Amikor az ember úgy dönt, hogy saját maga fogja kezelni a weboldala marketingjét, akkor akaratlanul is íróvá válik, vagy legalábbis cikkíróvá. Azonban nem véletlenül léteznek a szövegírók, akik pontosan tudják, hogy milyen bejegyzéseket szeretnek az olvasók. Ebben a bejegyzésben elkészítettünk egy gyorstalpalót, hogy a te honlapodon is minőségi cikkek jelenjenek meg.

Téma kiválasztása

Először azt kell megvizsgálni, hogy miről szeretnénk írni. Értelemszerűen a tartalomnak valamilyen szinten kapcsolódnia kell a cégedhez, tehát, ha medencéket árulsz, akkor ne írj virágokról, hacsak nem kapcsolod össze valamilyen formában, például: „Lehet virágot locsolni a medence vizével?”. Ahogy a példából is látszik, ennek a tartalomnak hasznosnak kell lennie, olyannak, amire az ember szívesen rákattint.

A legjobb tartalmak a következők:

  • valamilyen problémát old meg
  • híreket közöl
  • kérdésre válaszol
  • érdekességet tartalmaz

Teljesen felesleges olyan cikket írni, ami nem izgalmas, nincs célja, mivel olvasókat sem fog hozni.

Fogalmazás

Ha megtaláltuk a témát, akkor meg kell fogalmaznunk. Ma egy weboldalon különböző hosszúságú cikkek jelennek meg, nem lehet azt mondani, hogy az egyik rosszabb lenne a másiknál, mivel a mostani keresőmotorok a minőséget veszik figyelembe, nem a leírt szavak számát.

A cikk lehet:

  • 100 szavas
  • 3000 szavas
  • 10000 szavas
  • Bármennyi szavas

Az, hogy melyiket választjuk, az csak a tartalomtól függ. Egy friss hírt 100 szóban is kényelmesen meg lehet oldani, miközben a műszaki leírásoknak sokkal nagyobb lesz a helyigényük.

Azonban NE tegyük a következőt: 10.000 szóban leírni valamit, amire 3000 is elegendő lenne.

Az emberek nem bolondok, azonnal észreveszik, hogy minden egyes bekezdésben ugyanazt ismételgetjük, még akkor is, ha más szavakkal írjuk le. És ma már a Google is észreveszi! Ne próbáljuk becsapni a keresőmotorokat, az izgalmas, de rövid cikkek ugyanolyan felkapottak lehetnek, mint a hasznosak és hosszúak.

Írás

Ha tehát megvan a téma, és nagyjából tudjuk, hogy milyen hossz illik hozzá, akkor jöhet a kivitelezés. A cikk elején pár mondatban írjuk le, hogy miről fog szólni a bejegyzés, milyen kérdésekre válaszol, vagy szimplán közölje az olvasóval, hogy miért olvassa tovább. (Nézd meg, hogyan kezdődött ez!)

Ezután jön a téma kifejtése. Használjunk érthető mondatokat, ne próbáljunk okosabbnak tűnni, ugyanakkor ne nézzük hülyének az olvasót. Nem mindig kell hosszasan magyarázkodni, nyugodtan lehetünk lényegre törő. Tartsuk szem előtt, hogy a mai világban mindenki rohan, és kevés idő marad a cikkek olvasására.

Nézzük át

Ha kész a cikk, akkor figyeljünk a külsőségekre és az esztétikára. Nézzük át az írást, ne hagyjunk benne helyesírási hibákat. Igaz, hogy nincsen tökéletes cikk, de ha minden második mondatban hemzsegnek a hibák, akkor az emberek nem fogják komolyan venni a céget.

Végül, de nem utolsó sorban válasszunk könnyen olvasható betűtípust és betű színt. Nem azért dolgoztunk a cikkel, hogy az olvasók nagyítót keresgéljenek, kár lenne éppen az utolsó lépésnél elcsúszni.

Innentől kezdve nincs más dolgunk, mint rendszeres tartalommal szolgálni.