A legtöbben már tisztában vannak azzal, hogy a COVID-19 megjelenése felgyorsította a digitális vállalatok átalakulását. Ha korábban fontos volt az online marketing, akkor most még fontosabb, hogy jól válasszuk ki a cégeket, és mindig megbízható csapattal dolgozzunk együtt.

A profik azonban nem teremnek minden sarkon, így egyáltalán nem mindegy, hogy miképpen választunk.

Mit kell tudnia egy marketingesnek?

A marketing ügynökség feladata, hogy növelje a cég bevételeit, főleg a mostani időkben. Egyre több vállalkozás dönt úgy, hogy az interneten is megjelenik, így egyre nehezebbé válik kitűnni a tömegből. A világjárvány időszaka meghozta a digitális átalakulást, és olyan emberek is kipróbálták az online vásárlást, akik eddig teljesen elhatárolódtak. Nem véletlen, hogy a szervezetek igénye is nőtt, a távmunka és a felhőalapú megoldások sok cégnek nyújtanak biztos alapokat.

A vállalat online jelenléte rengeteg információt ad a munka minőségéről, és sok vevő dönt a látottak alapján. Minden cégnek szüksége van digitális marketingre, nem számít, hogy milyen ágazatban van jelen. A közösségi média, a SEO, a szövegírás és az e-mail marketing is rengeteg új vásárlót hoz, ami gyakran megmenti a céget.

Egy jól kiválasztott ügynökségnek rengeteg előnye van

  • Kész és elérhető célokat kapunk
  • Globális és integrált marketingstratégiát fognak felépíteni
  • Professzionális eszközöket fognak használni
  • Naprakész ötleteik lesznek, amihez megbízható ismeret társul
  • Egyéni mérést, jelentést és kampányokat kínálnak

Ha egy cég nem tudja ezeket felajánlani, akkor ne fizessünk nekik. A meghatározott célkitűzések adják meg a stratégia alapját, amit lépésről lépésre követnünk kell majd.

Elég egy ember, vagy legyen inkább csapat?

Persze, vannak pillanatok, amikor nincs szükség multinacionális marketing ügynökökre, hanem a kisebb specialisták is megteszik. Ilyenkor az a legjobb, ha nem varrjuk az összes felelősséget egyetlen ember nyakába, hanem több embert bízunk meg a munkával. Senki ne gondolja, hogy a grafikus érteni fog a SEO-hoz, és meg fogja tudni írni a weboldalak szövegeit. Nem, ennek a három feladatkörnek három különböző neve van: grafikus, SEO szakértő és szövegíró vagy copywriter.

Igaz, hogy olyan embert is találni, aki minden területhez ért, de az ellenkezője a gyakoribb. Arról nem is beszélve, hogy sokan inkább csak egy irányba indulnak el, és a munkát is így vállalják el.

Az ügynökség feladata

Mielőtt kiválasztjuk az ügynökséget, figyeljünk arra, hogy rendelkezünk-e a szükséges belső erőforrásokkal, és van-e megfelelő technikai felkészültségünk.

Nézzük meg, hogy a munkát elvállaló cég vagy személy milyen szakterületen mozog kényelmesen, és azt milyen szakértelemmel teszi. A tudás gondoskodik arról, hogy a blogon ne jelenjenek meg téves információk, ami a vállalatunk hírnevét is védi.

Mindig figyeljünk a tapasztalatra. Minden egyes cég előre megadja, hogy hány év tapasztalatot vár el valakitől, ugyanez igaz a marketing ügynökökre is. Kérjünk referenciákat, vagy akár kérdezzünk a személy után.

Végül, de nem utolsó sorban ellenőrizzük az ügynökség weboldalát. Ha ez nem megfelelően működik, akkor nekünk sem fognak jobbat csinálni.