A keresőoptimalizálás ma már egyet jelent többnyire a Google keresőben való egyre előnyösebb pozícióba kerüléssel.

Ma már mindenki tudja, hogy minél előrébb vagyunk a találati listában, annál valószínűbb, hogy meglátogatják az oldalunkat. Nagyon durva statisztika, hogy a Google-ben való keresésekre adott kattintások 80%-át az első oldal viszi el. Ez persze nem azt jelenti, hogy aki nincs az első 10 találatban, arra soha nem fognak kattintani, csupán azt bizonyítja, hogy a Google tényleg olyan jó kereső, hogy az első találatok közt hozza azokat az oldalakat, amire a kulcsszót beíró valóban keres.

Az első oldalra való kerülés tehát minden webmester álma, hiszen ezáltal az ő oldala is látogatottabb lesz. Cél, hogy olyanok jöjjenek az oldalra, akiknek szolgáltatásunkat, termékünket vagy az oldalunk más célját bemutathatjuk és értékesíthetjük. Ehhez kell minél jobban meghatározni, hogy pontosan miről is szól az oldalunk, mik azok a kulcsszavak amik jellemzik és azok közül mik azok a kulcsszó párok amikre az emberek rá is keresnek a keresőben. Ez egy hosszadalmas és bonyolult folyamat és vajon megéri-e vele foglalkozni, pénzt áldozni rá?

Talán ha azt mondjuk, hogy a Google második oldalára alig jut el a keresések 10%-a és hogy a harmadik oldalra már csak 100-ból csupán 1 ember látogat, máris reálisan felmértük annak fontosságát, miért jó, ha már az első oldalon ott vagyunk a számunkra fontos keresési kifejezésekre.

A keresőoptimalizálásnak nem csak egy célja van, hanem összetettebb és többszörös céljai, amelyek egymást segítik elő és kéz a kézben járnak. Most nézzük meg mik a legfőbb előnyök és célok, ha keresőoptimalizálásról van szó:

Látogatottság növelés

Tulajdonképpen miért is kereső optimalizálunk?

Tulajdonképpen miért is kereső optimalizálunk?

A Google keresőből óriási tömegeket tudunk az oldalunkra csábítani ha megfelelően optimalizáltuk a weboldalunkat. Ez a látogatószerzési módszer az egyik legértékesebb, hiszen csak olyan személyek fogják látni a honlapunkat, akiket valóban érdekel a szolgáltatásunk vagy termékünk.

A keresőoptimalizálás segít a Google számára érthetővé tenni, hogy milyen látogatókat hozzon az oldalra, ezért fontos pontosan meghatározni azokat a kulcsszavakat, kifejezéseket amikre majd optimalizálunk. Érdekesség, hogy a keresőoptimalizálás ma már nem csak a Google-ből képes látogatókat az oldalra csábítani, hanem közösségi portálokról és más szakmai oldalakról is.

Márka népszerűsítés

Ha a vállalkozásunk vagy termékünk nevét szeretnénk népszerűsíteni, akkor kiválóan alkalmas a keresőoptimalizálás erre a célra is. Fontos, hogy ne valós, létező szót vagy szópárt találjunk ki a brand építésre, hanem olyan egyedi formációkat, amire a Google is képes azonnal rátalálni és azonosítani vele a weboldalunkat. A brand építés egy vállalkozás életének egyik legfontosabb momentuma, nem szabad kihagyni!

Bevétel növelés

Mindamellett, hogy az oldalunkra látogatók, a saját márkanevünket megjegyzik, fontos szempont, hogy akár azonnal, akár a későbbiekben profitot fognak nekünk jelenti. Ez pedig egy vállalat legfontosabb mozgató rugója. Hiszen minden vállalkozást a bevétel motivál. A Google keresője pedig segít nekünk, hogy minél jobb konverzióval tudjunk minél nagyobb haszonra szert tenni weboldalunk segítségével. A Google és a keresőoptimalizálás tehát hosszú távon egy nagyon kifizetődő, legjobban megtérülő befektetési forma.