A Google ismét megerősíti, hogy a vastag kiemelés segít a SEO-ban
A bekezdés fontos pontjaira mutató vastag szavak segítenek megérteni a tartalom kontextusát, és ezért olyan (bár gyenge) jelzést jelentenek, amely segít a rangsorolásban.
John Mueller a Google-tól ismét megerősítette, hogy a vastag szavak és a “fontos pontok egy bekezdésben” segítenek a SEO-ban és a rangsorolásban. De ez mind relatív, ha mindent félkövérrel írunk az oldalon, akkor az nem segít – magyarázta Mueller.
A Google megpróbálja megérteni, hogy miről szól egy weboldal tartalma, és különböző dolgokat vizsgál meg, hogy kitalálja, mit is hangsúlyoznak valójában. Ez magában foglalja az oldalon található címeket, vagy éppen az oldalon található szövegben a vastag betűs vagy hangsúlyos részeket.
Miért használjunk félkövér szöveget a weboldalon?
A vastag betűs részek elengedhetetlen eleme a weboldal szövegének, az írott dokumentumoknak, mert segít, hogy könnyebben olvasható legyen a felhasználó számára, aki megtalálta a szöveget.
Igaz, hogy ez nem egy olyan elem, amely közvetlenül befolyásolja a weboldal SEO-ját, de hatással lesz a pozicionálásra, mivel a félkövér szövegek nagy előnyökkel járnak, és növelik az oldalanként eltöltött átlagos időt.
Bizonyított, hogy a félkövér szöveg (és más elemek, például a felsoroláspontok) sokkal könnyebben olvashatóvá teszik a szöveget, és segítenek a szöveg egy pillantással történő átolvasásában is.
Ne feledjük, hogy a képernyőn való olvasás különbözik a papíron való olvasástól. Az egyik fő különbség az, hogy váltakozó mondatokban és felülről lefelé olvasunk. Az olvasás megkönnyítésének egyik módja, hogy a szövegeket (a papírral ellentétben) nem indokoljuk, és olyan félkövér betűket és elemeket használunk, amelyek megkönnyítik a legfontosabb pontok átolvasását.
A félkövér betűtípus (ha helyesen használjuk) a következő előnyökkel jár a szövegekben:
- Megnöveli a felhasználó által az oldalon eltöltött időt.
- Csökkenti a visszafordulási arányt.
- Javítja a felhasználói élményt.
- Nagyobb elkötelezettséget fog elérni a szövegeinkkel.
- A szöveg kulcsfogalmai világosabbá válnak.
- Megkönnyíti az olvasást és a szövegértést.
Hogyan használjuk?
Az ötlet lényege, hogy amikor valaki elolvas egy szöveget, csak a félkövér betűs részek elolvasása már adjon neki egy általános képet arról, hogy mit akarunk mondani, ugyanakkor elég érdeklődést váltsok ki belőle ahhoz, hogy folytatni akarja a szöveg többi, nem félkövér betűs részének elolvasását.
Emellett a címek mellett a félkövér betűk is arra szolgálnak, hogy rámutassanak a fontos részekre vagy a szöveg szerkezetére, hogy amikor valaki belép az adott blogbejegyzésbe vagy a weboldalra, közvetlenül az őt érdeklő részre léphessen.
Ne használjuk túlságosan a félkövér betűt. Ha az egész szöveg vagy az egész bekezdés félkövérrel van írva, semmi sem lesz kiemelkedő. Törekedjünk arra, hogy a félkövér betű ne mindig ugyanabban a pozícióban legyen, azaz például ne mindig minden bekezdés második sorának első felében jelenjen meg. Ne feledjük, hogy a kevés néha több.
Minőségi Szolgáltatásaink
Legfrissebb SEO hírek
Tippek a SEO-stratégia megtervezéséhez
Sokan még mindig nem tudják pontosan, hogy mi is az
A mesterséges intelligencia és a tartalomgyártás
Nem kérdés, hogy a mesterséges intelligencia már most elkezdett nagy
A népszerű tartalom előállításának legegyszerűbb módja
Van úgy, hogy jó tartalmunk van, és mégsem hozza a
Ezért nem működnek a Facebook hirdetések
A keresőoptimalizálás, tartalomgyártás, online jelenlét világában elkerülhetetlen a közösségi médiában
A képek használata a weboldalakon
Amikor weboldalunk dizájnját megtervezzük, nyilván azt szeretnénk, hogy az pozitív
Legfrissebb Bejegyzések
Tippek a SEO-stratégia megtervezéséhez
Sokan még mindig nem tudják pontosan, hogy mi is az a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás és hogy miért fontos, hogy vállalatunknak legyen egy SEO-stratégiája. Erre nézve ad tippeket a moz.com, ami hangsúlyozza, hogy a SEO-stratégia célja, hogy javítsa egy weboldal
A mesterséges intelligencia és a tartalomgyártás
Nem kérdés, hogy a mesterséges intelligencia már most elkezdett nagy hatást gyakorolni azokra, akik nap mint nap tartalmat készítenek. A jövő már itt van – mondják a szakemberek, mások pedig tartanak attól, hogy a „robotok” elveszik az emberek munkáját.