Ha meghallod a hirdetés szót, azonnal kiráz a hideg? Ne félj, nem vagy egyedül, másnak is problémát jelent a működő hirdetés létrehozása. Ma az internetes zaj mindennél nagyobb, a felhasználókat megállás nélkül bombázzák a kihagyhatatlan ajánlatokkal, a szuper árakkal és a legújabb megjelenésekkel.

Mindegy, hogy mit akarunk eladni, a következő percben tíz újdonság kerül a polcra, mi pedig azonnal a háttérbe szorulunk. Nincs más megoldás, mint újra gondolni a hirdetési technikánkat.

Mi számít jónak?

Az első és legfontosabb kérdés, hogy mitől jó a hirdetés. Ha azt akarjuk, hogy az emberek rákattintsanak a vásárlás gombra, akkor érezniük kell, hogy szükségük van rá. KELL és AZONNAL. A kreatív szakemberek próbálnak viccesek lenni, hatásos poénokat elsütni, amin az olvasó jól szórakozik. Mindenki emlékszik legalább egy reklámra, amin jót röhögött, és a mai napig nem felejtette el. De vajon vásárolt is tőlük? Ha nem, akkor a cég csak azt érte el, hogy jó pénzért megnevettette az embereket.

Magyarországon nagyon sokan dolgoznak, egyesek az egyetem mellett is előteremtik a szükséges betevőjüket. A tapasztalat azonban azt mutatja, hogy nagyon kevés felesleges forint marad a vásárlásra, úgyhogy a vicces reklámok nem fognak jól működni. Ma egy dolog hatásos: a szükség. Amikor az ember azonnal tudja, hogy neki erre a szolgáltatásra vagy erre a termékre igenis szüksége van, akkor biztosan előteremti rá az összeget. Ha csak tetszik neki, akkor sajnálni fogja, hogy nem tudja azonnal kifizetni, majd fél óra múlva nem is emlékezik rá. Miért? Mert nincs rá szüksége.

Hogyan épül fel a jó hirdetés?

Most már tudjuk, hogy milyen hatást kell elérnie a hirdetésnek, úgyhogy nézzük meg a hogyant. Fentebb már említettük, hogy az internetes zaj elég nagy. Ebből következik, hogy az embereknek nincs idejük olvasgatni, nem tudnak elmélyülni a hosszú bekezdésekben. Hiába részletezzük, hogy miért van szükségük a mi termékünkre, nem lesz idejük az olvasásra, úgyhogy megint vevő nélkül maradunk. Éppen ezért a legfontosabb, hogy legyünk lényegre törők.

Ma nem olvasó embereket kell elérnünk, hanem rápillantókat. Rég nem azt az időt éljük, amikor a reggeli kávé mellé mindenki elolvasta az újságot. Nem, ma gyors kávé van, és a hírek átböngészése. Valószínűleg csak a címeket nézzük meg, alig-alig kattintunk, és már előre ismerjük a tipikus „Ezt biztosan nem tudta XY-ról” hatásvadász oldalakat. Nincs rá szükségünk, úgyhogy megyünk tovább. Ezek között a címek között kell lennie egynek, amiről azonnal érezzük, hogy igen, pont erre van szükségünk!

A jó hirdetéshez a következő dolgok fognak kelleni:

  • figyelemfelkeltő címsor
  • előny
  • utasítás

A célcsoporttól függően írjunk egy problémát vagy valamilyen vágyat (Te is több elérésre vágysz?). Utána fogalmazzuk meg, hogy mit nyújt a mi szolgálatatásunk. (Ezzel a marketingeszközzel azonnali eredményeket érsz el.) Végül pedig ne feledkezzünk meg az utasításról, ami az olvasót valamilyen cselekvésre ösztönzi. (Mire vársz? Töltsd le most!).

Innentől kezdve csak egy dolgunk marad hátra: hirdetni és ellenőrizni, hogy melyik a sikeresebb.