Linképítés: Akkor és Most (2013.)
Linképítés: Akkor és Most, avagy linkmarketing napjainkban..
2013-at írunk. Sok víz lefolyt már a Dunán, amióta 1998-ban a Google kitalálta a Pagerank fogalmát, melynek értéke a honlapokra mutatott linkek számától és minőségétől függ. Ráadásul a Pagerank akkor igen csak beleszámított a rangsorolási tényezőkbe, így akinek sok és erős linkje volt, jól szerepelt a keresőkben.
Prémium Linképítés Érdekli? Kattintson Ide »
Ebből pedig egyetlen konklúzió vonható le. Mivel a rendszer gyengepontja a linkek voltak, így az szinte korlátlan visszaélési lehetőséget biztosított bárki számára. Nem kellett hozzá más, csak egy kis hozzáértés és pénz. Akinek utóbbiból volt több, egyszerűen el kezdett linkeket vásárolni erős és nagy oldalakról. Az eredmény pedig garantáltan visszahozta a befektetés árát.
Mivel a google kezdett nagyra nőni és tulajdonképpen meghatározott keresőóriássá vált az egész világon, így kénytelen volt a visszaélések visszaszorításával foglalkozni, ehhez pedig szükséges volt – a mai napig is az – az algoritmusok változtatása, fejlesztése, frissítése.
Pagerank: Off
No, nem kapcsolta ki, csak csökkentette az értékét a rangsorolási tényezők között, sőt egyes feltételek teljesülése esetén már nem is számít bele. Így lehet szinte bármilyen magas Pagerank-ja egy honlapnak, az jó eséllyel nem számít, hogy hol, mikor és milyen kulcsszavakra keresünk rá, melyre ki van hegyezve egy adott weblap.

Linképítés: Akkor és Most (2013.)
A linkek száma, értéke és relevanciája viszont napjainkban is kulcsfontosságú rangsorolási tényező – hiszen még mindig ez a legjobb módszere -, így a SEO-sok, keresőoptimalizáló cégek és a google folyamatos harcot vívnak egymással. Az egyik fél azt szeretné, hogy a honlap minél több kulcsszóra minél jobb helyezést érjen el, a másik fél pedig ezen lépéseket, próbákat, munkálatokat próbálja visszaszorítani. Ez pedig igen nehéz, ugyanis meg kell ítélnie a keresőnek, hogy egy adott link mit ér, illetve, hogy milyen visszaélés lehet a háta mögött.
Prémium Linképítés Érdekli? Kattintson Ide »
Google büntetések
A visszaélések – főleg a nagyipari visszaélések – visszaszorítása érdekében különböző szankciókat vezetett be a cég. Ha egy algoritmus arra a számításra jut, hogy visszaélés következett be, akkor kíméletlenül jön a büntetés.
Ezek elsőkörben a következők voltak:
- Pagerank büntetés: az érték csökkentése 0-ra, N/A-ra, vagy -2 értékkel.
- Az oldal hátrasorolása: szelíd esetekben 10-20 hellyel, extrém esetekben leghátra
- Kizárás, törlés az indexből: nem jelenik meg a weboldal semmilyen keresésre.
2011-2013. büntetések:
- A linkkatalógusok kiszorítása az indexből: a nagy számban létrejött linkkatalógusok azt a célt szolgálták, hogy linképítések által hivatkozásokhoz jussanak az oldalak
- Panda algoritmus: a duplikációt és az értéktelen tartalmat hivatott csökkenteni
- Pingvin algoritmus: a mesterséges linképítést próbálja szankcionálni
- Minden algoritmus ötvözése: természetesen az algoritmusok egymással is “kommunikálnak”, így ha valahol “gáz” van, akkor kíméletlenül büntet a google
2013. Prémium Linképítés
Prémium Linképítés Érdekli? Kattintson Ide »
2013-ban ezért megjelentek a magukat prémiumnak hívó linképítő cégek, vagy emberek. Itt azonban nagyon vigyázni kell! Hogy miért?
Mert attól még, hogy valamire az van írva, hogy sajt, nem biztos, hogy az!
Alaposan válasszuk tehát meg azokat a cégeket, akik prémium linképítés szolgáltatást nyújtanak, hiszen hiperérzékenyek már a google algoritmusok és a megfelelő szaktudás hiányában könnyen a gödörbe juthatunk weboldalunkkal, onnan pedig már nincsen hatékony kifelé vezető út.
Minőségi Szolgáltatásaink
Legfrissebb SEO hírek
Tippek a SEO-stratégia megtervezéséhez
Sokan még mindig nem tudják pontosan, hogy mi is az
A mesterséges intelligencia és a tartalomgyártás
Nem kérdés, hogy a mesterséges intelligencia már most elkezdett nagy
A népszerű tartalom előállításának legegyszerűbb módja
Van úgy, hogy jó tartalmunk van, és mégsem hozza a
Ezért nem működnek a Facebook hirdetések
A keresőoptimalizálás, tartalomgyártás, online jelenlét világában elkerülhetetlen a közösségi médiában
A képek használata a weboldalakon
Amikor weboldalunk dizájnját megtervezzük, nyilván azt szeretnénk, hogy az pozitív
Legfrissebb Bejegyzések
Tippek a SEO-stratégia megtervezéséhez
Sokan még mindig nem tudják pontosan, hogy mi is az a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás és hogy miért fontos, hogy vállalatunknak legyen egy SEO-stratégiája. Erre nézve ad tippeket a moz.com, ami hangsúlyozza, hogy a SEO-stratégia célja, hogy javítsa egy weboldal
A mesterséges intelligencia és a tartalomgyártás
Nem kérdés, hogy a mesterséges intelligencia már most elkezdett nagy hatást gyakorolni azokra, akik nap mint nap tartalmat készítenek. A jövő már itt van – mondják a szakemberek, mások pedig tartanak attól, hogy a „robotok” elveszik az emberek munkáját.