A YouTube üzleti szempontból sokat segít a vállalkozásoknak. Sok felhasználó figyelmen kívül hagyja ezt a lehetőséget, úgyhogy érdemes kihasználni ezt az üzleti rést is. Az audiovizuális platform rengeteg embert csalogat magához, így olyan közeget tudunk vele megszólítani, akik talál sosem találtak volna meg minket.

Ha valaki biztosra akar menni, akkor nemcsak a Facebookot és társait használja, hanem a videókat is. A saját fiók megnyitása nagyjából öt percet vesz igénybe, és onnantól kezdve korlátlanul tudjuk feltölteni a munkánkat.

A YouTube-csatorna segít a látogatók vonzásában, ugyanakkor információ átadásra is tökéletesen használható. Az első lépés azonban mindig ugyanaz: a célközönség megismerése. Ha saját vállalkozásunk van, akkor minden bizonnyal tudjuk, hogy kik szoktak nálunk vásárolni. Ismerjük az életkorukat, a szokásaikat, hogy mit szeretnek, tehát sokkal könnyebben hozzájuk igazítjuk a videó tartalmát. Fiatalos vagy komoly? Szórakoztató vagy informáló? Ezt mindig a célközönség dönti el.

Ez is közösségi oldal

A YouTube-csatorna egyet jelent az újabb közösségi oldallal. Itt ki kell hangsúlyozni a közösség szót, mivel a videókat néző emberek szeretik kifejezni a nemtetszésüket és a gondolataikat. Már egy videó feltöltése után is rengeteg reakciót kaphatunk, ami azt jelenti, hogy nekünk is aktívnak kell lennünk. Ha azt akarjuk, hogy a keresőmotorok ránk irányítsák a figyelmet, akkor muszáj válaszolni az üzenetekre és a kommentekre.

A világ nem létezik SEO nélkül, ez pedig a YouTube világában is igaz. Kulcsszavak kerülnek a címbe, a leírásokba és a hashtagokba. Szerencsére ma már nem kell egyedül kitalálni mindent, rengeteg különböző program létezik, ami megkönnyíti a SEO-t, és segít optimalizálni a videókat. Bár ezek éves díjjal működnek, gyorsan visszahozzák az árukat. Ha pedig arra gondolunk, hogy a mi videónk a Google találatában is megjelenhet, akkor biztosan hamarabb ragadjuk meg a kamerát.

Énmárka építése

Nagyon fontos, hogy a YouTube-on is felismerhető legyen a márkánk. Használjuk ugyanazokat a színeket, tegyük ki a logónkat és legyen ugyanolyan a stílusunk. Az a cél, hogyha valaki rátalál az egyik videónkra, akkor könnyen fel tudjon ismerni minket. Az eladás gyakran arról szól, hogy el kell adnunk a márkát, de ehhez fel kell ismerniük. Ha titkos képek és furcsa nevek mögé bújunk, akkor nem leszünk hitelesek, és az eladástól is búcsút inthetünk. Amennyiben félünk a szerepléstől, mindig megkérhetjük a vállalat egyik szimpatikus arcát, hogy képviselje a márkát.

Általános tanács, hogy ne várjunk el azonnali eredményeket. Ha hétfőn megnyitjuk a csatornát, akkor ne akarjunk kedden ezer követővel ébredni, főleg magyar nyelvterületen. Ha nem akarunk százezreket rászánni a reklámokra, akkor csak a minőségi és kitartó munka hozhat eredményeket, ezekhez azonban idő kell. Nem szabad azonnal elveszíteni a hitünket, mivel a videók ereje valóságos és mérhető. A YouTube erőfeszítést, odaadást és türelmet igényel, csak akkor kezdjük el, ha tényleg végig csináljuk. Ha pedig sikerrel járunk, akkor a vállalatunk is fellendül majd.