Sokszor merül fel a kérdés, ha keresőoptimalizálásról van szó, hogy a Google mit is szeret pontosan. Ma már tudjuk, hogy nem feltétlenül kell telebombázni egy cikket a fontos kulcsszóval.

Sőt, egyes esetekben még büntetés is járhat kulcsszó halmozásért. Ebből látszik, hogy ami néhány éve még trendi volt a SEO körökben, ma már semmit nem ér. A keresőoptimalizálási szokások változását pedig mint mindig, egy új Google algoritmus hozza el.

Az egyik legújabb Google algoritmus ugyanis képes már a szövegeket értelmezni is és nem csupán a kulcsszavak meglétét ellenőrzi. A hatékony, vektor alapú, matematikai műveletekkel dolgozó Rankbain képes ugyanis a “sorok között is olvasni”. A rendkívül hasznos algoritmus felfogja, hogy miről írunk és az alapján kerülünk be a találati listába, hogy mennyire részletesen beszélünk egy-egy kulcsszóhoz kötődő témakörről. A kérdés már csak az, hogy vajon a rövid cikk ugyanolyan hatásos, mint a hosszú cikk? Vajon mi számít jobban a Google-nek? Az, hogy sok link mutasson a rövid cikkünkre, vagy inkább legyen kevesebb linkünk, de hosszabb, kidolgozottabb tartalmunk?

Hogyan álljunk hozzá, az új, mesterséges intelligenciához?

A Google tehát ma már képes “kitalálni”, hogy mire gondolunk, mit is keresünk pontosan. Akkor is, ha éppen nem a megfelelő, optimalizált kulcsszót is üssük be. A Google egy óriási adatbázis alapján, bonyolult matematikai műveletekkel képes beazonosítani, mi a keresésünk pontos célja és ezek alapján megfelelő találatokat biztosítani. Ez pedig egyaránt jó a kereső felhasználónak és a weboldal tulajdonosoknak is.

A webmestereknek nagy segítség, hogy a mesterséges intelligencia már elhozza a jövőt, hiszen olyan szavakat és kifejezéseket is használhatnak, ami jobban kifejezi az adott témakört és nem kényszeríti őket egy bizonyos kulcsszóban való gondolkodásra. A részletes, változat dús cikkek pedig a felhasználóknak is jobban kedvükre tesznek, hiszen a minőség mindenki számára fontos. Ha szeretnénk jó helyezést elérni, megéri külön tervet is készíteni egy-egy íráshoz, hogy az pontosan meghatározza a szükséges kulcsszavakon túl a kapcsolódó kifejezéseket is. Ez egy jó kis mankóként nyújthat segítséget a szövegíróknak.

tartalmas

Mennyit számít manapság a DA érték?

A minőségi szövegírás önmagában nem minden – szokták mondani. Hiába van egy jó cikkünk, ha arra nem mutat semmilyen link. Ez félig meddig igaz is, hiszen minél több minődési helyről mutat ránk hivatkozás, azt a Google meg fogja hálálni. Ez a közelmúltig, szinte bibliai idézetként lebegett minden SEO szaki előtt. Azonban mostanra kénytelenek leszünk felrúgni ezt a régi beidegződést, ugyanis az új algoritmus ezen a területen is okozott változásokat.

A tapasztalatok alapján ugyanis elmondhatjuk, hogy a találati lista élére kerülhetnek a 3-5 hely közé is olyan oldalak, amelyek alig vagy egyáltalán nem is rendelkeznek rá mutató linkekkel. DA érték így egyre kevésbé lesz fontos a Google szemében. Sokkal inkább a tartalmak minősége és azok hossza játszik szerepet az új találati listákban. Így egy 1500 karakteres, de sok linkkel rendelkező oldal lehet hátrébb kerül a listában mint egy 30.000 karakteres, de elenyésző számú rámutató linkkel rendelkező cikk oldala. Fejtsük tehát ki minél bővebben a témát, ha tehetjük, mert a Google szereti, ha körüljárjuk az adott témát és helyezésekkel fogja jutalmazni igyekezetünket!

Vannak azonban olyan célterületek, ahol önmagában kevés a jó tartalom, ilyenkor prémium minőségű hivatkozásokkal segíthetjük előrébb juttatni az adott cikket, témát vagy weboldalt.