Valentin nap után debütál a Google Chrome reklámblokkolója!

Kezdőlap » Valentin nap után debütál a Google Chrome reklámblokkolója!

Valentin nap után debütál a Google Chrome reklámblokkolója!

2018. január 6.

2018 egy remek év lesz a felhasználók számára, hiszen a legnépszerűbb böngészőt készítő Google bejelentette, hogy fokozni kívánják a felhasználói élményt és hadat üzennek az idegesítő, kellemetlen reklámoknak.

A Google Chrome böngészője ugyanis még tavaly csatlakozott a “Coalition for Better Ads” kezdeményezéshez, vagyis a Jobb reklámok koalíciójához. A koalíció célja, hogy javítva a webes böngészési élményt, olyan követelményeket határoztak meg, amelyek az igényes online hirdetések irányelveit foglalják össze.

A “Better Ads Experice Program”, vagyis a jobb hirdetési élmény azt tűzte ki céljául, hogy az olyan weboldalak ellen indítson hadjáratot, akik halmozott reklámokkal, hangos hirdetésekkel vagy mindent lefedő felugró ablakokkal próbálják meg valós tartalmukról elterelni a figyelmet egy-egy hirdetés irányába. Ezt a felhasználók rendkívül idegesítőnek találják és már most is több millióan használnak emiatt különböző AdBlock kiegészítőket, amivel tilthatják az efféle reklámokat.

Miért küzd a Google a reklámok ellen?

Bár a Google maga is egy óriási hirdetési platform és óriási bevételeket produkál a keresőjében és más oldalakon is kiszolgáltatott hirdetéseivel, látszólag most mégis átállt a másik oldalra és hirdetésblokkolót készül kiadni. Ennek azért a részükről is van hátsó szándéka. Hiszen pont a külső reklámblokkoló alkalmazások és kiegészítők azok, amik ellehetetlenítik nem csak az idegesítő, de a harmonikus, oldalba illeszkedő hirdetéseket is, amelyek tetemes összeget hoznak, illetve hoznának a Google számára is.

Reményeik szerint az új, saját hirdetésblokkolóval az emberek nem fogják a külső reklámblokkolókat igénybe venni, így a Google Adsense hirdetések is nagyobb hatékonysággal tudják az ügyfeleiket kiszolgálni. Ez persze nem fontos a felhasználói szempontból, hiszen a reklámblokkoló a rendkívül zavaró hirdetéseket nagy hatékonysággal fogja letiltani, így garantálva az élménydús böngészést.

Valentin nap után debütál a Google Chrome reklámblokkolója!

Valentin nap után debütál a Google Chrome reklámblokkolója!

Kik érezhetik veszélyben magukat és mi a teendő büntetés esetén?

A 2018. február 15-én debütáló reklámblokkoló funkció nem csak az asztali számítógépeken, hanem a mobil eszközökön is aktiválódni fog. Az asztali változatban a felugró ablakok az automatikusan zenét és videót lejátszó hirdetések, a nagy területet elfoglaló visszaszámlálós hirdetések és a nagyobb sávban helyet elfoglaló hirdetések weboldalai lesznek büntetve. A program első két hónapjában az oldalmegtekintések 7.5%-a, majd négy hónapig 5%-a, végül 2.5%-a lesz a küszöbérték, ami után a hirdetés blokkolása következik. Erről természetesen a webmestereket a Google tájékoztatni is fogja, így lesz bőven idejük korrigálni weboldaluk tisztaságát.

A hirdetéseket a mobil eszközökön is tiltani fogják, amennyiben felugró ablak, bekúszó hirdetés, 30%-nál több helyet elfoglaló hirdetés vagy villogó animáció jelenik meg a weboldalon. Akárcsak az asztali változatban, itt is tiltásra kerül a zenét, videót lejátszó reklám, a teljes képernyőt kitakaró, a sávos hirdetések és a visszaszámlálós, eltakarós szponzorációk is. A hibát vétő weboldalak Hirdetésélmény-jelentést kapnak, melyben visszajelezhetnek a Google-nek, hogy vizsgálják újra felül az oldalt. Ezt természetesen már csak akkor érdemes igényelni, ha már javítottuk az irányelveknek megfelelően az oldalunkat.

Minőségi Szolgáltatásaink

Legfrissebb SEO hírek

Legfrissebb Bejegyzések

Go to Top