Sokszor halljuk, hogy a Facebook ideje lehanyatlóban van, azonban a felhasználók legnagyobb része még mindig napi szinten használja. Ebben a cikkben összegyűjtöttünk 10 pontot, ami segít, hogy a céges oldalunk több emberhez elérjen

  1. Az első, hogy osszuk meg a személyes profilunkon! Ne gondoljuk, hogy ezzel bosszantani fogjuk a többieket, bár ne legyünk nagyon tolakodóak sem. Az izgalmasabb tartalmakat nyugodtan osszuk meg, hiszen a barátaink körében is találhatunk érdeklődőket.
  2. A Facebooknak van egy olyan lehetősége, ahol ajánlani tudjuk az oldalt. Az egyik csak az ismerőseinket takarja, a másik azonban ennél sokkal tovább megy. Amikor a bejegyzésünket több csoportban is megosztjuk, akkor az emberek könnyen tudnak reagálni rá. Minden csoportban meg tudjuk hívni azokat a felhasználókat, akik kifejezték a tetszésüket. Ha pedig tetszett nekik a tartalmunk, akkor nagyobb eséllyel fognak követni minket.
  3. Alapszabály, hogy a weboldalunknak tartalmaznia kell egy Facebook ikont. Ezáltal a látogatóink azonnal észreveszik, hogy a közösségi médiában is jelen vagyunk, és eldönthetik, hogy követnek-e minket. Fontos, hogy rendszeresen frissítsük a tartalmat, így nagyobb eséllyel csatlakoznak hozzánk.
  4. Ha működő és élő e-mail listánk van, akkor érdemes kiküldeni egy e-mailt, amiben bejelentjük az új oldalunkat. Nem szabad spammal bombázni az embereket, de néha nyugodtan elrejthetünk egy hasznos linket az e-mailekben. Ha jó hívószót és érdekes kérdéseket teszünk fel, akkor kattintani fognak.
  5. A Facebook egyik előnye, hogy rengeteg csoporthoz lehet csatlakozni, így mindenki olyan témában olvas és beszélget, ami érdekli. Ezt kihasználva érdemes olyan csoportokhoz csatlakozni, amik valamilyen módon kapcsolódnak az oldalunkhoz, és ha a csoport szabályzata lehetővé teszi, akkor osszuk meg a többiekkel.

  1. A nyereményjátékok előnye, hogy sok embert megmozgatnak, a hátrányuk pedig, hogy ezek az emberek gyakran csak a játék miatt csatlakoznak, utána tovább állnak. Ha ilyen játékot hirdetünk, akkor a díjnak mindig kapcsolódnia kell az oldalunkhoz, hogy csak olyan követőket vonzzon, akik nagyobb eséllyel maradnak velünk.
  2. A felhasználók szeretik az aktivitást, de nem szabad túlzásba esni. A guruk szerint naponta legfeljebb 1-2 alkalommal tegyünk közzé új bejegyzést.
  3. A Facebook algoritmusa figyeli, hogy az emberek mennyi időt töltenek a bejegyzésünk olvasásával. Ha csak pár szót írunk, akkor simán át lehet görgetni, miközben ha megdolgozunk vele, akkor az emberek megállnak, hogy végig olvassák. Ehhez jönnek a képek és az ügyesen elhelyezett linkek, amik növelhetik az elérést.
  4. A weboldalak bejegyzéseit és cikkeit megoszthatjuk az oldalunkon. Ennek az előnye, hogy egy bejegyzés többször megosztható, csak arra figyeljünk, hogy megváltoztassuk a szöveget. Ha látjuk, hogy egy téma jól működik, akkor kéthavonta újra osztható.
  5. Végül jön az elemzés. Ahogy minden marketing stratégiában, úgy a Facebook életében is ez a legfontosabb. Elemezzük, hogy kik követik az oldalunkat, figyeljük, hogy reggel, este esetleg délben vannak-e többen.