A WordPress keresőoptimalizálásával előző cikkünkben már foglalkoztunk, amiben nagy segítséget nyújtanak az ingyenes és fizetős bővítményei is. Azonban nem elég csupán a WordPress motorját felkészítenünk a keresőoptimalizálásra, nekünk is tennünk kell érte, hogy minél előkelőbb helyen hozza oldalainkat a Google.

Ezt elsősorban megfelelő tartalommal, jó szöveggel és célirányos, tudatos linkeléssel tudjuk megtenni. A Google új algoritmusa ugyanis már nem csupán egy-egy kulcsszó meglétét és sűrűségét, hanem a szövegeink hosszúságát, minőségét és tartalmát is ellenőrzi.

Ma már világossá vált, hogy a legújabb Google algoritmus szemében a tartalom és a linkek minősége a legfontosabb. Még néhány évvel ezelőtt a keresőoptimalizálás kimerült néhány fontosabb kulcsszó ismételgetésében és a headerben való megjelenésben, ma már van, amit a Google figyelembe sem vesz, még másokért egyenesen büntetést is kiszab. Ezért érdemes mindig nyomon követni az aktuális kereső robotok igényeit és a rangsorolási tapasztalatokat. Sokat segítenek a Google bejegyzésie, bejelentései és elcsípett videó konferencia beszélgetései is.

WordPress szövegek keresőoptimalizálása

Talán hihetetlennek hangzik, de egy weboldal üzleti értékét 90%-ban a rajta lévő tartalom generálja és a külalak mindössze 10%-ot nyom a latban. Azonban nem csak a felhasználók szemszögét kell figyelembe venni, hanem a Google robotokét is. Bár tény, hogy manapság már nem a robotoknak kell tartalmat írnunk és kifordított, erőltetett megfogalmazásokban a főbb kulcsszavainkat felhalmozva sokszor már értelmetlenné csavart mondatokat kreálnunk. Ettől függetlenül a kulcsszavakra most is szükségünk van.

wpseo2

Azonban a Google a kulcsszavak köré épített tartalmat figyeli, a kulcsszósűrűséget pedig szigorúan veszi. A legfontosabb kulcsszavaink ezért szerepelhetnek a címben, a bekezdésünk első mondatában, legalább egy alcímünkben és a szövegben még néhány helyen is, de nem feltétlenül azonos módon. Bátran használhatunk ragokat, igeidőket és toldalékokat is, a Google mesterséges intelligenciája már „megérti” a szövegünk tartalmát és képes megítélni, hogy egy-egy kereső kifejezésre mennyire releváns a tartalmunk.

Linkek a WordPress oldalunkon

A linkek rendkívül fontosak a WP oldalakon is. Ezért a szépen tagolt, megfelelő kulcsszó mennyiséggel, szépen megfogalmazott írásainkban mindig helyezzünk el hivatkozásokat is. Ezek a linkek ne csak kifelé mutassanak, hanem saját tartalmunkra is. Azaz célszerű egy-egy blogbejegyzésünkből más bejegyzésünkre vagy a főoldalunkra hivatkozni. A kifelé mutató linkektől pedig ne féljünk, ma már nem fognak ártani, ha hasznos és releváns tartalomra mutatnak, ahol az olvasó még többet megtudhat egy adott témakörről.

Fontos, hogy ránk is mutassanak linkek. Viszont mondjunk bátran búcsút a vásárolt bannereknek, amiknek linképítési szempontból semmi haszna nincs. Sőt, ma már a linkkatalógusok sem nyomnak sokat a latban. Inkább vendégposztolással, fizetett PR cikkekkel jelenjünk meg más hasonló témájú oldalon, ahonnan 1-2 viszontlinket kaphatunk a megfelelő kulcsszavainkra. Fontos, hogy minél több közösségi oldalon is aktívan részt vegyünk és viszontlinket szerezzünk (Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest stb.). Az eredmények néhány héten belül már érezhetőek lesznek!