A legutóbbi fontos bejelentések a Google-től

Kezdőlap » A legutóbbi fontos bejelentések a Google-től

A legutóbbi fontos bejelentések a Google-től

2022. július 30.

A Google Page Experience a felhasználói élményt adja meg, amihez kő keményen pontoz. A kapott pontok nemcsak díszként szerepelnek, hanem a rangsorolásban is fontosnak számítanak, úgyhogy a legtöbb SEO-s szakember tartani szokott tőle.

Az utóbbi években megszoktuk, hogy a világ legnagyobb keresőmotorja rendszeresen frissül, ami azt jelenti, hogy megállás nélkül alkalmazkodnunk kell az újabb trendekhez és elvárásokhoz. Amióta megjelent a Google Panda, mindenki figyel a tartalmak minőségére, azonban ma már ez sem elég.

John Mueller legújabb bejelentése szerint a Google mostantól másként fogja vizsgálni a felhasználói élményt, bár ez a változás talán nem fog akkora rangsorolásbeli különbségeket hozni. Az újdonság az, hogy az asztali keresési eredményeket az asztali gépet használók élménye, a mobil keresési eredményeket pedig a mobilt használók élménye fogja megadni. Talán nem véletlen, hogy meglépik ezt az újítást, hiszen a telefont használók és a gépen böngészők lényegesen eltérnek egymástól, előbbi inkább kikapcsol vagy keres valamit, utóbbi pedig dolgozni szokott.

Jön egy új oldalélmény-mérőszám

A legtöbben már megszokták, hogy a minőségi tartalom mellett egyéb szempontokra is figyelniük kell, azonban úgy tűnik, hogy hamarosan egy újabb szempont fog megjelenni a listán. Az “interactivity to next page” az INC rövidítést kapta, ami magyarul lefordítva az interaktivitás a következő oldalra lenne. Tehát azt nézi, hogy amikor a felhasználó betéved az oldalunkra, akkor rákattint-e a következő oldalakra vagy egyszerűen továbbáll.

A Google kijelentette, hogy ma még nem befolyásolja a közvetlen rangsorolást, azonban azt biztosította, hogy a jövőben erre is figyelnünk kell majd. Kár lenne ölbe tett kézzel várnunk a frissítésre, ha már most elkezdhetünk ezen dolgozni. Ha belegondolunk, akkor jó ideje figyelünk, hogy a felhasználó minél több időt töltsön el a weboldalunkon, mivel így a Google hasznosnak érzékeli a tartalmunkat. Azt kell majd egy kicsit tovább gondolni, hogy mivel tudnánk rávenni az embereket, hogy a következő oldalakra lapozzanak. Szerencsére még van egy kis időnk a stratégia felállítására.

Egyre fontosabb szerepet kapnak a videók és a képek

Ki hitte volna, hogy a videók és a képek egyre fontosabbnak számítanak? Elég, ha megnézzük a felkapott applikációkat, és máris érteni fogjuk a trend okát. Az emberek nem akarnak hosszan olvasgatni, inkább a pörgős és vicces videókat nézik, valamint sokan az alapinformációkat is ilyen formátumban keresik. Ez azonban a Google találati listáját is megmozgatja, mivel bizonyos kereséseknél sokkal jobb helyzetbe kerülnek a vizuális tartalmak.

Az, hogy fokozatosan nő az igény a videók és a fotók iránt, még több változást fog hozni. Ha még mindig nem merünk lépni, akkor érdemes elgondolkodni rajta, főleg, ha szeretnénk a találati lista élén maradni. Ha az emberek szeretik a videókat nézni, akkor a keresőmotor többet fog belőlük mutatni. A kérdés csupán az, hogy mi ott leszünk-e közöttük vagy nem.

Minőségi Szolgáltatásaink

Legfrissebb SEO hírek

Legfrissebb Bejegyzések

Go to Top