Amikor felépítünk egy céget, akkor nagyon nem mindegy, hogy mennyi erőfeszítést vagyunk hajlandóak megtenni az ügy érdekében. A saját honlap kialakítása után sokan megfeledkeznek a közösségi média erejéről, így rengeteg potenciális ügyféltől vonják el magukat.

Amikor egy vállalkozás felépítését tervezzük, akkor mindig gondolni kell a Facebook és az Instagram szerepére, esetleg egy Youtube csatorna létrehozására is. Ezeket a felületeket teljesen ingyen használhatjuk, ráadásul túl sok szabadidő sem fog elmenni rá.

A közösségi média előnyei

A közösségi média nagy hatással lehet a márkára. Ha még nem vagyunk fent egyiken sem, akkor ezek az előnyök biztosan meggyőznek minket.

  • Növeljük a márka nevét: egyre több és több potenciális ügyfélhez jutunk el, akik látják a termékeinket és a szolgáltatásainkat, és azonnal kifejezhetik a tetszésüket, miközben a forgalmat átirányíthatjuk a webhelyre.
  • Közelebb visz minket a vevőkhöz: közvetlen kapcsolatba kerülhetünk a követőinkkel, beszélhetünk hozzájuk, kérdezhetünk tőlük. Emellett bármikor indíthatunk nyereményjátékokat, adhatunk promóciókat, és tehetünk fel cukis macskás képeket. (Na jó, ezt csak akkor, ha illik a profilunkhoz)
  • Tanulhatunk a többiektől: mindig figyelni kell a konkurenciát. Nézzük meg, hogy ők miként csinálják, keressük azt, hogy mi működik, majd próbáljuk meg mi is megvalósítani.

Így szerepeljünk a neten

Ha kedvet kaptunk a közösségi médiához, akkor az első lépést már meg is tettük. Sajnos most jön a neheze. Az egyik legfontosabb szabály, hogy kiválasszuk a célcsoportunkat. Nem tudunk mindenkit megszólítani, ezeken az oldalakon rengeteg információ jön az emberrel szembe, azt se tudja, hogy melyikre kattintson. Ha ki akarunk tűnni a tömeg közül, akkor a célcsoportunknak megfelelő tartalmat kell gyártani. Figyeljük meg az igényeiket, hogy mit szeretnek a leginkább, és célozzuk meg ezt.

Amikor közösségi médiáról beszélünk, akkor rengeteg lehetőség közül tudunk választani, azonban nem muszáj mindegyiken jelen lenni. Magyarországon a legnépszerűbb a Facebook, az Instagram, és a fiatalok körében egyre gyakrabban hallani a TikTokról. Az a legjobb, ha egyszerre egy vagy kettő helyen regisztrálunk, mert akkor könnyebben fogunk tudni alkalmazkodni az aktuális trendekhez. Azonban mindig legyünk észszerűek! Ha a célközönségünk 50 év körüli, akkor ne keressük őket TikTokon.

Azt szokták mondani, hogy a Facebookon mindenkinek fent kell lennie, mivel jelenleg ez a legnépszerűbb közösségi oldalt. Itt könnyen tudunk saját webhelyet csatlakoztatni, esetleg online áruházat, és bármikor beszélhetünk a potenciális vásárlókkal. Az sem utolsó dolog, hogy csak minimális erőfeszítésre van szükségünk, ugyanakkor komoly kampányokat végezhetünk el. A határ mindig a pénztárcánk mélysége lesz.

A másik biztos nyerő az Instagram, de ide csak akkor érdemes beregisztrálni, ha tudunk rendszeres fényképes tartalmat posztolni. A szövegnek nincs sok értelme, sokkal fontosabb a vizuális megjelenés, ami a saját termékünktől és szolgáltatásunktól függ. Ha minőségi fotókkal tudunk szolgálni, akkor mindenféleképpen itt a helyünk.