A Google keresési trendek megmutatják, hogyan változnak az ügyfelek elvárásai

Kezdőlap » A Google keresési trendek megmutatják, hogyan változnak az ügyfelek elvárásai

A Google keresési trendek megmutatják, hogyan változnak az ügyfelek elvárásai

2022. március 16.

A Google trendkeresési adataiból kiderül, hogyan változtak a fogyasztói elvárások 2021 és 2022 között. A keresőmotor új jelentéséből sokkal könnyebben kivehető, hogy mit várnak az emberek idén a vállalkozásoktól.

A 2021 és 2022 közötti keresési volumen összehasonlítása alapján a trendek azt mutatják, hogy a vásárlók egyszerre akarnak dolgokat, és mindent minél hamarabb követelnek. Ha a vásárlók személyesen vásárolnak, akkor azt szeretnék, hogy ezt késő este is megtehessék, ha pedig online nézelődnek, akkor azt szeretnék, hogy az árucikkek akár már holnap megérkezzenek. Új élményeket is szeretnének az üzletektől, például azt, hogy a háziállatukat is elvihessék vacsorázni.

A jelentésben szereplő adatokat a Google Ads Research and Insights csapata állította össze több milliárd friss keresési lekérdezés elemzéséből. A jelentés betekintést nyújt abba, hogy a vásárlók hogyan fogalmazzák meg az igényeiket, amikor információt keresnek a Google keresőben.

Íme a Google jelentésének legfontosabb meglátásai a fogyasztói magatartás és a piaci trendek fejleményeiről.

Növekvő fogyasztói elvárások

A fogyasztók új élményekkel, szolgáltatásokkal és vásárlási módokkal kapcsolatos elvárásai egyre nőnek, egyre több keresés történik a következőkre:

  • “Késő esti vásárlás”: 100%-os növekedés az előző évhez képest.
  • “24/7 ügyfélszolgálat”: 500%-kal nőtt az előző évhez képest.
  • “Kutyabarát éttermek”: 100%-os növekedés az előző évhez képest.
  • “Másnapi virágküldés”: 800%-kal nőtt az előző évhez képest.

Ezek a trendek rávilágítanak arra, hogy a fogyasztók milyen gyorsan várják a termékek kézhezvételét. Ma már nem lehet hetekig megváratni senkit, ha az elsők között akarunk lenni, akkor meg kell oldani a gyorsaságot. Továbbá, a vásárlást követően hosszabb ügyfélszolgálatot szeretnének, ami szintén fontos lehet, ha fejleszteni akarunk.

Amikor a helyi üzleteket keresik fel, a vásárlók több kényelemre vágynak, például a kutyájukat is magukkal vinnék az étterembe. Ennél a pontnál érdemes elgondolkodni egy kutya-barát bolt kialakításán, mert ha a vállalkozás kiszolgálja ezeket az igényeket, akkor az emberek keresni fogják. Azonban mindig emeljük ki a weboldalon és a fizikai boltban is.

Visszatérnek a személyes rendezvények

Úgy tűnik, hogy a fogyasztók szívesen kimozdulnának otthonról, és újra élveznék a személyes rendezvényeket. Növekszik a keresések száma a következőkre vonatkozóan:

  • “Mozi a közelemben”: 300%-kal nőtt az előző évhez képest.
  • “Tavaszi szünet”: 100%-os növekedés az előző évhez képest.
  • “Egyedi dolgok”: 100%-os növekedés az előző évhez képest.

Ezek a trendek azt jelzik, hogy a fogyasztók idén szívesen vesznek részt személyesen is előadásokon vagy kiállításokon, ami jó jel, ha rendezvényt akarunk tervezni. Viszont! Az emberek nem akarják, hogy minden ugyanolyan legyen, mint régen, amit az “egyedi dolgok” keresési trend is bizonyít.

A személyes rendezvények újra divatba jönnek, de a fogyasztók nem feltétlenül elégednek meg ugyanazokkal a régi megoldásokkal, mint korábban.

Minőségi Szolgáltatásaink

Legfrissebb SEO hírek

Legfrissebb Bejegyzések

A Google a negatív SEO támadások kezeléséről beszél

2022. november 28.|

A keresőoptimalizálás (SEO) egy dinamikus módszer, amely örökké változik, hogy lépést tartson az információkeresők modern igényeivel. Manapság a Google kereső első oldalán való megjelenés hatalmas teljesítmény, amely átgondolt kulcsszókutatást, tartalomfejlesztést, közösségi stratégiát, kampánymérést és helyszíni optimalizálást igényel.

Go to Top