A Google a hosszú cikkek felosztásáról beszélt

Kezdőlap » A Google a hosszú cikkek felosztásáról beszélt

A Google a hosszú cikkek felosztásáról beszélt

2022. december 30.

Bizonyára sokan feltettük magunknak a kérdést, hogy megéri-e az egyik cikket feldarabolni. Ha például nagyon részletesen beszélünk egy témáról, akkor lehet, hogy egy egész sorozat megírására gondolunk, ami több linket tudna generálni.

Minél nagyobbak a minőség iránti elvárások, annál többen akarják tudni, hogy rendben van-e, ha egy hosszabb témát több, egymással összekapcsolt oldalra osztunk.

A Google szerint érdemes kipróbálni a lapozás lehetőségét. A lapozással a webhely látogatója a következő oldalra kattintva folytatja a tartalom olvasását. Ebben az esetben egy hosszú cikket osztunk fel rövidebb cikkekre, amelyek a hosszú cikk által lefedett több témának vannak szentelve. A SEJ szerint a lapozás egy jó módszer egy hosszú cikk felbontására. De mi van a szó szerinti felosztásról?

Hány ezer szavas cikket tudunk megírni?

Először a SEO-k 500 szónál nem kevesebb cikket ajánlottak. Aztán 1000, 1500, 2000, 2500 szó. Valami előrelépés a 2500 szavas cikkeknél? Ma már 3500 szó az igazán ütős tartalom, amitől a legtöbben előre rosszul vagyunk.

Az igazság az, hogy a Google a legjobb és legátfogóbb tartalmat szeretné az első oldalon megjeleníteni. De úgy tűnik, hogy mindenben megfeledkeztek az olvasóról. Ha jobban belegondolunk, akkor szinte senkinek nincs annyi ideje vagy kedve, hogy a 3500 szavas tartalmat egy ültő helyében elolvassa.

És hogy elérjék ezeket a nevetséges szómennyiségeket, a tartalom készítői különböző trükkökhöz folyamodnak:

  • Olyan sok részletet tartalmaznak, hogy a cikk nyomasztóvá válik.
  • Eltérnek az iránytól és elveszítik a cikk lényegét.
  • A tartalmat többször is elmondják csak más szavakkal.

Ebben az esetben be kell vallanunk, hogy bárhogyan is csinálják, nem lesz jó – különösen az emberi olvasók számára.

A hosszú tartalom felbontása

A hosszú tartalom felbontásának két fő módja van: feloszthatjuk több cikkre, vagy megtarthatjuk egyetlen hosszú cikknek, és feloszthatjuk szakaszokra és alfejezetekre. Ha több cikk használatát választjuk, akkor megint több lehetőségünk van.

Ha úgy érezzük, hogy bőséges tartalom áll a rendelkezésünkre, akkor feloszthatjuk azt több részletes, azonban önálló cikkre. Itt mindegyik ugyanabba a kategóriába fog tartozni a blogon, miközben tartalmukban lényegesen eltérhetnének egymástól.

Másik jó megoldás, ha sorozatba rendezzük a bejegyzéseket. Ez akkor lehet jó megoldás, ha hosszú tartalmaink vannak, vagy időrendi sorrendet követnek, vagy lépésről lépésre haladnak, esetleg fokozatosan mutatnak be egy témát. Amikor ilyen posztsorozatot hozunk létre, minden egyes poszt az előzőekben bemutatott tudásra és információkra épít. Tehát minden egyes bejegyzésnek hivatkoznia kell a sorozat előző bejegyzéseire, hogy azok is értesülhessenek, akik később csatlakoznak olvasóként.

Mi az a tartalmi csomópont?

Végül, csak arra kell figyelni, hogy legyen egy tartalmi csomópont, ahova tehetünk egy hivatkozást, vagy ami megadja az egész sorozat alapját. A tartalmi csomópontok jót tesznek a SEO-nak, mivel lehetővé teszik, hogy sok különböző kulcsszóra összpontosítsunk.

Minőségi Szolgáltatásaink

Legfrissebb SEO hírek

Legfrissebb Bejegyzések

Milyen tényezőket érdemes figyelembe venni weboldalunk Domain nevének kiválasztásánál?

2023. szeptember 29.|

Egy honlap élete, létrehozása a név kiválasztásával kezdődik, ez pedig egy meghatározó pillanat. Mivel a megfelelő domain név kiválasztása egy hosszú távú befektetés, valami, ami megalapozhatja az online sikereinket, mindenképp alapos megfontolást kíván.

Miért érdemes szakemberre bízni a weboldalkészítést?

2023. szeptember 29.|

Manapság a digitális jelenlét nagyon fontos, és egyre nagyobb jelentőséggel bír egy hatékony weboldal megléte. Kisvállalkozások, helyi vállalkozások, szakemberek, szolgáltatók, online kereskedése, de még a non-profit szervezetek és közösségi szervezetek számára is elengedhetetlen, hogy az online térben megfelelően képviseltethessék magukat.

Go to Top