A Google 2021-es frissítései alapján erre kell figyelnünk idén
Ha azt mondjuk, hogy 2021 egy mozgalmas év volt a keresés számára, akkor az enyhe kifejezés. A nagyobb alapfrissítésektől a kisebb algoritmikus finomításokig a Google kereső hónapról hónapra olyan rendszerváltozásokat dobott ki, amelyek sok marketingest zavarba hoztak.
A nagyobb bevezetéseket követően egyeseknek sikerült visszaszerezniük az elveszített helyezéseket, mások viszont azt látták, hogy oldalaik tovább zuhantak lefelé a keresőmotorok találati oldalán.
De még nincs minden veszve. Tekintettel a mögöttünk álló évre, nézzük meg, mire kell innentől kezdve koncentrálnunk!
Az oldalsebesség fontossága
A Google tavaly júniusban elkezdte bevezetni a Page Experience algoritmust, ami egy lassú és fáradságos folyamat kezdete volt, és csak szeptemberben csúcsosodik ki. Azóta azonban ez az algoritmusfrissítés a három Core Web Vitals frissítéssel együtt a jó oldalélmény gerincévé vált.
Tudjuk, hogy a Page Experience Algorithm 2022 februárjában lesz elérhető az asztali gépeken, és hogy a Google egy új reszponzivitási mérőszámot fejleszt, tehát nyugodtan feltételezhető, hogy a keresőóriás továbbra is kiemelten kezeli a felhasználói élményt, és jutalmazni fogja a gyorsan betöltődő weboldalakat. Ez a frissítés nemcsak forradalmi, hanem azt is alátámasztja, hogy a megfelelő kulcsszavak kiválasztásakor a keresési szándékra kell összpontosítani, nem pedig a keresési mennyiségre.
A SEO-k többek között úgy reagálhatnak a Google változó prioritásaira, ha eltávolodnak a keresési volumentől, és ennek megfelelően optimalizálják a landing oldalakat. Ha tehát a látogatók információt keresnek, akkor ne a termékoldalakat mutassuk nekik.
A tartalom fontossága
Az eddig vázolt összes frissítésnek van egy közös nevezője. A középpontjukban a Google fáradhatatlan törekvése áll, hogy a felhasználók számára értékesebb, jobb minőségű keresési eredmények szülessenek. Marketingesként erőfeszítéseket kell tennünk annak érdekében, hogy stratégiáinkat a változó elvárásokhoz és a legjobb gyakorlatokhoz igazítsuk, hogy továbbra is eredményeket érjünk el kampányainkkal.
További használható SEO hírek
2021 decembere lehet a Google történetének legingadozóbb hónapja a rangsorolás ingadozásai és változásai szempontjából, köszönhetően a 2021 folyamán történt többszörös core-frissítéseknek és termékértékelési frissítéseknek.
A Google mostantól lehetővé teszi a nem kívánatos hirdetési elhelyezések kizárását. A Google Ads felületén van egy “Exclude Placements” funkció, amely lehetővé teszi, hogy kizárjuk a nem túl ideális hirdetéselhelyezéseket a kampányainkból. Ez az új funkció hihetetlenül hasznos lehet azon márkák számára, amelyek szeretnék ellenőrizni, hogy hirdetéseik mi mellett jelenjenek meg, és el akarják kerülni a nemkívánatos márkaasszociációkat. Ez azt is jelenti, hogy ha olyan tartalommarketing kampányra építünk, ahol a saját linkünk spam-oldalakon jelenik meg, akkor érdemes változtatni az ügyben. 2022-ben még fontosabbá válnak a minőségi linkek.
Minőségi Szolgáltatásaink
Legfrissebb SEO hírek
Tippek a SEO-stratégia megtervezéséhez
Sokan még mindig nem tudják pontosan, hogy mi is az
A mesterséges intelligencia és a tartalomgyártás
Nem kérdés, hogy a mesterséges intelligencia már most elkezdett nagy
A népszerű tartalom előállításának legegyszerűbb módja
Van úgy, hogy jó tartalmunk van, és mégsem hozza a
Ezért nem működnek a Facebook hirdetések
A keresőoptimalizálás, tartalomgyártás, online jelenlét világában elkerülhetetlen a közösségi médiában
A képek használata a weboldalakon
Amikor weboldalunk dizájnját megtervezzük, nyilván azt szeretnénk, hogy az pozitív
Legfrissebb Bejegyzések
Tippek a SEO-stratégia megtervezéséhez
Sokan még mindig nem tudják pontosan, hogy mi is az a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás és hogy miért fontos, hogy vállalatunknak legyen egy SEO-stratégiája. Erre nézve ad tippeket a moz.com, ami hangsúlyozza, hogy a SEO-stratégia célja, hogy javítsa egy weboldal
A mesterséges intelligencia és a tartalomgyártás
Nem kérdés, hogy a mesterséges intelligencia már most elkezdett nagy hatást gyakorolni azokra, akik nap mint nap tartalmat készítenek. A jövő már itt van – mondják a szakemberek, mások pedig tartanak attól, hogy a „robotok” elveszik az emberek munkáját.