A Z-generáció és a közösségi média-használat

Kezdőlap » A Z-generáció és a közösségi média-használat

A Z-generáció és a közösségi média-használat

2023. június 24.

Az 1990-es évek közepe és a 2010-es évek eleje között születettek, azaz a Z-generáció az első olyan generáció, amelyik úgy nőtt fel, hogy az internet, a közösségi média és az okostelefonok a mindennapi életük részét képezik. A történelem legnagyobb létszámú generációjaként pedig gyorsan a világgazdaság erőteljes szereplőivé válnak.

Mégis, amikor ennek a generációnak a marketingjéről van szó, a digitális marketing régi szabályai egyre kevésbé érvényesek. Ez a generáció ugyanis egészen másként viszonyul a fogyasztáshoz, amit az alakított ki, hogy online nőttek fel. Akik a marketing világában mozognak, azoknak meg kell érteniük, hogy mi mozgatja ezt a generációt, milyen megközelítéseket alkalmaznak és meg kell tanulni, hogy ott érjük el őket, ahol a legtöbb időt töltik online: a közösségi médiában.

Egy 2021-es Bloomberg-jelentés szerint ez a generáció együttesen mintegy 360 milliárd dollárnyi rendelkezésre álló jövedelemmel rendelkezik. Többet spórolnak, takarékoskodnak és határozottan nem vásárolnak olyan cégektől, melyek nem tükrözik az értékrendjüket. Ráadásul sokan a szüleiknél élnek, így kevesebb pénzüket köti le a lakbér, az élelmiszerek és a közüzemi szolgáltatások.

Fontos, hogy megértsük, hogy mi mozgatja ezt a generációt, ennek a keresőoptimalizálás, azaz a SEO szempontjából is igen nagy jelentősége van. Nagy előny, hogy ez a nemzedék hozzászokott az online vásárlás kényelméhez, de emellett értékelik a valós élményeket is. Ami biztos, hogy ez a generáció is sok időt tölt online, leginkább a közösségi médiában, tehát ha ezt a korosztályt szeretnék elérni, akkor nekünk is itt a helyünk.

A 2010-es években még a hagyományos influenszer-koncepciók voltak az uralkodók, mára már ez a fénykor a múlté. Sokkal inkább tartják fontosnak a fiatalok a hitelességet és az eredetiséget. Persze szívesen vásárolnak olyan dolgokat, amit valaki ajánl, de egyáltalán nem mindegy, hogy ki ez a valaki.

Előtérbe kerültek tehát a felhasználók által generált tartalmak, a velük való kapcsolattartás és a platformokon való megjelenés. Amikor egy termék nem egy forgatókönyvbe foglalt videó főszereplője, hanem egy nagyobb történet része – ez pedig igazán hatékony lehet a Z-generáció körében.

A saját közönséggel rendelkező alkotók általi tartalomkihelyezés mellett fontos az is, hogy a márkák saját jogon váljanak influenszerré. A márkaépítés szempontjából érdemes kihasználni a trendeket is, a vírustartalom még mindig egy jó megoldás. Tartsunk tehát lépést a pillanatnyi trendekkel és gyorsan cselekedjünk az olyan platformokon, mint a TikTok vagy a Reels. Így óriási előnyre tehetünk szert, ismertebbek lehetünk és pozitív asszociációkat kelthetünk.

Persze azt se felejtsük el, hogy ennek a generációnak a fele nagyon gyakran használja a Google keresőt, hogy információt gyűjtsön, találjon. Így mindenképp vegyük figyelembe azt, hogy a keresőóriás találati listáján a releváns kulcsszavakra hol találunk rá a saját cégünkre.

Minőségi Szolgáltatásaink

Legfrissebb SEO hírek

Legfrissebb Bejegyzések

Milyen tényezőket érdemes figyelembe venni weboldalunk Domain nevének kiválasztásánál?

2023. szeptember 29.|

Egy honlap élete, létrehozása a név kiválasztásával kezdődik, ez pedig egy meghatározó pillanat. Mivel a megfelelő domain név kiválasztása egy hosszú távú befektetés, valami, ami megalapozhatja az online sikereinket, mindenképp alapos megfontolást kíván.

Miért érdemes szakemberre bízni a weboldalkészítést?

2023. szeptember 29.|

Manapság a digitális jelenlét nagyon fontos, és egyre nagyobb jelentőséggel bír egy hatékony weboldal megléte. Kisvállalkozások, helyi vállalkozások, szakemberek, szolgáltatók, online kereskedése, de még a non-profit szervezetek és közösségi szervezetek számára is elengedhetetlen, hogy az online térben megfelelően képviseltethessék magukat.

Go to Top