A Google Maps zöldül: 2022-től a legkevésbé környezetszennyező útvonalat fogja ajánlani
A vállalat csökkenteni szeretné a belső égésű járművek vezetői által megtett utak környezeti terhelését, és eközben segíteni őket abban, hogy pénzt takarítsanak meg. Jól hangzik, nem?
A Google Maps minden utazás tökéletes eszközévé akar válni, és mindezt (még) fenntarthatóbb módon szeretné elérni. Ennek érdekében nemrégiben új funkciót indított el: öko-útvonalakat, amelyek elkalauzolnak minket úti célunkhoz. Ez is része a vállalat céljának: segíteni egymilliárd embernek, hogy mostantól fenntarthatóbb döntéseket hozzon.
Bezöldül a Google
A Google azzal érvel, hogy a gépkocsi használata az egyik legtöbb károsanyag-kibocsátást okozó tevékenység, amelyet mindannyian hajlamosak vagyunk napi szinten végezni, mivel a legtöbb esetben ez az igényeinknek leginkább megfelelő alternatíva. Ezért a vállalat úgy döntött, hogy új eszközöket hoz létre, amelyek segítenek az utazóknak abban, hogy tájékozottabb döntéseket hozzanak.
Az új Maps nemcsak az alacsony kibocsátású zónák meglétére figyelmeztet, hanem arra is, hogy kiválaszthatjuk a leggyorsabb, a legolcsóbb… és most már a legkörnyezetkímélőbb útvonalat. A híres navigációs alkalmazás értékeli a különböző körülményeket, hogy alapértelmezés szerint a legkevésbé környezetszennyező útvonalat javasolja minden járművezetőnek.
Zöldebb útvonalak alapértelmezés szerint
Amikor megadunk egy úti célt, a Google Maps többféle útvonalat is javasol erre az útra. A legutóbbi frissítést követően az első javasolt útvonal lesz a legtartósabb, amennyiben a becsült érkezési idő hasonló a leggyorsabb útvonaléhoz. Ehhez az alkalmazás egy sor tényezőt vesz figyelembe, például az üzemanyag-fogyasztást, a földrajzi elhelyezkedést vagy a forgalmi torlódásokat.
Lehet, hogy ez egy kicsit hosszabb utazást eredményezhet, de kevésbé terheli az autó üzemanyag-fogyasztását, a pénztárcánkat és a levegő minőségét. Figyelembe véve, hogy a Google Maps által javasolt zöld útvonal nem mindig esik egybe azzal, amelyik a legkevesebb időt veszi igénybe, az alkalmazás lehetővé teszi, hogy ezt a beállításokban és a konfigurációban módosítsuk.
Ez a funkció az Egyesült Államokban már elérhető, Európában pedig 2022-ben jelenik meg. Nem ez lesz a Google Maps egyetlen elkötelezettsége a fenntarthatóság mellett: ez az eszköz lehetővé teszi, hogy összehasonlítsuk az úti célunkhoz vezető összes lehetséges útvonal környezeti hatását, hogy kiválaszthassuk a számunkra legmegfelelőbb és leginkább környezetbarát útvonalat. A vállalat úgy véli, hogy így évente több mint egymillió tonna szén-dioxid-kibocsátást tudnak majd elkerülni: ez több mint 200 000 jármű eltávolításának felel meg.
Nemcsak az utak zöldülnek
A szemfülesek észrevehették, hogy az utak mellett egyéb keresési feltételek is zöldülni kezdtek. Már könnyebben kereshetünk alacsony szén-dioxid kibocsátású repülőutakat, zöld szállodákat, és a vásárlás során ellenőrizhetjük a fenntarthatósági szempontokat az olyan háztartási gépeknél, mint a mosogatógépek vagy vízmelegítők.
Minőségi Szolgáltatásaink
Legfrissebb SEO hírek
Változik a LinkedIn algoritmusa
Valószínűleg ez az egyik legnagyobb létező platform, ugyanakkor a felhasználók
Elon Musk 44 milliárd dollárért megvette a Twittert
A La Vanguardia magazin legújabb szerint Elon Musk nem kevesebb,
A Retail Search az online kiskereskedőknek készült és javítja a felhasználói élményt
Az új Retail Search a Google kontextust és felhasználói szándékot
Google indexelés és linképítés 2022-ben. Terítéken a Valóság (Vélemény)
Nem nagyon szokott szakmai írás kikerülni az oldalra, leginkább SEO
Nem fontosak a márkaemlítések a Google algoritmusa számára
John Mueller, a Google munkatársa válaszol arra a kérdésre, hogy
Legfrissebb Bejegyzések
Változik a LinkedIn algoritmusa
Valószínűleg ez az egyik legnagyobb létező platform, ugyanakkor a felhasználók számára az egyik legkevésbé ismert. Ennek pedig pontosan ez az oka: a használata főleg a szakmai ügyekre fókuszál. A LinkedIn egy olyan közösségi hálózat, amelyet azért hoztak létre, hogy a
Elon Musk 44 milliárd dollárért megvette a Twittert
A La Vanguardia magazin legújabb szerint Elon Musk nem kevesebb, mint 44 000 millió (44 milliárd) dollárért megvette a Twitter nevű közösségi médiát, ami a marketingeseknek is érdekes hír lett. Máris új ötleteket fogalmazott meg a platformmal kapcsolatban, többek között