Már magyarul is elérhető a Google, keresőoptimalizálási segédlete!
A Google elhivatottan próbálja mind az ügyfeleit, mind pedig a webmesterek igényeit kielégíteni, ha keresőoptimalizálásról van szó. Több platformon, számtalan eszközzel áll a tapasztalt és kezdő webmesterek szolgálatában is. A keresőoptimalizálással kapcsolatos kételyek azonban gyakran előfordultak, főleg a kezdők körében.
Ezért már 2008-ban kiadtak egy kimondottan amatőr webmestereknek szánt pdf dokumentációt, ahol nagy vonalakban ecsetelték a fontosabb keresőoptimalizálással kapcsolatos fogalmakat és teendőket.
A letölthető dokumentumot pár évvel később, 2010-ben aztán frissítették, de azóta sok-sok éven át feledésbe merült. Azonban nemrégiben a Google saját blogján jelentette be, hogy ezt az elavult dokumentumot visszavonták és egy modern, webes alapú online anyagra cserélik, amely már a legújabb irányelveket is tartalmazza. Bár az új dokumentum is a régi alapokra épül, de új elemekkel bővítették, így már szó esik a strukturális adatokról és a mobil-barát oldalakról is. Többek között magyar nyelven is elérhető a dokumentum a tervezett 25 nyelvből.
Színtiszta SEO, kezdőknek
A Google már a bevezetőben tisztázza, hogy a dokumentumban semmilyen titokról nem fogják lerántani a leplet és senki ne gondolja, hogy e dokumentum elolvasása után azonnal a találati lista élére fog kerülni. Azonban ha a benne talált módszereket megfelelően alkalmazzuk, akkor nagy segítséget nyújtunk a Google kereső algoritmusainak, hogy megfelelően feltérképezzék weboldalunkat és megértsék oldalunk tartalmát. Ez pedig rendkívül fontos, hogy előkelő helyen szerepelhessünk a találatok között.

Már magyarul is elérhető a Google, keresőoptimalizálási segédlete!
Bár a Google dokumentuma nem tér ki rá – hiszen a tudatos linképítést nem támogatja – de ahhoz, hogy sikereket érjünk el és valóban jó helyre kerüljünk a keresőben, fontos, hogy jó külső hivatkozásokat szerezzünk és a belső link rendszerünket is megfelelően építsük fel. Mutassunk minél informatívabb és hasznosabb képet a felhasználóinknak és ezt a Google is jutalmazni fogja. A nem hasznos tartalmakat és hivatkozásokat pedig rejtsük el a kereső elől a robots.txt vagy a noindex használatával. Érdekesség, hogy a dokumentum erősen ajánlja, hogy bízzunk meg egy profi SEO szakembert vagy csapatot, ha igazi sikerekre vágyunk.
Újdonságok az új segédletben
A korábbi dokumentumban még nem esett szó a strukturált adatokról és az oldalstruktúráról sem. Ennek fontosságát a friss, online segédlet most kiemeli és részletesen leírja, hogyan segíti a megfelelő kialakítás a Google algoritmusát. Fontos, hogy a termékoldalakat jól alakítsuk ki, és a főoldalról minden aloldalunk elérhető legyen, amelyre nagy hangsúlyt szeretnénk fektetni. A Google azt is kiemelte ezen a ponton, hogy mindenképpen használjuk a https:// sémát és kerüljük a túl halmozott, zavaró reklámokat is.
A kezdőknek szóló anyagban ecsetelik, hogy a morzsamenü miért javasolt, illetve hogyan írjunk és alakítsunk ki megfelelő tartalmakat. Azt is megtudhatjuk, hogyan optimalizáljuk megfelelően az oldal link hálózatát (külső és belső hivatkozásait). Szintén nagy újdonság, amiről a korábbi verzióban nem esett szó, az a mobiloldalak fontossága. Hiszen a Google ma már kiemelten kezeli a mobilra optimalizált tartalmakat, azok struktúráját és felépítését. Érdemes, tehát már most is böngészgetni a segédletet. A magyar nyelvű változat ezen a linken keresztül érhető el: https://support.google.com/webmasters/answer/7451184
Minőségi Szolgáltatásaink
Legfrissebb SEO hírek
Hogyan befolyásolja a keresőoptimalizálás az oldalunk látogatottságát?
Legyen szó bármilyen vállalkozásról, a cél jó esetben mindig megegyezik:
Mindent, amit a tartalommarketing fontosságáról tudnunk kell
Tartalommarketingnek azt a marketing formát hívhatjuk, melyen át releváns, értékes,
Hasznos tippek és tudnivalók a linképítéssel kapcsolatban
A linkek a honlapok közötti vezérlést teszik lehetővé. Az oldal
Minden, amit tudnunk kell a tartalommarketingről
Napjainkban bátran kijelenthetjük, hogy a digitális marketing többet ér, mint
A tartalom szerepe a hatékony keresőoptimalizálásban
A SEO-iparág folyamatosan fejlődik, egyre másra születnek az újabb és
Legfrissebb Bejegyzések
Hogyan befolyásolja a keresőoptimalizálás az oldalunk látogatottságát?
Legyen szó bármilyen vállalkozásról, a cél jó esetben mindig megegyezik: elérni, hogy a leendő vásárlóink minket válasszanak, és ne a konkurenciát. Az biztos, hogy a mai modern világban az online jelenlét nélkül nem tudunk hosszú távon láthatóak maradni, ha pedig
Mindent, amit a tartalommarketing fontosságáról tudnunk kell
Tartalommarketingnek azt a marketing formát hívhatjuk, melyen át releváns, értékes, és izgalmas tartalmakat oszthatunk meg olyan módon, hogy az viszonylag gyorsan, és könnyedén el tudjon jutni a meghatározott célközönségéhez. Ennek során pedig természetesen törekedni kell arra, hogy az oldal látogatóiból