Ezért nem működnek a Facebook hirdetések
A keresőoptimalizálás, tartalomgyártás, online jelenlét világában elkerülhetetlen a közösségi médiában való jelenlét. Sokan még mindig csak a közösségi oldalakon vannak jelen és nincs saját honlapjuk, ennek jelentős hátrányai vannak, hisz így csökken a hitelesség, megbízhatóság és ki vagyunk szolgáltatva a közösségi felületeknek.
De az sem jó megoldás, ha egy vállalkozásnak csak weboldala van és nincs jelen a közösségi felületeken.
A Facebook szerepe megkérdőjelezhetetlen, és sokan szánnak nagyobb összegeket arra, hogy a Facebookon hirdetnek, azonban ezek a hirdetések nem mindig működnek. Sok hirdetési kampány vall kudarcot, ennek hátterében több ok állhat.
Az okok, amiért nem működik
Az egyik fő ok, amiért a marketingesek kudarcot vallanak, az, hogy nem célozzuk meg megfelelően a hirdetéseket. A Facebook ugyanis lehetővé teszi, hogy egyéni célközönséget hozzunk létre, de sokan ezt nem veszik észre. Több mint kétmilliárd ember használja a Facebookot nap mint nap és ebből nem mindenki a célközönségünk.
Tehát a Facebook hirdetések legfőbb előnye, hogy lehetővé teszik a hirdetések célzását, hogy azok egy nagyon pontos közönségnek jelenjenek meg, akik kíváncsiak lesznek az ajánlatunkra, és rákattintanak egy megadott céloldalra. Ennek azonban az a hátulütője, hogy ha a hirdetéseink rosszul célzottak, akkor a közösségi médiában olyan emberek számára jelennek meg, akik nem tartják relevánsnak. Még ha rá is kattintanak kíváncsiságról, ezek az emberek soha nem fognak tőlünk vásárolni.
Ha tehát jól szeretnénk célozni, akkor meg kell néznünk, hogy kik a vásárlóink. Milyen életkorúak, milyen neműek, hol élnek, milyen nyelven beszélnek, mi a hobbijuk, mi iránt érdeklődnek. Bizonyos esetekben előfordulhat, hogy nem ismerjük annyira a potenciális ügyfeleinket, amennyire szeretnénk. Az ilyen helyzetekre a Facebook kínál egy eszközt, aminek segítségével fel lehet kutatni az ideális ügyfelet. Ez az eszköz az Audience Insights.
A mentett célközönségek jól működnek, azonban nem érdemes demográfiailag szűkíteni a kört. Az olyan egyszerű mérőszámok, mint az életkor, a nem, nem fognak minősített vásárlókat szerezni. Ha van egy hiánypótló termékünk, és a célközönségünk 1,2-1,4 milliós, akkor azzal bizony nem jutunk messzire. Hogy miért? Mert ha 1,4 millió embert érdekelne a termékünk, akkor nem lenne szükségünk Facebook hirdetésekre. Tudatosítsuk tehát magunkban, hogy nem tudunk mindenkit megszólítani. A nagyobb közönségméretek azért teljesítenek rosszul, mert a célzás nem elég specifikus. Rengeteg pénzt pazarolhatunk el kattintásokra és megjelenítésekre anélkül, hogy egy fillért is viszontlátnánk. Egy nem eléggé egyéni közönségnek ez a hátulütője. A megoldás pedig az, hogy olyan egyéni közönséget hozzunk létre, ami nem a demográfiai adatokra összpontosít.
Ide tartoznak a személyesen gyűjtött offline adatok, a Facebook-videókat megtekintő emberek, az Instagram-fiókkal interakcióba lévő emberek, a felhasználók, akik aktívak a közösségi oldalunkon. Így máris közelebb vagyunk a valódi célközönségünkhöz, ha pedig rájuk célozzuk a hirdetéseket, sokkal jobb eredményeket érhetünk el.
Minőségi Szolgáltatásaink
Legfrissebb SEO hírek
Tippek a SEO-stratégia megtervezéséhez
Sokan még mindig nem tudják pontosan, hogy mi is az
A mesterséges intelligencia és a tartalomgyártás
Nem kérdés, hogy a mesterséges intelligencia már most elkezdett nagy
A népszerű tartalom előállításának legegyszerűbb módja
Van úgy, hogy jó tartalmunk van, és mégsem hozza a
Ezért nem működnek a Facebook hirdetések
A keresőoptimalizálás, tartalomgyártás, online jelenlét világában elkerülhetetlen a közösségi médiában
A képek használata a weboldalakon
Amikor weboldalunk dizájnját megtervezzük, nyilván azt szeretnénk, hogy az pozitív
Legfrissebb Bejegyzések
Tippek a SEO-stratégia megtervezéséhez
Sokan még mindig nem tudják pontosan, hogy mi is az a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás és hogy miért fontos, hogy vállalatunknak legyen egy SEO-stratégiája. Erre nézve ad tippeket a moz.com, ami hangsúlyozza, hogy a SEO-stratégia célja, hogy javítsa egy weboldal
A mesterséges intelligencia és a tartalomgyártás
Nem kérdés, hogy a mesterséges intelligencia már most elkezdett nagy hatást gyakorolni azokra, akik nap mint nap tartalmat készítenek. A jövő már itt van – mondják a szakemberek, mások pedig tartanak attól, hogy a „robotok” elveszik az emberek munkáját.