A Google elvégezte a novemberi központi frissítést
Elérkezett az év végének legrettegettebb pillanata: a Google hivatalosan is bejelentette új algoritmusfrissítését, a 2021. novemberi core update-et. A Google Search Central fiókján közzétett tweet szerint az új frissítés november 17-én, szerdán 17:00 óra körül indult.
Ez már a harmadik core frissítés, amit a Google idén végrehajtott: az előző júliusban történt, valamivel korábban pedig júniusban ment ki egy algoritmus frissítés.
Mint az internetes óriás bejelentette: “A 2021. novemberi alapfrissítés végrehajtása jelenleg folyamatban van. Mint általában az ilyen frissítések esetében, a teljes bevezetés egy-két hétig tart. Ez azt jelenti, hogya következő napokban figyelnünk kell.”
A Google az alapfrissítést novemberben indította el, közvetlenül a karácsonyi és a fekete pénteki értékesítési szezon előtt.
Az idei év sem volt kivétel, és nagyon aktív volt a Google algoritmusfrissítései tekintetében, meglepő, hogy az internetes óriás úgy döntött, hogy az év utolsó alapvető frissítését éppen a karácsonyi értékesítési szezon előtt indítja el, amely az online értékesítés szempontjából a legfontosabb: kevesebb mint két héttel a Black Friday és a Cyber Monday előtt.
Megoldás? Az indexelésben visszaeső oldalakat büntetik, de más, esetleg kifizetődőbb webes tartalmakkal összehasonlítva újraértékelik őket. Ha a minőségi tartalomra összpontosítunk, akkor a jövőben nem lesznek problémáid.
Csak a tartalomra összpontosítás mentheti meg az oldalakat
Ahogy az imént elmagyaráztuk, az a tény, hogy vannak olyan oldalak, amelyek rangsorolása egy nagyobb frissítés után romlik, nem jelenti azt, hogy van mit korrigálni. Ennek ellenére megértjük, hogy ezen oldalak tulajdonosai lépéseket szeretnének tenni a helyezésük helyreállítása érdekében. Ebben az esetben javasoljuk, hogy ellenőrizze, hogy a lehető legjobb tartalmat kínálja-e, mivel az algoritmusaink ezt próbálják díjazni.
Azt is javasoljuk, hogy nézze meg a rosszul rangsorolt oldalakat – milyen típusú oldalak voltak ezek, és milyen típusú keresési lekérdezések érintették őket leginkább? A minőségi tartalom nemcsak a szavak értelmét foglalja magában, hanem olyan apróságok tartoznak hozzá, mint az olvashatóság, a megjelenítés, a webes és a mobilos nézet valamint a betöltés gyorsasága. Emellett mindig kiemeljük, hogy értékes szöveget kell gyártani, ami a felhasználók számára tényleg hasznos lesz.
Mi jön ezután?
Most már csak arra kell figyelnünk, hogy a 2021. novemberi core frissítés milyen változásokat hozott, hiszen a következő hetekben megmutatja nekünk az ingadozásokat. Mint mindig, lesznek olyan weboldalak, amelyek nyernek, és olyanok is, amelyek veszítenek a pozícióból, m közben a legtöbben változatlanok maradnak. Csak az adatok analizálása után értjük meg, hogy a Google milyen tényezőkön változtatott ebben a frissítésben, és hogy szükséges-e bármilyen változtatás a SEO stratégiánkban.
Vajon az e-kereskedelem, a marketing, a hírek, a sport, az utazás, a piactér, a hirdetések, az ingatlanok, a lexikonok vagy a szótárak nyernek? Még korai lenne megmondani, de hamarosan kiderül.
Minőségi Szolgáltatásaink
Legfrissebb SEO hírek
A legutóbbi fontos bejelentések a Google-től
A Google Page Experience a felhasználói élményt adja meg, amihez
Új változások jönnek az Instagramnál, ami a marketingeseket is érdekelni fogja
Teljesen természetes, ha egy felkapott közösségi média platform bizonyos időközönként
A YouTube új változása segíti a tartalomgyártást
A YouTube frissítést vezet be az elemzési jelentésekhez, amely előnyös
Lejár a kiterjesztett szöveges hirdetések ideje
2022. június 30-tól a Google nem teszi lehetővé a felhasználók
Új hirdetési lehetőség a TikTokon
Amikor először hallottuk a TikTok nevét, akkor a tizenhárom éves
Legfrissebb Bejegyzések
A legutóbbi fontos bejelentések a Google-től
A Google Page Experience a felhasználói élményt adja meg, amihez kő keményen pontoz. A kapott pontok nemcsak díszként szerepelnek, hanem a rangsorolásban is fontosnak számítanak, úgyhogy a legtöbb SEO-s szakember tartani szokott tőle.
Új változások jönnek az Instagramnál, ami a marketingeseket is érdekelni fogja
Teljesen természetes, ha egy felkapott közösségi média platform bizonyos időközönként változásokon megy át. Az Instagram Magyarországon talán nem annyira felkapott, mint a Facebook, bár ez attól is függ, hogy melyik korosztály a célcsoportunk.