Ha ezt a bejegyzést olvasod, akkor neked is van weboldalad, és biztosan te is elkövettél pár hibát. Kezdőként nagyon könnyű félreinformálódni, ezért folyamatosan ellenőriznünk kell az aktuális igényeket. Nézzünk pár tipikus hibát, amit 2021-ben nem szabad elkövetni.

Lassú weboldal

Lassú betöltés egyenlő nulla látogató. Jó, ezt nem kell szó szerint érteni, de majdnem. Amikor weboldalról beszélünk, akkor az 1 másodperc is sok, és néhány felhasználó inkább másik linkre kattint rá. Lehet, hogy kimondva nem tűnik soknak az az 1 másodperc, de amikor azonnal akarnak olvasni egy bejegyzést, akkor egyenlő az örökkévalósággal. Ráadásul az új algoritmus is figyelni fog a sebességre, tehát, ha eddig nem javítottuk ki, akkor most eljött az ideje.

Mobilnézet hiánya

A mobilnézetet nem támogató weboldalak ideje lejárt. Vagy legalábbis lejárna, ha nem lenne tele velük az internet. Hihetetlen, hogy sok vállalat még mindig nem készítette el a reszponzív nézetet, ami a mai adatok szerint a felhasználók több mint 60%-át érintik. Hiszen mit használnak az emberek folyamatosan? A telefont! Min keresnek termékeket és szolgáltatásokat? A telefonon. Éppen ezért nem engedhetjük meg magunknak, hogy a leendő ügyfeleink fele máshova menjen, csak azért, mert nem látja jól a weboldalunkat a készülékén.

Ne másoljunk

Magyartalan tartalom? Az meg hogy? Sok weboldal tulajdonos tisztában van azzal, hogy a blog részbe rendszeresen publikálni kell valamit, hogy több látogatót hozzon, és jobb helyezéseket érjen el. A rendszeres publikálás azonban újabb és újabb cikkek gyártását jelenti, ami sok időt elvesz az ember életéből. Éppen ezért sokan rájöttek, hogy angol oldalakról is át tudnak emelni cikkeket, ráadásul nyelvtudásra sincsen szükségük, mivel a Google elvégzi helyettük a munkát.

Másképpen értelmezi weboldalunkat a Google, mint korábban

Megnyitnak egy linket, rámennek a fordítóra, majd kimásolják a szöveget. Vannak, akik átnézik kicsit a mondatokat, de olyat is találni, aki teljesen értelmetlen szavakat tesz ki az oldalára. Ezt se a Google, se a vásárlók nem értékelik.

Túl hosszú bejegyzések

Ha pedig a cikkeknél tartunk, akkor muszáj megemlíteni a nagyon hosszú bejegyzéseket. Biztosan találkoztunk már olyannal, hogy az első három bekezdés ugyanarról szólt, csak kicsit máshogy fogalmazták meg. Ez azért történik, mivel a cikk írója szerint a sok karakter jobban teljesít SEO szempontból, de arra nem gondol, hogy az emberek egyetlen másodperc alatt átgörgetik. A keresőmotorok pedig azonnal észreveszik, hogy a 10 perces cikk elolvasása 30 mp. Ezzel nemhogy előre, hanem inkább hátrafelé megyünk.

Felugró ablakok

Érdemes elfelejteni a pop up ablakokat is. Nincs annál rosszabb, mint amikor el akarsz olvasni egy cikket, de felugrik egy Lájkolj!, egy Kövess! és egy Iratkozz fel! ablak, amit egyesével kell kiikszelned. Minden bizonnyal a második ablak után inkább visszalépsz a keresőbe, és a következő találatot nyitod meg.

Sokkal jobb, ha először a minőségi tartalmat kínálod fel, és utána megmutatod a felhasználónak, hogy melyik gombra kattintva tud feliratkozni, de sosem szabad ennyire erőltetni.

Ha ezeket az alap dolgokat betartod, akkor egy lépéssel közelebb kerültél ahhoz, hogy jól működő weboldalad legyen.