A YouTube új változása segíti a tartalomgyártást

Kezdőlap » A YouTube új változása segíti a tartalomgyártást

A YouTube új változása segíti a tartalomgyártást

2022. június 27.

A YouTube frissítést vezet be az elemzési jelentésekhez, amely előnyös lesz a különböző formátumú videókat készítő tartalomkészítők számára. Korábban az adatok egyetlen mérőszámba voltak összevonva, amely az összes tartalomtípus megtekintését számolta.

Mostantól viszont a csatornánkon közzétett minden egyes tartalomtípus esetében láthatjuk a videónézettségek teljes számát.

A YouTube azért hajtja végre ezeket a változtatásokat, hogy segítsen megérteni és összehasonlítani a különböző videóformátumok teljesítményét. Külön jelennek meg a hagyományos videók, a rövidfilmek, az élő bejelentkezések, így azonnal láthatjuk, hogy melyik tartalom vált ki nagyobb elkötelezettséget. Ezáltal a vállalatok és a marketingesek is tudni fogják, hogy milyen irányba kell gondolkodniuk a posztolást illetően.

Külön adatok a tartalomtípusok számára

Amikor ez a változás bevezetésre kerül, a YouTube Stúdióban észre fogjuk venni, hogy hiányoznak a csatorna szintjén megszokott elérés és elkötelezettség lapok. Ezek helyébe egy új fül lép, ahol nyomon követhetjük a különböző tartalomtípusok teljesítményét.

A fülre kattintva több navigációs elem is megjelenik majd, amelyek az egyes videótípusok mérőszámaihoz vezetnek. Láthatunk például egy videók gombot, ha hosszú formátumú videókat készítünk, egy másik gombot, ha rövid formátumú videókat csinálunk, és egy élő gombot is, ha livestreaminget közvetítünk. Van egy olyan opció is, amelyet leginkább a különböző formátumtípusok teljesítményének összehasonlítására érdemes használni.

Ezek a változások a következő hetekben minden alkotó számára bevezetésre kerülnek a mobilon és az asztali számítógépen is. Ez a frissítés csak a csatornaszintű elemzésekre vonatkozik, a videószintű analitikában nincsenek változások.

Miért változik a YouTube?

Az alkotók visszajelzései azt mutatják, hogy nagy igény van a külön analitikára. Mint említettük, jelenleg az összes videónézettség egyetlen mérőszámba van összevonva, ami csak az általános képet mutatja meg, nem fogjuk tudni, hogy melyik az a tartalom, ami a legjobban passzol a tematikánkhoz.

Egy cég életében egyáltalán nem mindegy, hogy milyen típusú videókat gyárt. Lehet, hogy a saját termékeinek a bemutatását szereti, de az emberek a tippeket és a segítséget nyújtó tartalmakat nézik inkább. Ha tudjuk, hogy melyik a keresettebb, akkor hatékonyabbá tehetjük a kampányainkat is.

Legyünk őszinték magunkkal, a videós tartalmak felvétele és vágása nem nevezhető könnyű feladatnak, úgyhogy csak hasznunk származik belőle, ha megismerjük a látogatók igényét. Lehet, hogy olyan titkokra fogunk rájönni, amik eddig is jól jöttek volna, de most legalább meg tudjuk szervezni a tartalomgyártás irányait.

Természetesen a régi adatainkat sem kell féltenünk, mivel nem lesznek eltávolítva. Ha valami változást veszünk észre, akkor más módon látjuk a régi adatokat, és ha úgy tűnik, hogy hiányzik pár, akkor egy másik helyen kell keresnünk.

Minőségi Szolgáltatásaink

Legfrissebb SEO hírek

Legfrissebb Bejegyzések

Go to Top