Mennyit számít keresőoptimalizálási szempontból a szöveg és a kód aránya?
A keresőoptimalizálás hasznosságáról már számtalan formában találkozhattunk. Ha organikus találatokra van szükségünk, szinte más lehetőségünk nem is nagyon van, minthogy a Google keresőre optimalizáljuk az oldalunkat.
Szerencsére a Google robotjai ma már minden nyelven jól működnek és nem kell kifordított magyarsággal a kulcsszavakat beleerőltetnünk a mondatokba, mint sok évvel ezelőtt. Ma már a Google is arra törekszik, hogy a felhasználói élményt jutalmazza és hasznos, tartalmas írások miatt a rangsorolt honlapokat.
A Google szemében tehát rendkívül fontos a tartalom. Annak minősége, mennyisége és információ tartama alapján határozza meg, hogy a weboldalunk mennyire releváns egy-egy keresési kifejezésre. Azonban sokszor felvetődik a kérdés, hogy a különböző elemző, keresőoptimalizálást segítő SEO oldalak, miért emelik ki a szöveg/kód arányát. Vajon van-e bármi köze a HTML kód méretének és a tartalom hosszának a helyezésünkhöz? Erre a kérdésre, maga John Mueller, a Google egyik szóvivője adott választ április elején.
Kell-e ügyelni a szöveg/kód arányára keresőoptimalizálásnál?
A SEO szakemberek között sem egyértelmű a válasz, hogy a kód mennyisége vajon hogyan hat a tartalom hosszára, illetve fordítva. Vajon a sok szöveggel ellensúlyozható-e a hosszú HTML kód vagy nincs is rá szükség? A válasz röviden és tömören: nem. A Google egyáltalán nem veszi alapul a rangsorolásnál az oldal kódjának hosszát és nem is veti össze a tartalom hosszával. Így aki erre alapozta a keresőoptimalizálás stratégiáját, az sajnos tévedett, rossz útra vezették rá.

Mennyit számít keresőoptimalizálási szempontból a szöveg és a kód aránya?
John Mueller egy videobeszélgetésben nyilatkozta 2018 elején, hogy semmi olyan eszközt nem használnak a súlyozásnál, ami a szöveg hosszának és az oldal kódjának arányával dolgozna. A videóban elmondta, hogy a Google kifejezetten a felhasználók által is látott tartalomra koncentrál. Tehát kizárólag a látható szövegrészt használja fel a rangsorolás során. Vannak tehát hosszú html kódú weboldalak is a keresőlista elején és néhány rövid kóddal rendelkező oldal is kerülhet a lista végére. Ez inkább webdizájn kérdése, hogy hogyan építsük fel az oldalunkat.
Miért fontos a jól megírt kód keresőoptimalizálási szempontokból?
Annak ellenére, hogy a kód és a tartalom hosszának aránya egyáltalán nem számít a Google keresőnek, az biztos, hogy a weboldal betöltésének idejét szintén figyeli a kereső. Így érdemes a keresőoptimalizálás során minőségi kódokat írni, amelyek akár a backend, akár a frontend részen gyorsabb betöltést tesznek lehetővé. Ráadásul a kódok átláthatósága megkönnyíti a fejlesztést is, valamint a keresőoptimalizáláshoz használt tagok, elemek és attribútumok is fontos részét képezik a SEO területnek.
Fontos jó kódot, letisztult oldalt és mobilra optimalizált felületet kialakítanunk, hiszen a felhasználók által, oldalunkon töltött időt is feljegyzi a Google, illetve a felhasználók viselkedését is figyeli. Legyen olvasmányos tartalmunk, érdekes cikkekkel, amik maradásra bírják a látogatókat. A hasznos információk mindig a témakörünkhöz illeszkedjenek, természetesen hassanak és ne legyenek erőltetettek.
Minőségi Szolgáltatásaink
Legfrissebb SEO hírek
Hogyan befolyásolja a keresőoptimalizálás az oldalunk látogatottságát?
Legyen szó bármilyen vállalkozásról, a cél jó esetben mindig megegyezik:
Mindent, amit a tartalommarketing fontosságáról tudnunk kell
Tartalommarketingnek azt a marketing formát hívhatjuk, melyen át releváns, értékes,
Hasznos tippek és tudnivalók a linképítéssel kapcsolatban
A linkek a honlapok közötti vezérlést teszik lehetővé. Az oldal
Minden, amit tudnunk kell a tartalommarketingről
Napjainkban bátran kijelenthetjük, hogy a digitális marketing többet ér, mint
A tartalom szerepe a hatékony keresőoptimalizálásban
A SEO-iparág folyamatosan fejlődik, egyre másra születnek az újabb és
Legfrissebb Bejegyzések
Hogyan befolyásolja a keresőoptimalizálás az oldalunk látogatottságát?
Legyen szó bármilyen vállalkozásról, a cél jó esetben mindig megegyezik: elérni, hogy a leendő vásárlóink minket válasszanak, és ne a konkurenciát. Az biztos, hogy a mai modern világban az online jelenlét nélkül nem tudunk hosszú távon láthatóak maradni, ha pedig
Mindent, amit a tartalommarketing fontosságáról tudnunk kell
Tartalommarketingnek azt a marketing formát hívhatjuk, melyen át releváns, értékes, és izgalmas tartalmakat oszthatunk meg olyan módon, hogy az viszonylag gyorsan, és könnyedén el tudjon jutni a meghatározott célközönségéhez. Ennek során pedig természetesen törekedni kell arra, hogy az oldal látogatóiból