A Google előrejelzései szerint a backlinkek hatása csökkenni fog

Kezdőlap » A Google előrejelzései szerint a backlinkek hatása csökkenni fog

A Google előrejelzései szerint a backlinkek hatása csökkenni fog

2022. november 28.

A backlinkek egy weboldal egy adott oldaláról egy másik weboldalra mutató linkek. Ha valaki hivatkozik a mi oldalunkra, akkor kapunk egy backlinket tőle. Ha egy másik weboldalra hivatkozunk, akkor ők is kapnak egy backlinket tőlünk.

Miért fontosak a backlinkek?

A keresőmotorok, mint például a Google, a backlinkeket bizalmi szavazatként értékelik. Általánosságban elmondható, hogy minél több szavazatot kapnak a weboldalak, annál valószínűbb, hogy a releváns keresési lekérdezésekre rangsorolják őket. A keresőmotorok úgy találnak új tartalmakat, hogy ellenőrzik a már ismert oldalakat új linkek után kutatva. Mivel a keresőmotorok gyakrabban keresik fel a népszerű oldalakat, gyorsabban fedezhetik fel a mi tartalmunkat is, feltéve, hogy ezekről az oldalakról kapunk visszamutató linkeket.

Mindig fontosak lesznek?

A SEJ elmondása szerint, ahogy a Google egyre jobban megérti, hogyan illeszkedik a tartalom a web többi részéhez, a Google szerint az algoritmusnak nem kell majd annyira a bejövő linkekre támaszkodnia. Talán a vállalat dolgozója ezzel azt akarja mondani, hogy a büntetések miatt nem érdemes aggódni, mert a jövőben nem lesz olyan értékes a backlinkek megszerzése. Az a feltételezés azonban, hogy a backlinkek csak a tartalom megértéséhez hasznosak, figyelmen kívül hagyja az összes többi információt, amit közölnek.

Mitől jó egy backlink?

Nem minden backlink egyforma. Íme néhány a számos tulajdonság közül, amelyek hozzájárulnak a visszamutató linkek minőségéhez és hasznosságához. A Google jobban értékeli a releváns backlinkeket, mert az emberek nagyobb valószínűséggel kattintanak rájuk. Mit jelent ez a valóságban? Ha egy vízvezeték szerelőnek két oldalról vannak backlinkjei, ahol az egyik a macskákról, a másik pedig a kazánszerelésről szól, akkor valószínűleg az utóbbi lesz az értékesebb. Ez az elképzelés a Domain szintjén is megvalósul.

Az erős webhelyekről származó backlinkek általában több tekintélyt közvetítenek, mint a gyenge webhelyekről származó backlinkek. A Google eredeti szabadalma kimondja, hogy a tekintély egyenlően oszlik meg egy weboldalról kimenő összes link között. Ha tehát két oldalról vannak backlinkek, és az egyiknek több a kimenő linkje, mint a másiknak, akkor minden más tényezőt figyelembe véve, a kevesebb kimenő linkkel rendelkező oldalról származó link fog nagyobb tekintélyt átadni. Éppen ezért egyáltalán nem mindegy, hogy milyen weboldal mutat ránk, vagy hogy kit keresünk fel egy közös munka miatt.

Emellett az is nagyon fontos, hogy a nagy forgalmú oldalakról származó backlinkek általában több hivatkozási forgalmat küldenek, mint az alacsony forgalmú oldalakról származó linkek. Ez nyilvánvaló. Az igazi kérdés az, hogy a nagy látogatottságú oldalakról származó backlinkek jobban befolyásolják-e a rangsorolást, mint az alacsony látogatottságú oldalakról származó backlinkek. És bár a Google szerint a közeljövőben csökkenhet a hatékonyságuk, még mindig jól járunk, ha minőségi visszamutató linkeket választunk.

Minőségi Szolgáltatásaink

Legfrissebb SEO hírek

Legfrissebb Bejegyzések

Go to Top