A SEO egyre fontosabbá válik a vállalkozások életében
Az elmúlt időszakban az e-kereskedelem és az online elköteleződés iránti igény felgyorsult és ez a dinamika a jövőben is várható. Ahhoz, hogy egy vállalat versenyképes maradjon, úgy kell alakítania digitális jelenlétét, hogy láthatóbb, értékesebb és elérhetőbb legyen az ügyfelek számára.
Ennek pedig az egyik legfontosabb módja a SEO, azaz a keresőoptimalizálás – hangsúlyozza a LivePlan.
A SEO voltaképp a keresőmotor-optimalizálás rövidítése, ami a webhely javításának folyamata, hogy növelje az organikus láthatóságot bizonyos keresési lekérdezésekre. A SEO célja, hogy javítsa a webhelyre érkező forgalom minőségét és mennyiségét. Ez nemcsak azt jelenti, hogy az oldalt csak releváns kulcsszavakkal kell megtölteni, hanem olyan tényezőkre is gondolni kell, mint az oldal sebessége, mobilbarát jellege, interaktivitása és tartalma.
A jó SEO lényege az ügyfelek szándékának előrejelzése, annak megértése, hogy milyen típusú tartalmat szeretnének látni és erre a legjobb válaszok adása. A sikeres optimalizálás egyrészt az ügyfelek igényeinek kiszolgálásáról szól, másrészt a keresőmotorok iránymutatásainak és legjobb gyakorlatainak betartásáról. A SEO egyszerre lehet ügyfélkutatási módszer és értékesítési csatorna is a vállalkozás számára.
A SEO nagy előnye, hogy bárki számára rendelkezésre áll, és számos előnnyel kecsegtet. Ezek egyike, hogy a jó SEO több ügyfelet visz a weboldalra az organikus keresésen keresztül. A statisztikák azt mutatják, hogy az összes webes forgalom 53,3%-a organikus keresésből származik. Ahhoz pedig, hogy valakit lásson a potenciális ügyfél, a Google első oldalán való helyezés szükséges. Az első helyen való lét pedig majdnem megduplázhatja az átkattintási arányt a második helyhez képest.
Azzal pedig, ha a márka az első oldalra, az első helyek egyikére kerül, máris megmutatja, hogy egy megbízható márkáról van szó. A címlapra kerülés azonban a felépített bizalmon és tekintélyen is múlik, ami azt jelenti, hogy rendelkezünk a vásárlók problémájára adott legjobb válasszal vagy erőforrással, emellett pedig minőségi élményt is kínálunk.
Ennek vannak technikai elemei, mint amilyen az oldalsebesség, vagy a mobilbarát nézet, de azt is jelenti, hogy a tartalomnak az ügyfelek igényeire kell összpontosítania.
Ezzel ugyanis az oldalon lehet tartani az ügyfeleket, és minél gyakrabban történik ez meg, annál több ember látogatja majd meg a weboldalt. A látogatottság pedig hozzájárul a márkaismertséghez. Már a Google találati listáján az első oldalon szerepelni is nagy előny, és minél közelebb van valaki az első helyhez, annál jobban kialakul a márkaismertség még akkor is, ha a potenciális vásárlók nem kattintanak a weboldalra.
E tekintetben pedig megkerülhetetlenek a kulcsszavak, melyek esetében SEO szempontból az a legjobb, hogy az adott keresések hosszabb variációit célozzuk meg. Ezek ugyan nem generálnak akkora keresési forgalmat, de sokkal könnyebb rájuk rangsorolni, mint a rövidebb, versenyképesebb kifejezésekre. És minél több ilyen hosszabb variációra rangsorolunk, annál valószínűbb, hogy a rövidebb keresési kifejezésre is feljebb kerülünk a találati listán.
Minőségi Szolgáltatásaink
Legfrissebb SEO hírek
Hatékony SEO-technikák 2023-ban
A keresőoptimalizálás világa folyamatosan változik, ami egy-két éve még jól
SEO-tippek kisvállalkozásoknak
Hiába fektetünk időt és pénzt egy gyönyörű weboldal elkészítésébe, ha
A kulcsszavak szerepe a keresőoptimalizálásban
A SEO kulcsszavak olyan kifejezések, melyeket az online tartalomhoz adnak
A SEO egyre fontosabbá válik a vállalkozások életében
Az elmúlt időszakban az e-kereskedelem és az online elköteleződés iránti
A Google a hosszú cikkek felosztásáról beszélt
Bizonyára sokan feltettük magunknak a kérdést, hogy megéri-e az egyik
Legfrissebb Bejegyzések
Hatékony SEO-technikák 2023-ban
A keresőoptimalizálás világa folyamatosan változik, ami egy-két éve még jól működött, ma már nem biztos, hogy hatékony. A Rock Content azt vizsgálta meg, hogy melyek lesznek a 2023-ban hatékonyan működő SEO-technikák.
SEO-tippek kisvállalkozásoknak
Hiába fektetünk időt és pénzt egy gyönyörű weboldal elkészítésébe, ha az ügyfelek nem látják ezt a weboldalt. A keresőoptimalizálás, azaz a SEO segíthet az ügyfeleknek megtalálni a webhelyünket – hangsúlyozza a BDC.