A képek használata a weboldalakon
Amikor weboldalunk dizájnját megtervezzük, nyilván azt szeretnénk, hogy az pozitív hatással legyen a látogatókra. Ha érdekesnek és vonzónak találnák és az oldalon maradnának az emberek. Ebben pedig igen nagy segítségünkre lehetnek a fotók.
A WebFX gyűjtötte össze azokat az elveket, melyek mentén érdemes a fotókat elhelyezni, használni a weboldalunkon.
Tippek a fotók használatához
Mielőtt egy fotót feltöltenénk a weboldalunkra, győződjünk meg arról, hogy a képek relevánsak. A képek arra szolgálnak, hogy feldobják az oldalt és hogy vizuális segítséget nyújtsanak. A képeknek tehát értelmesnek, odavalónak kell lenniük. Fontos, hogy ne csak azért használjunk képeket, mert az „kell”, hanem azért, hogy értéket adjanak az oldalhoz.
Ha erőteljes hatást szeretnénk gyakorolni a látogatókra, használjunk eredeti, saját képeket, így ugyanis hitelesebbé válhatunk a felhasználók szemében. Persze ez nem azt jelenti, hogy ne használhatnánk stock fotókat, hiszen ezek nagyszerűek abban, hogy feldobjuk a weboldalunkat, de az eredeti, saját képek jobb érzést keltenek a közönségben. Például tölthetünk fel képet az üzlethelyiségünkről, a termékeinkről vagy akár a személyzetről. Ezáltal a közönség bepillantást nyerhet a vállalkozásunkba és annak működésébe, ezzel pedig az elköteleződésüket is növelhetjük.
Ne csak fényképeket használjunk, ha képekről beszéljünk, éljünk az infografikák nyújtotta lehetőségekkel. Ezek a grafikák olyan vizuális elemek, melyek tényeket, statisztikákat és más fontos információkat mutatnak be. Amikor tehát megtervezzük az oldalunkat, ne csak fotókat használjunk, a fényképek ugyan nagyszerűen fokozzák a felhasználói élményt, de ezt teszik az infografikák is.
Amikor kiválasztunk egy fotót az oldalunkra, át kell gondolnunk, hogy hogyan fogjuk azt levágni, méretezni. Ez minden olyan fotó esetében fontos, ami a fejlécben, vagy feltűnő helyen szerepel. Néhány képet le kell vágni, hogy illeszkedjen a különböző képernyőkhöz, lehetséges, hogy asztali gépen az egész képet látjuk, mobilon azonban már nem. Meg kell tehát győződünk arról, hogy a képek lényegét minden felhasználó megkapja.
Az egyes termékekhez használjunk több fotót, ha több képet látnak a vásárlók, jobban meg tudják vizsgálni, hogy szeretnének-e vásárolni. A képek segítenek megtörni a szöveget az oldalon, ezáltal pedig a látogatókat a honlapon tartani. A kevesebb szöveg elvhez pedig tökéletesen illeszkednek az ikonok is. Sok ikon már rendelkezik olyan szimbolikus jelentéssel, mely általánosan elfogadott, ha ennyivel is kevesebb szó van a weboldalon, annál egyszerűbb és könnyebb lesz a felhasználói élmény. Az ikonok kicsik, de segítenek abban, hogy az oldalunk letisztultabbnak tűnjön.
Amikor képeket használunk a webhelyen, akkor optimalizálni kell őket. A képfájlok olykor igen nagy terjedelműek, meg kell győződni arról, hogy méretüket a szükségesre csökkentettük, hogy ne lassítsák a weboldalunkat, a nagy fájlok ugyanis csökkentik az oldal betöltési idejét. Ez különösen akkor fontos, ha nagyon sok kép van a weboldalunkon.
Minőségi Szolgáltatásaink
Legfrissebb SEO hírek
Tippek a SEO-stratégia megtervezéséhez
Sokan még mindig nem tudják pontosan, hogy mi is az
A mesterséges intelligencia és a tartalomgyártás
Nem kérdés, hogy a mesterséges intelligencia már most elkezdett nagy
A népszerű tartalom előállításának legegyszerűbb módja
Van úgy, hogy jó tartalmunk van, és mégsem hozza a
Ezért nem működnek a Facebook hirdetések
A keresőoptimalizálás, tartalomgyártás, online jelenlét világában elkerülhetetlen a közösségi médiában
A képek használata a weboldalakon
Amikor weboldalunk dizájnját megtervezzük, nyilván azt szeretnénk, hogy az pozitív
Legfrissebb Bejegyzések
Tippek a SEO-stratégia megtervezéséhez
Sokan még mindig nem tudják pontosan, hogy mi is az a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás és hogy miért fontos, hogy vállalatunknak legyen egy SEO-stratégiája. Erre nézve ad tippeket a moz.com, ami hangsúlyozza, hogy a SEO-stratégia célja, hogy javítsa egy weboldal
A mesterséges intelligencia és a tartalomgyártás
Nem kérdés, hogy a mesterséges intelligencia már most elkezdett nagy hatást gyakorolni azokra, akik nap mint nap tartalmat készítenek. A jövő már itt van – mondják a szakemberek, mások pedig tartanak attól, hogy a „robotok” elveszik az emberek munkáját.