A marketing jövőjét nehéz előre megjósolni, azonban létezik egy szegmens, amiről az emberek megfeledkeznek: a helyi marketing. Ma teljesen megszokottnak számít, hogy az interneten minden elérhető, bárkinek eladhatunk, vagy bárkitől vásárolhatunk.

A helyi kereskedők legnagyobb része azonban nem használja ki ezt a lehetőséget, és csak a régi módszerekkel dolgozik, vagy beéri az eddigi ügyfeleivel. Kár lenne azonban azt hinni, hogy ez elég a megélhetéshez.

Amennyiben azon szerencsések közé tartozunk, akinek saját boltja, üzlethelyisége vagy akár garázsa van, annak el kell olvasnia ezt a bejegyzést!

Miért kell az interneten jelen lenni?

Ha végig sétálunk az utcán, akkor több kis vállalkozást találunk. Lesz egy fodrász szalon, egy zöldséges, de találunk fényképészt és reklámszakértőt is. Ha minden egyes vállalkozásnál megállunk egy percre, és megpróbálunk rákeresni a neten, akkor valószínűleg nem találunk semmit. Talán a Google vállalatnál van róla néhány kép, és meg van adva az elérhetősége, de ennyi. Mi ezzel a baj?

Az emberek folyamatosan költöznek, új munka után néznek, a lakók cserélődnek. A biztos vendégkör előbb vagy utóbb megöregszik, úgyhogy muszáj frissítenünk kicsit. Pár évvel ezelőtt csak a fiatalok nyomkodták a telefonjukat, de ma már mindenki ezt csinálja, még az idősebb korosztályra is jellemző a netes vásárlás. Éppen ezért muszáj a helyi közösségben megjelennünk, mivel ezzel biztosíthatjuk az elkötelezett vevőkört.

A helyi vállalkozások egyedülálló helyzetben vannak, mivel arcot adnak a termék mellé. Nem mindegy, hogy három napot kell várnunk a futárra egy internetes cégnél, vagy lemehetünk a közeli boltba és megvehetjük ott. A probléma azonban a vásárlásnál kezdődik, mivel a legtöbben interneten keresztül keresnek rá a termékekre, ahol a helyi vállalkozó nem jelenik meg. Tény és való, hogy ez nagyobb erőfeszítést igényel, mivel meg kell küzdeni az online vállalkozókkal, de elég, ha a városunk hatókörére gondolunk.

Több elért ember, több bevétel

Lépjünk be a Facebook csoportokba, tegyünk ki jól látható táblát, és készítsük el a weboldalunkat, ahol bárki megtalálja, amit keres. Ha a városban élők az interneten kutatnak, akkor sokkal nagyobb eséllyel találnak ránk, így nem akarnak majd a szállítással várni, hanem meglátogatják a boltot. A mosolygós arc, ami a közösségi médiában képviseli a céget biztonságot és megbízhatóságot tükröz, úgyhogy lehet, hogy inkább minket választanak.

Az online felületben az a jó, hogy a fáradt emberek is használhatják. Ha valaki három műszakban dolgozik, akkor nem fog az utcán kóborolni, hanem gyorsan előveszi a telefonját. Sokan nem tudják, hogy milyen vállalkozások vannak a közelükben, így a helyi kereskedés esélyt sem kap a túlélésre. A saját weboldal extra költséget jelent, azonban érdemes kipróbálni. Az interneten keresztül új ajtók nyílnak meg az emberek előtt, így szélesebb körben terjeszkedhetünk. Ha a helyi eladások mellé online rendeléseket is biztosítunk, akkor dupla annyi embert tudunk elérni, miközben a városban jobban megismerik az általunk képviselt márkát. A weboldalt pedig csak egyszer kell megcsinálni.