Linképítés: Akkor és Most (2013.)
Linképítés: Akkor és Most, avagy linkmarketing napjainkban..
2013-at írunk. Sok víz lefolyt már a Dunán, amióta 1998-ban a Google kitalálta a Pagerank fogalmát, melynek értéke a honlapokra mutatott linkek számától és minőségétől függ. Ráadásul a Pagerank akkor igen csak beleszámított a rangsorolási tényezőkbe, így akinek sok és erős linkje volt, jól szerepelt a keresőkben.
Prémium Linképítés Érdekli? Kattintson Ide »
Ebből pedig egyetlen konklúzió vonható le. Mivel a rendszer gyengepontja a linkek voltak, így az szinte korlátlan visszaélési lehetőséget biztosított bárki számára. Nem kellett hozzá más, csak egy kis hozzáértés és pénz. Akinek utóbbiból volt több, egyszerűen el kezdett linkeket vásárolni erős és nagy oldalakról. Az eredmény pedig garantáltan visszahozta a befektetés árát.
Mivel a google kezdett nagyra nőni és tulajdonképpen meghatározott keresőóriássá vált az egész világon, így kénytelen volt a visszaélések visszaszorításával foglalkozni, ehhez pedig szükséges volt – a mai napig is az – az algoritmusok változtatása, fejlesztése, frissítése.
Pagerank: Off
No, nem kapcsolta ki, csak csökkentette az értékét a rangsorolási tényezők között, sőt egyes feltételek teljesülése esetén már nem is számít bele. Így lehet szinte bármilyen magas Pagerank-ja egy honlapnak, az jó eséllyel nem számít, hogy hol, mikor és milyen kulcsszavakra keresünk rá, melyre ki van hegyezve egy adott weblap.
A linkek száma, értéke és relevanciája viszont napjainkban is kulcsfontosságú rangsorolási tényező – hiszen még mindig ez a legjobb módszere -, így a SEO-sok, keresőoptimalizáló cégek és a google folyamatos harcot vívnak egymással. Az egyik fél azt szeretné, hogy a honlap minél több kulcsszóra minél jobb helyezést érjen el, a másik fél pedig ezen lépéseket, próbákat, munkálatokat próbálja visszaszorítani. Ez pedig igen nehéz, ugyanis meg kell ítélnie a keresőnek, hogy egy adott link mit ér, illetve, hogy milyen visszaélés lehet a háta mögött.
Prémium Linképítés Érdekli? Kattintson Ide »
Google büntetések
A visszaélések – főleg a nagyipari visszaélések – visszaszorítása érdekében különböző szankciókat vezetett be a cég. Ha egy algoritmus arra a számításra jut, hogy visszaélés következett be, akkor kíméletlenül jön a büntetés.
Ezek elsőkörben a következők voltak:
- Pagerank büntetés: az érték csökkentése 0-ra, N/A-ra, vagy -2 értékkel.
- Az oldal hátrasorolása: szelíd esetekben 10-20 hellyel, extrém esetekben leghátra
- Kizárás, törlés az indexből: nem jelenik meg a weboldal semmilyen keresésre.
2011-2013. büntetések:
- A linkkatalógusok kiszorítása az indexből: a nagy számban létrejött linkkatalógusok azt a célt szolgálták, hogy linképítések által hivatkozásokhoz jussanak az oldalak
- Panda algoritmus: a duplikációt és az értéktelen tartalmat hivatott csökkenteni
- Pingvin algoritmus: a mesterséges linképítést próbálja szankcionálni
- Minden algoritmus ötvözése: természetesen az algoritmusok egymással is “kommunikálnak”, így ha valahol “gáz” van, akkor kíméletlenül büntet a google
2013. Prémium Linképítés
Prémium Linképítés Érdekli? Kattintson Ide »
2013-ban ezért megjelentek a magukat prémiumnak hívó linképítő cégek, vagy emberek. Itt azonban nagyon vigyázni kell! Hogy miért?
Mert attól még, hogy valamire az van írva, hogy sajt, nem biztos, hogy az!
Alaposan válasszuk tehát meg azokat a cégeket, akik prémium linképítés szolgáltatást nyújtanak, hiszen hiperérzékenyek már a google algoritmusok és a megfelelő szaktudás hiányában könnyen a gödörbe juthatunk weboldalunkkal, onnan pedig már nincsen hatékony kifelé vezető út.
Minőségi Szolgáltatásaink
Legfrissebb SEO hírek
Milyen tényezőket érdemes figyelembe venni weboldalunk Domain nevének kiválasztásánál?
Egy honlap élete, létrehozása a név kiválasztásával kezdődik, ez pedig
Miért érdemes szakemberre bízni a weboldalkészítést?
Manapság a digitális jelenlét nagyon fontos, és egyre nagyobb jelentőséggel
Hogyan befolyásolja a keresőoptimalizálás az oldalunk látogatottságát?
Legyen szó bármilyen vállalkozásról, a cél jó esetben mindig megegyezik:
Mindent, amit a tartalommarketing fontosságáról tudnunk kell
Tartalommarketingnek azt a marketing formát hívhatjuk, melyen át releváns, értékes,
Hasznos tippek és tudnivalók a linképítéssel kapcsolatban
A linkek a honlapok közötti vezérlést teszik lehetővé. Az oldal
Legfrissebb Bejegyzések
Milyen tényezőket érdemes figyelembe venni weboldalunk Domain nevének kiválasztásánál?
Egy honlap élete, létrehozása a név kiválasztásával kezdődik, ez pedig egy meghatározó pillanat. Mivel a megfelelő domain név kiválasztása egy hosszú távú befektetés, valami, ami megalapozhatja az online sikereinket, mindenképp alapos megfontolást kíván.
Miért érdemes szakemberre bízni a weboldalkészítést?
Manapság a digitális jelenlét nagyon fontos, és egyre nagyobb jelentőséggel bír egy hatékony weboldal megléte. Kisvállalkozások, helyi vállalkozások, szakemberek, szolgáltatók, online kereskedése, de még a non-profit szervezetek és közösségi szervezetek számára is elengedhetetlen, hogy az online térben megfelelően képviseltethessék magukat.