9 SEO tipp, hogy előrébb kerüljön a weboldalunk a keresőben
A Google kereső első oldalára bekerülni ma már nem lehetetlen, de komoly munkát igényel. Legalábbis, ha nem csupán egy brand névre optimalizálunk, nem lesz könnyű dolgunk.
Az pedig, hogy ennek mekkora jelentősége van, már gondolom nincs is értelme ragozni, hiszen mindenki tudja, hogy a Google kereső első oldala viszi el a kattintások többségét, és a harmadik oldalra már alig jut el a keresők 1%-a. Ezért ha nem fizetett hirdetésként szeretnénk a Google találati listáján előrébb kerülni, jobb ha a következő 9 tippből minél többet megfogadunk és alkalmazunk!
1. tipp: Tudd, hogy miről szól az oldalad, hogy a Google is tudja!
A Google számára mindig tudatnunk kell, hogy a webcímünkön pontosan milyen tartalmat is fog találni. Ezért célszerű már a keresőoptimalizálás megkezdése előtt pontosan meghatározni, hogy az oldalnak mi a fő témája, kiknek szól, milyen célból jött létre és a strukturális felépítése hogyan néz ki. Ezeket aztán a Google-nek is az ő saját „nyelvén” át kell adnunk, amit ő ezt meg fogja hálálni. Fontos, hogy ne csak asztali, hanem mobilos változatban is elérhető legyen ugyanaz a tartalom az oldalunkon!
2. tipp: A beszédes Domain név már fél siker!
Ha új weboldalt készítünk, a tervezést a domén név kiválasztásával folytassuk. Egy domén meghatározásakor gondoljunk előre a fontosabb kulcsszavainkra, kulcsszó párosunkra és próbáljuk meg belecsempészni a témát, mondandót röviden, frappánsan, vagy használjuk a brandünket, amit építeni szeretnénk.
3. tipp: Beszéljen az URL helyettünk!
Mivel a Google nem csak a tartalmakat fogja beindexelni, hanem magát a domén nevet és az egész URL-t is, ezért az aloldalakat is helyezzük olyan linkek alá, ami már eleve tartalmazza a szükséges kulcsszavakat és határozattan rámutat az adott aloldal tartalmára. Sokszor találkozunk olyan értelmetlen webcímekkel, mint a http://valamikft.hu/index.php?site=12&page=7&return=6, ami sem nekünk, sem pedig a Google-nek nem árul el semmit. Ehelyett sokkal beszédesebb a következő változat: http://valamikft.hu/arajanlat
4. tipp: Ne spóroljunk a betűkkel!
Ha már van egy gyönyörű weboldalunk, ne hagyjuk elkallódni és csupán 1-2 fontosabb tömör információt megjeleníteni rajta. A Google ugyanis annál jobban fogja értékelni az oldalt, minél több tartalom van rajta. Ezek persze legyenek minőségi írások és valóban mindnek legyen kapcsolata az oldalunk témájával. Az írások tartalmazzák a fontosabb kulcsszavakat, de kerüljük a kulcsszó halmozást, hiszen a Google nem csak jutalmazni tud és előre sorolni, de büntetni és hátrább sorolni is.
5. tipp: Jó helyen használj, jó tartalmat!
Az, hogy az oldalunkon a legfontosabb szóösszetételeket, kulcsszavakat használnunk kell, az már egyértelmű, de ezeket megfelelő mennyiségben, különböző alakokban és szövegkörnyezetekben érdemes eloszlatni az oldalon. Használjuk a fontosabb HTML tagokat mint a <h1>, a <h2>, vagy a <h3> és a linkeknél, képeknél is töltsük ki bátran a „title”, az „alt” és más fontosabb leíró mezőket is.
6. tipp: A linképítést sem szabad elhanyagolni!
A Google szerint a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb része az a háló, ami a világon található weboldalakat összekapcsolja, ez pedig nem más mint az egymásra mutató hivatkozás. A linkek legyenek kifelé mutatóak, de legyenek belső linkek is. Az is fontos, hogy a mi oldalunkra is mutassanak kívülről, máshonnan oldalak, amik lehetőség szerint a mi témakörünkkel kapcsolatosak. Viszont itt is vigyázni kell a túloptimalizálással, ami negatívan hathat az eredményekre!
7. tipp: Tegyünk rendet a fejekben!
A forráskódunk nem elhanyagolható eleme a <header> rész, azaz a fejrész. Itt olyan leírásokat tudunk megadni, ami nem csak, hogy döntően befolyásolhatja a rangsorolásunkat, de a cím és leírás elemek jelennek meg a találati listában is, így ezek csábíthatják kattintásra az arra kereső látogatókat. A legjobb, ha kitöltjük a „title” és a „descroption” tagokat.
8. tipp: Legyen élő tartalmunk!
Fontos, hogy a megfelelő mennyiségű és minőségű tartalmakat ne csak egyszer vigyük fel az oldalra és hagyjuk ott örökké, hanem állandóan legyünk képesek megújulni. Ez nem azt jelenti, hogy a régi cikkeinket kellene manipulálni vagy átírni, hanem egyszerűen legyen mindig friss, releváns új tartalom is az oldalon. Ezt hírekkel és érdekes cikkekkel, blog bejegyzésekkel tudjuk legkönnyebben megvalósítani.
9. tipp: Légy aktív a közösségi oldalakon!
A legfrissebb bejelentések kapcsán most már tudjuk, hogy a Google nagy hangsúlyt fektet a közösségi média szereplőire és a közösségi oldalakon való megítélésünkre. Így ha aktívak vagyunk a Facebook-on, Twitteren, Instagramon és Pinteresten, akkor nagyobb valószínűséggel fogunk előrébb kerülni a Google találati eredményei között.
Minőségi Szolgáltatásaink
Legfrissebb SEO hírek
Milyen tényezőket érdemes figyelembe venni weboldalunk Domain nevének kiválasztásánál?
Egy honlap élete, létrehozása a név kiválasztásával kezdődik, ez pedig
Miért érdemes szakemberre bízni a weboldalkészítést?
Manapság a digitális jelenlét nagyon fontos, és egyre nagyobb jelentőséggel
Hogyan befolyásolja a keresőoptimalizálás az oldalunk látogatottságát?
Legyen szó bármilyen vállalkozásról, a cél jó esetben mindig megegyezik:
Mindent, amit a tartalommarketing fontosságáról tudnunk kell
Tartalommarketingnek azt a marketing formát hívhatjuk, melyen át releváns, értékes,
Hasznos tippek és tudnivalók a linképítéssel kapcsolatban
A linkek a honlapok közötti vezérlést teszik lehetővé. Az oldal
Legfrissebb Bejegyzések
Milyen tényezőket érdemes figyelembe venni weboldalunk Domain nevének kiválasztásánál?
Egy honlap élete, létrehozása a név kiválasztásával kezdődik, ez pedig egy meghatározó pillanat. Mivel a megfelelő domain név kiválasztása egy hosszú távú befektetés, valami, ami megalapozhatja az online sikereinket, mindenképp alapos megfontolást kíván.
Miért érdemes szakemberre bízni a weboldalkészítést?
Manapság a digitális jelenlét nagyon fontos, és egyre nagyobb jelentőséggel bír egy hatékony weboldal megléte. Kisvállalkozások, helyi vállalkozások, szakemberek, szolgáltatók, online kereskedése, de még a non-profit szervezetek és közösségi szervezetek számára is elengedhetetlen, hogy az online térben megfelelően képviseltethessék magukat.