Júliusban érkezik az új Google algoritmus!
Már megszokhattuk, hogy a Google időről időre jelenti be különböző felületein, hogy algoritmus frissítésre készül. Bár tény, többször csak a különböző webmester fórumokon tapasztalt lázadások hatására derült fény egy-egy frissítésre.
A Google azonban igyekszik megfelelni a közhangulatnak, így videó konferenciákon vagy blogbejegyzései kapcsán próbálja tájékoztatni a SEO szakembereket ha valamilyen változás közeledik.
A legfrissebb információk tükrében túl is teljesítette magát a keresőóriás, amikor körülbelül fél évvel korábban, már év elején bejelentette, hogy júliusban élesedik egy új algoritmusa. Bár a bejelentés szerint a várható algoritmus csak a keresések kis százalékára lesz hatással, nem árt tisztába lennünk vele, hogy miket tartalmaz ez a változás. A Google hivatalos blogoldalán közzétett frissítés szerint azok az oldalak részesülnek büntetésben és hátrább sorolásban nyártól, akiknek a mobilon megtekintett weboldalának betöltési sebessége lassabbnak bizonyul a kelleténél.
A Google új húzása: a mobil verziókon alapuló rangsorolás
A blogbejegyzés kitér arra is, hogy a Google nem fogja jelezni hivatalos formában, hogy egy weboldalt hátrányosan érint ez az új algoritmus, de számos más eszköz a rendelkezésünkre fog állni, hogy az oldalsebességet kijelezzük és ezáltal lehetőségünk legyen az optimalizálásra.
A legfontosabb webcím a https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ lesz, ahol a Page Speed Insight bemutatja milyen felhasználói élmény indexre számíthatunk a sebesség kapcsán.

Júliusban érkezik az új Google algoritmus!
A másik eszköz a Lighthouse, amely egy nyílt forráskódú bővítménye a Chrome böngészőnek. Ezzel is auditálhatjuk oldalunkat. A Lighthouse megtalálható a következő linken: https://developers.google.com/web/tools/lighthouse/
Bár a Google azt is elismerte, hogy eddig is számított a rangsorolásnál az oldal betöltődési sebessége, mindez idáig csak az asztali verzió sebességét vették alapul. Az új algoritmus pedig kimondottan a mobil verziók sebességét fogja súlyozni. Ezzel a Google egy régóta ígérgetett frissítése válik elérhetővé a felhasználók számára.
Ezeket sem árt tudni az új Google algoritmusról
Azt azonban nem árt tudni, hogy ez az algoritmus frissítés csupán a mobilos keresésekre lesz ráhatással, az asztali verziókon végzett kereséseket nem fogja befolyásolni. Továbbá hiába lesz elsődleges indexelésű a weboldalak mobil verziója, az asztali kereséseknél továbbra is az asztali változatok sebessége lesz a mérvadó, nem pedig az új, Speed algoritmus.
Fontos, továbbá, hogy ha a mobil verziónk túl lassú, akkor készítsük el az oldalunk AMP verzióját, hiszen akkor a Google is ezt a szupergyors oldalt veszi majd alapul. Az is kiderült, hogy az asztali verziók esetében a büntetési határ 30 másodperc körül van. Azt csak sejteni lehet, hogy ennél kicsit szigorúbb lesz a mobilos határvonal. Egyes szakértők azt javasolják, addig optimalizáljunk még az oldalunk betöltési ideje nem csökken 10 mp alá!
Minőségi Szolgáltatásaink
Legfrissebb SEO hírek
Hogyan befolyásolja a keresőoptimalizálás az oldalunk látogatottságát?
Legyen szó bármilyen vállalkozásról, a cél jó esetben mindig megegyezik:
Mindent, amit a tartalommarketing fontosságáról tudnunk kell
Tartalommarketingnek azt a marketing formát hívhatjuk, melyen át releváns, értékes,
Hasznos tippek és tudnivalók a linképítéssel kapcsolatban
A linkek a honlapok közötti vezérlést teszik lehetővé. Az oldal
Minden, amit tudnunk kell a tartalommarketingről
Napjainkban bátran kijelenthetjük, hogy a digitális marketing többet ér, mint
A tartalom szerepe a hatékony keresőoptimalizálásban
A SEO-iparág folyamatosan fejlődik, egyre másra születnek az újabb és
Legfrissebb Bejegyzések
Hogyan befolyásolja a keresőoptimalizálás az oldalunk látogatottságát?
Legyen szó bármilyen vállalkozásról, a cél jó esetben mindig megegyezik: elérni, hogy a leendő vásárlóink minket válasszanak, és ne a konkurenciát. Az biztos, hogy a mai modern világban az online jelenlét nélkül nem tudunk hosszú távon láthatóak maradni, ha pedig
Mindent, amit a tartalommarketing fontosságáról tudnunk kell
Tartalommarketingnek azt a marketing formát hívhatjuk, melyen át releváns, értékes, és izgalmas tartalmakat oszthatunk meg olyan módon, hogy az viszonylag gyorsan, és könnyedén el tudjon jutni a meghatározott célközönségéhez. Ennek során pedig természetesen törekedni kell arra, hogy az oldal látogatóiból