Ahogy a divat, úgy a weboldalak is változnak, azonban érdemes figyelni az aktuális trendekre. Amikor olyan weboldalt akarunk létrehozni, ami professzionális benyomást kelt, akkor érdemes figyelembe venni a legkeresettebb dizájnokat, hogy használni tudjuk az ötleteiket.

Gondoljunk arra, hogy egy állásinterjúra megyünk, és tudjuk, hogy mennyire fontos az első benyomás, tehát biztosan kétszer is meggondoljuk, hogy mit veszünk magunkra. Ugyanez a helyzet a weboldallal is.

Letisztult kinézet

Ha körbenézünk a világban, akkor rengeteg rendetlenségbe fogunk belefutni. Az embereket mindenhol hirdetésekkel bombázzák, felugró ablakok százait kapcsolják ki, színesebbnél színesebb ikonok jelennek meg, gombok mozognak és még sorolhatnánk. A legtöbben úgy hívják ezt, hogy zaj, mivel folyamatosan a háttérben van, és nagyon nehéz előle meglógni. Egy egyszerű design, egy fehér háttér, és az apró, senkit sem zavaró hirdetések olyankor csodákat tehetnek, és senki sem akar fejvesztve menekülni az oldalunkról. Válasszuk a minimalista megjelenést, ahol a tartalom van az első helyen.

Folytonos kutatás

Amikor jó weboldalra vágyunk, akkor szükség lesz egy kis kutatásra. Ha például ezt a bejegyzést olvasod, akkor jó úton haladsz, hiszen meg akarod tanulni a honlapkészítés titkait. Az interneten található honlapok rengeteg jó ötletet tartalmaznak, így néha az is elég, ha nyitott szemmel járunk. Nézzük meg, hogy mi tetszik, melyik honlapokat görgetjük szívesen, esetleg azt, hogy mi zavarja a szemünket. Ha valami vonzó, akkor elsajátíthatjuk az ötletet, és utána felhasználhatjuk a saját weboldalunkon.

Tervezett megjelenítés

A vizuális hierarchia olyan megnevezés, amiről ritkán hallani. Lényegében azt jelenti, hogy a szemünk nem ugyanúgy érzékel dolgokat, így könnyebben tudunk játszani a látogatók figyelmével. Az a legjobb, ha egy bizonyos mintára optimalizáljuk a weboldalt, mivel így fokozatosan vezethetjük az olvasót. Ehhez először azt kell eldöntenünk, hogy mi a célunk az adott oldalon. Az emberi szem általában a webhely bal felső sarkában levő gombot szokta először észre venni, úgyhogy ide tehetjük a ’Vedd meg most’ és a ’Regisztrálj’ feliratokat.

Olvashatóság

Ha kész a webhely, akkor az első feladatunk, hogy a szöveg könnyen olvasható legyen. Nem elég információt átadni, mivel a túl kicsi vagy túl homályos betűk inkább fejfájást okoznak, és a felhasználó ki fog lépni. Győződjünk meg róla, hogy a színek egyeznek, olvashatóak és elég nagyok. Lehet, hogy első ránézésre nekünk arányosnak tűnik, azonban fontos, hogy senkinek se kelljen hozzá nagyító. A másik aranyszabály, hogy sose válasszunk három betűtípusnál többet, mivel ez egyenlő lenne a káosszal.

Mobilnézet

Végül meg kell említeni a mobil verziót is. A mai világban a látogatók majdnem 80%-a a telefonján nézi a netet, és ott végez kutatást vagy vásárlást. Ha a weboldalunk csak a számítógépes megjelenést veszi figyelembe, akkor ezeket a felhasználókat el fogjuk veszíteni. Az a célunk, hogy az emberek az ágyban fekve és a metrón ülve is vásárolhassanak, ne kelljen direkt számítógép elé ülniük. Minél könnyebb az elérés, annál nagyobb eséllyel maradnak nálunk.