Azt már minden webmester tudja, ha keresőoptimalizálásról van szó, akkor nem csak a weboldal és a webshop, illetve a hozzájuk tartozó blog az egyetlen terület, amivel érdemes törődni. Mivel a Google legújabb algoritmus frissítései már egyre inkább a felhasználók irányába mozognak, egyre jobban háttérbe szorulnak az értelmetlen, kulcsszavakat halmozó oldalak.

A Google már tudja, hogy egy oldal miről szól és milyen keresésekre érdemes előre sorolni, mindezt a szövegkörnyezet, a mobilra való optimalizálás, a kereszthivatkozások (oldalon belül és kívül) és a közösségi média által tudja, egészen precízen meghatározni.

A közösségi média szerepe is egyre nagyobb jelentőséget kapott, az elmúlt frissítések során. A Google ugyanis figyelembe veszi, hogy a hivatalos Facebook oldalakon vagy Google oldalakon (Google+ vagy Google maps stb.) milyen értékeléseket kap egy-egy webhely vagy cég és ezen visszajelzéseket is felhasználja a rangsorolásnál. A Facebook, a Google, a Twitter és az Instagram mellett, azonban a Pinterest is igen hasznos eszközzé nőtte ki magát a keresőoptimalizálás tekintetében.

Megéri a Pinteresttel foglalkozni?

Bár sok webmester szerint, a Pinterest csupán egy képkatalógus és képkereső, ennél azonban sokkal több rejlik benne. A Pinterest funkcióit mi magunk is felhasználhatjuk, weboldalunk, webáruházunk, cégünk vagy szolgáltatásunk népszerűsítésére és keresőoptimalizálására is.

pinterest

Arra a kérdésre, hogy megéri-e foglalkozni a Pinteresttel, néhány statisztikai adat fog választ adni:

  • A Pinterest több mint 200 millió havi aktív felhasználóval rendelkezik
  • A Pinterest tartalmak kétharmada köthető valamilyen márkákhoz vagy termékhez
  • A felhasználók 73%-a szerint hasznosak a márkákhoz vagy termékekhez köthető tartalmak
  • A felhasználók 93% -a használja a Pinterestet a vásárlások megtervezéséhez
  • A hetente pinnelők 90% -a használta már a Pinterestet vásárlásaihoz
  • A felhasználók 55%-a vásárolt közvetlenül az oldalon keresztül
  • A Pinterest felhasználók 40%-ának háztartási jövedelme 100 000 dollár
  • A világhálóra csatlakozott nők 45%-a Pinterest felhasználó
  • Az új regisztrálók 50%-a férfi

A Pinterest SEO segítségével növelhetjük bevételeinket

A Pinterest keresőoptimalizálása már a saját fiókunkban kezdődik. Fontos, hogy milyen témaköröket jelölünk meg, amik érdekelnek bennünket. Ezenkívül fontos, hogy milyen embereket követünk. Bár a napszak a posztolás szempontjából nem számít, érdemes a statisztikákat követve a legjobb időszakban megtenni azt. Az ideális pinnelési mennyiség pedig legyen egyenletes, az ajánlat szerint legyen napi 5-5 pin és ne egyik nap 15, a másik nap 1-2.

A legfontosabb azonban számunkra a SEO szempont, ami a kulcsszavakban, a hashtagekben és a gazdag leírásban rejlik. Legyünk itt is kreatívak, változatosak és természetesek, akárcsak egy blog tartalom írásánál. Segítség lehet a kereső használata, hiszen a legnépszerűbb keresési eredményeket kulcsszavakként használhatjuk fel. Szűrjük megfelelően a Pinterestről érkező forgalmunkat és az eredményekből tanulva változtassunk a Pinterest SEO praktikáinkon. Végezetül pedig, egy gyakorlati tipp: Ne feledjük, az optimális képarány 2:3 vagy 600 x 900 pixel, ettől eltérő esetekben alacsonyabb elérést érhetünk csak el!