A tartalom és az esztétika kéz a kézben járnak, nehéz lenne megmondani, hogy melyik a legfontosabb. Ha a tanácsunkat kérnéd, akkor azt mondanánk: figyelj oda mind a kettőre!

A minőségi tartalom

A mai világban leginkább olyan szavakat használunk, hogy azonnal, most és gyorsan. Ezeket kell figyelembe venni a tartalomkészítésnél is, mivel az olvasók azonnal akarják, most keresik, és gyorsan a végére szeretnének érni.

Tegyük fel, hogy a kérdés az, hogy miként írjunk értékes bejegyzéseket a weboldalunkra. Vajon érdemes úgy kezdeni a cikket, hogy elmagyarázzuk az értékes bejegyzés fontosságát? Nem. Aki erre a témára keres rá, az már nagyon is tisztában van ezzel, és csak az érdekli, hogy minél jobbat tudjon írni.

Így van ez a tartalommal is. Lehet, hogy betartunk minden SEO tanácsot, de mégsem kerülünk előrébb a listában. Folyamatosan gyártjuk az új cikkeket, betartjuk a kulcsszavak sűrűségét, de nem hoz eredményt. Ilyenkor a válasz nagyon egyszerű: nem elég jó a tartalom.

A kevésbé értékes, esetleg unalmas, vagy inkább semmitmondó szövegek előbb vagy utóbb eltűnnek. Lehet, hogy eleinte sokan rákattintanak, de pár másodperc alatt vissza fognak lépni, és inkább másik bejegyzést keresnek. Sokkal jobb, ha inkább ritkábban teszünk fel valamit, de abba olyan információt írunk, ami tényleg segíti az olvasót.

A jó tartalom:

  • megoldja a problémát,
  • válaszol egy kérdésre,
  • bebizonyít egy ellenvetést,
  • tanácsokat és tippeket ad,
  • híreket közöl,
  • érdekességet magyaráz meg.

Már magyarul is elérhető a Google, keresőoptimalizálási segédlete!

Persze, itt nem arra kell gondolni, hogy mindet egyszerre! Válasszunk ki egyet, és tartsuk ahhoz magunkat. A jó és minőségi tartalom olvasókat, érdeklődőket és vásárlókat fog hozni.

A minőségi esztétika

Ahogy láttuk, a tartalom nagyon fontos. De mi van az esztétikával? Hiszen egy olvashatatlan bekezdés tartalmazhat szuper érdekes ötleteket, senki sem fogja elolvasni.

Egyesek úgy érvelnek, hogy a kinézet kicsit mindegy, úgyis a Google-nek ír az ember. Nekik üzenem, hogy a Google az emberek reakcióját is vizsgálja, és ha egy weboldalról mindenki egyetlen másodperc alatt kilép, akkor ne számítsunk nagy előre lépésekre.

Ezután ott van a másik véglet, aki csak az esztétikára épít. Ezek a weboldal tulajdonosok úgy tartják, hogy minél vagányabb, minél extrémebb, annál több olvasót fog hozni. Animációkat, különleges betűket és erős színeket használnak. Mindez szép és jó, ha illik a tartalomhoz. Biztosan furcsán néznénk, ha egy babatermékeket áruló bolt fekete alapot és neonzöld díszítést kapna.

Az esztétikának a szerepe, hogy illeszkedjen a tartalomhoz, hogy amikor az ember rákattint egy cikkre, és utána úgy dönt, hogy körülnéz az oldalon, akkor jól érezze magát, és el tudjon igazodni a rengeteg menüsor között. Minél hamarabb megtalálja azt, amit keres, annál jobb. Vagy úgy is mondhatnánk, hogyha azonnal megtalálja (tehát nem kell keresnie), akkor jól csináltuk.

Összegezve tehát, a legfontosabb a minőségi tartalom írása, azonban ezt mindig a hozzáillő esztétikával kell ötvözni. Nem szabad csak az egyikre fektetni a hangsúlyt, mivel ketten együtt fogják meghozni a várt eléréseket.