2018 egy remek év lesz a felhasználók számára, hiszen a legnépszerűbb böngészőt készítő Google bejelentette, hogy fokozni kívánják a felhasználói élményt és hadat üzennek az idegesítő, kellemetlen reklámoknak.

A Google Chrome böngészője ugyanis még tavaly csatlakozott a “Coalition for Better Ads” kezdeményezéshez, vagyis a Jobb reklámok koalíciójához. A koalíció célja, hogy javítva a webes böngészési élményt, olyan követelményeket határoztak meg, amelyek az igényes online hirdetések irányelveit foglalják össze.

A “Better Ads Experice Program”, vagyis a jobb hirdetési élmény azt tűzte ki céljául, hogy az olyan weboldalak ellen indítson hadjáratot, akik halmozott reklámokkal, hangos hirdetésekkel vagy mindent lefedő felugró ablakokkal próbálják meg valós tartalmukról elterelni a figyelmet egy-egy hirdetés irányába. Ezt a felhasználók rendkívül idegesítőnek találják és már most is több millióan használnak emiatt különböző AdBlock kiegészítőket, amivel tilthatják az efféle reklámokat.

Miért küzd a Google a reklámok ellen?

Bár a Google maga is egy óriási hirdetési platform és óriási bevételeket produkál a keresőjében és más oldalakon is kiszolgáltatott hirdetéseivel, látszólag most mégis átállt a másik oldalra és hirdetésblokkolót készül kiadni. Ennek azért a részükről is van hátsó szándéka. Hiszen pont a külső reklámblokkoló alkalmazások és kiegészítők azok, amik ellehetetlenítik nem csak az idegesítő, de a harmonikus, oldalba illeszkedő hirdetéseket is, amelyek tetemes összeget hoznak, illetve hoznának a Google számára is.

Reményeik szerint az új, saját hirdetésblokkolóval az emberek nem fogják a külső reklámblokkolókat igénybe venni, így a Google Adsense hirdetések is nagyobb hatékonysággal tudják az ügyfeleiket kiszolgálni. Ez persze nem fontos a felhasználói szempontból, hiszen a reklámblokkoló a rendkívül zavaró hirdetéseket nagy hatékonysággal fogja letiltani, így garantálva az élménydús böngészést.

Valentin nap után debütál a Google Chrome reklámblokkolója!

Valentin nap után debütál a Google Chrome reklámblokkolója!

Kik érezhetik veszélyben magukat és mi a teendő büntetés esetén?

A 2018. február 15-én debütáló reklámblokkoló funkció nem csak az asztali számítógépeken, hanem a mobil eszközökön is aktiválódni fog. Az asztali változatban a felugró ablakok az automatikusan zenét és videót lejátszó hirdetések, a nagy területet elfoglaló visszaszámlálós hirdetések és a nagyobb sávban helyet elfoglaló hirdetések weboldalai lesznek büntetve. A program első két hónapjában az oldalmegtekintések 7.5%-a, majd négy hónapig 5%-a, végül 2.5%-a lesz a küszöbérték, ami után a hirdetés blokkolása következik. Erről természetesen a webmestereket a Google tájékoztatni is fogja, így lesz bőven idejük korrigálni weboldaluk tisztaságát.

A hirdetéseket a mobil eszközökön is tiltani fogják, amennyiben felugró ablak, bekúszó hirdetés, 30%-nál több helyet elfoglaló hirdetés vagy villogó animáció jelenik meg a weboldalon. Akárcsak az asztali változatban, itt is tiltásra kerül a zenét, videót lejátszó reklám, a teljes képernyőt kitakaró, a sávos hirdetések és a visszaszámlálós, eltakarós szponzorációk is. A hibát vétő weboldalak Hirdetésélmény-jelentést kapnak, melyben visszajelezhetnek a Google-nek, hogy vizsgálják újra felül az oldalt. Ezt természetesen már csak akkor érdemes igényelni, ha már javítottuk az irányelveknek megfelelően az oldalunkat.