A webmesterek, weboldal tulajdonosok sokszor nyitják meg félve a Google Analytics statisztikájukat, hiszen féltik a nehezen megszerzett pozícióikat a keresőben.

Minden látogatói visszaesés pedig egy visszajelzés, hogy a keresőoptimalizálásban hiba csúszott vagy, hogy a Google frissített ismét valamilyen algoritmusán, esetleg újat vezetett be. A Google már hivatalosan is elismerte, hogy kisebb-nagyobb algoritmus frissítést napi szinten végez, ami kisebb-nagyobb hatással van a találati listákra.

Míg egyes algoritmusok konkrétan egy-egy területet céloznak meg (például mobil nézet, képek, meta tagok vagy tartalmi követelmények), addig más frissítések az alap algoritmust módosítják. Az ilyen, alap algoritmus frissítés pedig sokkal nagyobb kavarodást szokott okozni a találati listában, mint a specifikus frissítések. A Google alap algoritmusa ugyanis nem csupán egy területre koncentrál, hanem átfogóan tartalmaz számtalan irányelvet, aminek az oldalak meg kell, hogy feleljünk az előrébb jutáshoz. A legújabb ilyen alap algoritmus frissítést éppen a nemzetközi nőnapra időzítette a Google.

Névtelen alapalgoritmus borzolja a kedélyeket

Bár csak március 12-én erősítette meg a Google is hivatalosan, már március 8-tól tapasztalhattunk komoly változásokat a találati listában. Ahogy Danny Sullivan, a Google új PR vezetője is közleményében kiemelte, minden algoritmus frissítés hatással van a keresési eredményekre. Az alapalgoritmus frissítés azonban képes akár teljesen át is rendezni azt. Ezért az ilyen nagy algoritmus frissítések hatását a keresőoptimalizálással keveset foglalkozók is megérezhetik. Mivel most nem egy speciális terület került frissítésre, hanem az alap algoritmus, ezért a frissítés még külön nevet sem kapott a Google-től.

Nőnapra érkezett meg, a Google új algoritmus frissítése

Nőnapra érkezett meg, a Google új algoritmus frissítése

A közlemény már annak az ígéretnek az első darabkája, amelyet az új vezető tett arra vonatkozóan, hogy jobban kommunikálják a változásokat, frissítéseket a webmesterekkel. Sullivan azt is megjegyezte, hogy nem kell magunkat hibáztatni, ha pozíciókat vesztettünk, ugyanis a helyezés hátrasorolás nem büntetést jelent, csupán azt, hogy az új algoritmus egy tőlünk hátrébb sorolt oldal tartalmát most jobbra tudta értékelni a változásoknak köszönhetően, így ő előkelőbb helyet ért el.

Mit tehetünk egy ilyen alap algoritmus frissítéskor?

Ha a mi weboldalunk is vesztesként jött ki ebből az algoritmus frissítésből, ne pánikoljunk, hiszen a Top 100 magyar weboldalak többsége is enyhébb vagy nagyobb visszaesést tapasztalt a frissítés hatására (pl az ingatlan.com vagy a video.hu és a lap.hu is). Ne koncentráljunk most egy-egy kis problémára, hanem az átfogó on-site és technikai SEO-t erősítsük meg. A cikkeket igényessé, a termékoldalt informatívabbá, a weboldalt átláthatóvá kell varázsolnunk, hogy azt a látogatók is értékeljék. A látogatói igényekre optimalizált algoritmus pedig meg fogja hálálni a törődésünket!