semmilyen hatással nincs a weboldalakra. A bevezetése után egy héttel többen is egyetértettek ezzel az állítással, így a vélemények a Google fülébe is eljutottak. A nagy keresőmotor azonban arra figyelmeztetett mindenkit, hogy a hasznos tartalom készítése folyamatos erőfeszítést igényel, ráadásul egy hét alatt még be sem fejeződött teljesen a frissítés.
Mivel a frissítés folyamatos, a hatása csak idővel válik majd láthatóvá, ellentétben a korábbi frissítésekkel, például a Pandával és a Pingvinnel, amelyek azonnal jelentős változásokat eredményeztek a keresési eredményekben. Ettől függetlenül nem szabad félvállról venni a Google fejlődését, mivel egyre fontosabb szemponttá válik az eredeti, hasznos, érdekes és könnyen befogadható tartalom. Ma már nem elég jónak lenni, ma minden egyes megosztott szóra, mondatra, képre, videóra és podcastre is oda kell figyelni.
Minőségi Szolgáltatásaink
Legfrissebb SEO hírek
Hatékony SEO-technikák 2023-ban
A keresőoptimalizálás világa folyamatosan változik, ami egy-két éve még jól
SEO-tippek kisvállalkozásoknak
Hiába fektetünk időt és pénzt egy gyönyörű weboldal elkészítésébe, ha
A kulcsszavak szerepe a keresőoptimalizálásban
A SEO kulcsszavak olyan kifejezések, melyeket az online tartalomhoz adnak
A SEO egyre fontosabbá válik a vállalkozások életében
Az elmúlt időszakban az e-kereskedelem és az online elköteleződés iránti
A Google a hosszú cikkek felosztásáról beszélt
Bizonyára sokan feltettük magunknak a kérdést, hogy megéri-e az egyik
Legfrissebb Bejegyzések
Hatékony SEO-technikák 2023-ban
A keresőoptimalizálás világa folyamatosan változik, ami egy-két éve még jól működött, ma már nem biztos, hogy hatékony. A Rock Content azt vizsgálta meg, hogy melyek lesznek a 2023-ban hatékonyan működő SEO-technikák.
SEO-tippek kisvállalkozásoknak
Hiába fektetünk időt és pénzt egy gyönyörű weboldal elkészítésébe, ha az ügyfelek nem látják ezt a weboldalt. A keresőoptimalizálás, azaz a SEO segíthet az ügyfeleknek megtalálni a webhelyünket – hangsúlyozza a BDC.